El senador de Compromís, Carles Mulet, anuncia que presentarà esmenes als PGE i reclama “unitat” a la resta de grups per a convertir-la en una realitat

Alzira, 15 de setembre de 2022

Una vegada més el Govern central eludeix comprometre’s de manera inequívoca amb la solució a la inundabilitat que pateix la localitat valenciana d’Alzira. En una recent resposta a les preguntes de Compromís al Senat sobre aquesta qüestió, el Govern no concreta mesures, ni terminis, ni pressupost a acabar amb les avingudes del riu Xúquer a través d’actuacions en els barrancs Barxeta i Casella i millora del drenatge en l’entorn urbà d’Alzira. Aquestes actuacions estaven contemplades per la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) en el Pla Hidrològic de la Conca del Xúquer dotada amb 981 milions i compten d’una diagnosi perfectament clara que especifica les solucions. 

El senador Carles Mulet ha criticat hui que, malgrat conèixer els problemes que genera en l’evacuació de cabals l’estrenyiment del pont de Xàtiva, preocupació que comparteixen tots els grups i sectors cívics “el Govern seguisca sense concretar quines seran les actuacions i a quins trams afectaran, el seu pressupost previst i els terminis. Posposen de nou en les seues respostes les solucions, pel que ens temem que, o no les tenen, o no les fan públiques”.

Mulet ha retret que el Govern desistisca de “actuar per a prevenir” i que cada vegada més opte per “actuar després dels desastres”, alhora que es manté un infrafinançament “que lliga de peus i mans a la Generalitat a l’hora de destinar fons”. Així des de Compromís han anunciat que presentaran una esmena als Pressupostos Generals de l’Estat, si el text no preveu mesures “davant el cansament veïnal davant els problemes d’inundacions i vulnerabilitat que suposa l’actual situació” i ha demanat a la resta dels grups que mantinguen el seu consens i unitat i “plantegen i voten a favor d’esmenes al text per a aportar les solucions que el poble d’Alzira reclama”.

Mulet demanarà així, davant la indefinició existent i el silenci oficial, una partida finalista de 26 milions d’euros que recupere l’execució de les actuacions plantejades per l’empresa redactora de l’Estudi d’Alternatives per a reduir el risc d’inundacions a partir de l’ampliació  de la Casella des de la tancà de Sant Antoni fins al Xúquer, perquè puga arreplegar els cabals de l’Estret  i del Vilella i permeta els lliuraments dels col·lectors de la població i del canal interceptor de lés Basses que eviten les inundacions del nucli urbà i la remodelació de la CV-41 amb la CV-50 a nivell de la cota 21 metres, així com una regeneració de terrenys com a parc urbà perquè actuen com a tanc de tempestes.

INFRAESTRUCTURAS

Gobierno no da plazos, presupuesto ni fija actuaciones en el barranco de la Casella para acabar con las inundaciones en Alzira

El senador de Compromís, Carles Mulet, anuncia que presentará enmiendas a los PGE y reclama “unidad” al resto de grupos para convertirla en una realidad

Alzira, 15 de setembre de 2022

Una vez más el Gobierno central elude comprometerse de forma inequívoca con la solución a la inundabilidad que sufre la localidad valenciana de Alzira. En una reciente respuesta a las preguntas de Compromís en el Senado sobre esta cuestión, el Gobierno no concreta medidas, ni plazos, ni presupuesto a acabar con las avenidas del río Xúquer a través de actuaciones en los barrancos Barxeta y Casella y mejora del drenaje en el entorno urbano de Alzira. Estas actuaciones estaban contempladas por la Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) en el Plan Hidrológico de la Cuenca del Xúquer dotada con 981 millones y cuentan de una diagnosis perfectamente clara que especifica las soluciones. 

El senador Carles Mulet ha criticado hoy que, a pesar de conocer los problemas que genera en la evacuación de caudales el estrechamiento del puente de Xàtiva, preocupación que comparten todos los grupos y sectores cívicos “el Gobierno siga sin concretar cuáles van a ser las actuaciones y a qué tramos afectarán, su presupuesto previsto y los plazos. Posponen de nuevo en sus respuestas las soluciones por lo que nos tememos que, o no las tienen, o no las hacen públicas”.

Mulet ha reprochado que el Gobierno desista de “actuar para prevenir” y que cada vez más opte por “actuar tras los desastres”, a la vez que se mantiene una infrafinanciación “que ata de pies y manos a la Generalitat a la hora de destinar fondos”. Así desde Compromís han anunciado que presentarán una enmienda a los Presupuestos Generales del Estado, si el texto no prevé medidas “ante el hartazgo vecinal ante los problemas de inundaciones y vulnerabilidad que supone la actual situación” y ha pedido al resto de los grupos que mantengan su consenso y unidad y “planteen y voten a favor de enmiendas al texto para aportar las soluciones que el pueblo de Alzira reclama”.

Mulet pedirá así, ante la indefinición existente y el silencio oficial, una partida finalista de 26 millones de euros que recupere la ejecución de las actuaciones planteadas por la empresa redactora del Estudio de Alternativas para reducir el riesgo de inundaciones a partir de  la ampliación de la Casella desde la tancà de Sant Antoni hasta el Xúquer, para que pueda recoger los caudales de l’Estret y del Vilella y permita las entregas de los colectores de la población y del canal interceptor de les Basses que eviten las inundaciones del casco urbano y la remodelación de la CV-41 con la CV-50 a nivel de la cota 21 metros, así como una regeneración de terrenos como parque urbano para que actúen como tanque de tormentas.