Mulet recuerda que los fiascos de las plantas de gas siguen sin desmantelarse y reclama responsabilidades para la constructora

MADRID, 18 de julio de 2022 

El Gobierno sigue desde 2019 sin desmantelar el proyecto Castor, a pesar que la ministra de Transición Ecológica que autorizó con su firma la Declaración de Impacto Ambiental (DIA) favorable al proyecto del almacén de gas submarino situación frente a las costas de Vinaròs (Castellón) y Alcanar (Tarragona), Teresa Ribera, propuso el cierre de las instalaciones, anunció un sellado que tenía que realizarse durante el 2022 y que todavía no se ha realizado para proceder al desmantelamiento de pozos y plataformas.

A día de hoy Castor sigue implicando un aumento en la factura del gas y el Gobierno no nos parece que esté avanzando lo suficiente a la hora de corregir los daños que esta plataforma nos ha traído. Desde que tuvo que ser cerrada en septiembre de 2013 después de provocar más de 500 seísmos todo lo que hemos sabido nos avergüenza: la renuncia a su explotación por parte de quien construyó este proyecto mal concebido y ejecutado, las cláusulas que favorecían a Escal UGS (ACS), los intentos de sacar todavía más dinero público o que se abonara a la empresa la totalidad del dinero a pesar de haber ejecutado un proyecto fallido, inservible y peligroso, sin que haya sido sometida a una investigación rigurosa o asumido sus responsabilidades por el daño reputacional, económico y ambiental generado”, ha recordado el portavoz de Compromís, Carles Mulet.

El representante de Compromís en la Cámara Alta recuerda que 39 senadores pidieron en la última legislatura con mayoría popular una comisión de investigación que no prosperó y que fue avalada por todos los grupos excepto el popular que entonces era mayoritario. “Ahora nos sorprende sobremanera que el PSOE se ponga del lado de quienes quieren evitar que se investigue, como han vuelto a reclamar distintos grupos parlamentarios en la presente legislatura. Nos sonroja que se vulneren derechos de los senadores por su negativa a votar esta cuestión y si se investiga de una vez o no a la empresa que ejecutó este proyecto y que estamos viendo a diario como encabeza la lista de multas en los distintos cárteles, después de ver el vertiginoso incremento en los costes de este fracasado proyecto construido con dinero de toda la ciudadanía y que sigue teniendo repercusiones para el sistema. Pedimos nuevamente transparencia y poder investigar si la dinámica de amaños en los concursos públicos se dio también con Castor, pues ello explicaría todos los vetos, renuncias y silencios que estamos viendo”, ha agregado. 

Mulet ha logrado paralizar distintas comisiones de la Cámara Alta por la soberbia negativa del PSOE a debatir la creación de esta comisión de investigación sobre Castor solicitada al amparo del artículo 59 del Reglamento del Senado en junio de 2020.

Urge su desmantelamiento

Recientemente Escal UGS intentó en el Supremo evitar el desmantelamiento de Castor y el Gobierno admitió a Compromís que los tampones de sellado están caducados, aunque sometidos a una monitorización. “La planta en medio del mar tan solo puede generar algún accidente fortuito, por lo que les pedimos garantías y celeridad en su desmantelamiento y transparencia en la gestión de lo público”, ha concluido.

TRIPIJOCS

Compromís reclama al Senat transparència i que permeta votar la Comissió d’Investigació de Castor per a dilucidar si va haver-hi tripijocs amb la sancionada ACS

Mulet recorda que els fiascos de les plantes de gas segueixen sense desmantellar-se i reclama responsabilitats per a la constructora

MADRID, 18 de juliol de 2022 

El Govern segueix des de 2019 sense desmantellar el projecte Castor, a pesar que la ministra de Transició Ecològica que va autoritzar amb la seua signatura la Declaració d’Impacte Ambiental (DIA) favorable al projecte del magatzem de gas submarí situació enfront de les costes de Vinaròs (Castelló) i Alcanar (Tarragona), Teresa Ribera, va proposar el tancament de les instal·lacions, va anunciar un segellament que havia de realitzar-se durant el 2022 i que encara no s’ha realitzat per a procedir al desmantellament de pous i plataformes.

Avui dia Castor continua implicant un augment en la factura del gas i el Govern no ens sembla que estiga avançant prou a l’hora de corregir els danys que esta plataforma ens ha dut. Des que va haver de ser tancada al setembre de 2013 després de provocar més de 500 sismes tot el que hem sabut ens avergonyeix: la renúncia a la seua explotació per part de qui va construir aquest projecte mal concebut i executat, les clàusules que afavorien a Escal UGS (ACS), els intents de traure encara més diners públics o que s’abonara a l’empresa la totalitat dels diners malgrat haver executat un projecte fallit, inservible i perillós, sense que haja sigut sotmesa a una investigació rigorosa o assumit les seues responsabilitats pel mal reputacional, econòmic i ambiental generat”, ha recordat el portaveu de Compromís, Carles Mulet.

El representant de Compromís en la Cambra Alta recorda que 39 senadors van demanar en l’última legislatura amb majoria popular una comissió d’investigació que no va prosperar i que va ser avalada per tots els grups excepte el popular que llavors era majoritari. “Ara ens sorprèn en gran manera que el PSOE es pose del costat dels qui volen evitar que s’investigue, com han tornat a reclamar diferents grups parlamentaris en la present legislatura. Ens avergoneix que es vulneren drets dels senadors per la seua negativa a votar aquesta qüestió i si s’investiga d’una vegada o no a l’empresa que va executar aquest projecte i que estem veient diàriament com encapçala la llista de multes en els diferents càrtels, després de veure el vertiginós increment en els costos d’aquest fracassat projecte construït amb diners de tota la ciutadania i que continua tenint repercussions per al sistema. Demanem novament transparència i poder investigar si la dinàmica de tripijocs en els concursos públics es va donar també amb Castor, perquè això explicaria tots els vetos, renúncies i silencis que estem veient”, ha afegit. 

Mulet ha aconseguit paralitzar diferents comissions de la Cambra Alta per la supèrbia negativa del PSOE a debatre la creació d’aquesta comissió d’investigació sobre Castor sol·licitada a l’empara de l’article 59 del Reglament del Senat al juny de 2020.

Urgeix la seua desmantelamiento

Recentment Escal UGS va intentar en el Suprem evitar el desmantellament de Castor i el Govern va admetre a Compromís que els taps de segellament estan caducats, encara que sotmesos a un monitoratge. “La planta enmig de la mar tan sols pot generar algun accident fortuït, per la qual cosa els demanem garanties i celeritat en el seu desmantellament i transparència en la gestió d’allò públic”, ha conclòs.