Mulet retrau als populars que retirara aquesta presa en consideració amb nocturnitat a l’octubre i que “podria ja estar en vigor

MADRID, 6 d’abril de 2022 

Compromís ha donat hui al Senat el seu suport a la iniciativa per a modificar la Llei de Costes, “malgrat ser poc ambiciosa i no abordar ni donar resposta a les causes que generen la regressió, ni afrontar l’acció humana en la transformació territorial o la supèrbia actuació de l’Administració amb les Costes feta des de Madrid”.

El portaveu de la coalició, Carles Mulet, ha enlletgit als populars que retirara a l’octubre de 2021 amb nocturnitat aquesta iniciativa de l’ordre del dia “quan podria estar ja en vigor, la qual cosa demostra que per al PP la pervivència dels conjunts costaners no ha de ser tan prioritària si van decidir ajornar la qüestió fins hui, quasi mig any després”.

Mulet ha ressaltat el perill de subjectivitat o arbitrarietat que s’incorpora en la proposició del PP, que deixa de nou a expenses del Ministeri i a dictàmens de les comunitats autònomes el futur d’aquests nuclis històrics, “afectats per la regressió i per processos injustos de recuperació possessòria que haurien de paralitzar-se immediatament i afrontar com venim reclamant des de Compromís en els últims anys una nova partió, com està previst en l’actual Llei de Costes”.

En la seua intervenció el senador ha recordat que “mentre al PSOE li molesten un centenar de casetes de pescadors de fa més d’un segle, van aprovar en la mateixa zona malgrat estant en l’oposició i amb el vot del PP, urbanitzar 20 milions de metres quadrats que, ‘oh, que curiós’, enderrocant el poblat, passarien a estar en primera línia de mar i no en segona com ara”.

El portaveu valencianista ha enumerat les causes per les quals s’ha arribat a l’actual situació en nuclis com els de Cabanes, Nules, Almenara, Xilxes, Almassora i d’altres, afectats per partions arbitràries i amb “una administració central i una política de Costes que ens tracta com una colònia; que desconeix el territori, que no escolta als ajuntaments i veïns, que actuen com la pitjor rèmora de l’administració franquista, superba, absurda, erràtica, insensible, autoritària, casposa, que ni fa ni deixa fer. Que inverteix arbitràriament, clientelarment”. 

El representant de la coalició ha apostat per assumir les competències en matèria de Costes per a “fugir del criteri dels despatxos de i des de Madrid” i ha reiterat el suport de la coalició cap als veïns afectats “enfront dels qui no han fet res mentre han governat”.

Compromís apoya pese a su “poca ambición” la toma en consideración de la Proposición de Ley para modificar la Ley de Costas retirada por el PP en 2021

Mulet reprocha a los populares que retirara esta toma en consideración con nocturnidad en octubre y que “podría ya estar en vigor

MADRID, 6 de abril de 2022 

Compromís ha dado hoy en el Senado su apoyo a la iniciativa para modificar la Ley de Costas, “a pesar de ser poco ambiciosa y no abordar ni dar respuesta a las causas que generan la regresión, ni afrontar la acción humana en la transformación territorial o la soberbia actuación de la Administración con las Costas hecha desde Madrid”.

El portavoz de la coalición, Carles Mulet, ha afeado a los populares que retirara en octubre de 2021 con nocturnidad esta iniciativa del orden del día “cuando igual podría estar ya en vigor, lo que demuestra que para el PP la pervivencia de los conjuntos costeros no debe ser tan prioritaria si decidieron aplazar la cuestión hasta hoy, casi medio año después”.

Mulet ha resaltado el peligro de subjetividad o arbitrariedad que se incorpora en la proposición del PP, que deja de nuevo a expensas del Ministerio y a dictámenes de las comunidades autónomas el futuro de estos núcleos históricos, “afectados por la regresión y por procesos injustos de recuperación posesoria que deberían paralizarse de inmediato y afrontar como venimos reclamando desde Compromís en los últimos años un nuevo deslinde, algo previsto en la actual Ley de Costas”.

En su intervención el senador ha recordado que “mientras al PSOE le molesta un centenar de casitas de pescadores de hace más de un siglo, aprobaron en la misma zona a pesar de estar en la oposición y con el voto del PP, urbanizar 20 millones de metros cuadrados que, ‘oh, qué curioso’, derribando el poblado, pasarían a estar en primera línea de mar y no en segunda como ahora”.

El portavoz valencianista ha enumerado las causas por las que se ha llegado a la actual situación en núcleos como los de Cabanes, Nules, Almenara, Xilxes, Almassora y otros, afectados por deslindes arbitrarios y con “una administración central y una política de Costas que nos trata como una colonia; que desconoce el territorio, que desoye a los ayuntamientos y vecinos, que actúan como la peor rémora de la administración franquista, soberbia, absurda, errática, insensible, autoritaria, casposa, que ni hace ni deja hacer. Que invierte arbitrariamente, clientelarmente”. 

El representante de la coalición ha apostado por asumir las competencias en materia de Costas para “huir del criterio de los despachos de y desde Madrid” y ha reiterado el apoyo de la coalición hacia los vecinos afectados “frente a quienes no han hecho nada mientras han gobernado”.