La coalición remarca que “el sistema falla, se debe pulir y coordinar con las autonomías

Madrid, 10 de desembre de 2021 

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha anunciado hoy el “sí crítico” de la coalición al Proyecto de Ley por la que se establece el ingreso mínimo vital (IMV) a pesar de todas sus carencias, soberbia en su diseño, mala concepción en su aplicación y problemas con los que se ha encontrado la ciudadanía para tramitarla.

Mulet ha recordado que el desarrollo del IMV “ha sido un fracaso, pues de los 2,3 millones tan solo se han aprobado 18 meses después 336.933” y ha querido “sacar pecho” de la gestión realizada por la Generalitat Valenciana “que rechaza pocas solicitudes en su propia Renta Valenciana de Inclusión y que beneficia a más del doble de personas que el IMV, en total más de 75.000 personas, que dispone de dinero para vivir, para hacer compras y pagar facturas”.

Nos gustaría que el IMV se pareciera más a las políticas que hacemos en el País Valenciano”, ha dicho Mulet, que ha defendido que el Gobierno acepte las enmiendas de la coalición, que buscan corregir e incluir entre los beneficiarios a los menores de 22 años, jóvenes extutelados, personas vulnerables como las víctimas de violencia de género o de trata y otras casuísticas excluidas del documento de Escrivá.

Tras nuestras enmiendas se busca no dejar a nadie atrás. Por eso les pedimos que rectifiquen y atiendan a los miles de casos que hoy se ven excluidos, de forma que se precisa un texto más amplio. Trabajamos para que nadie necesite estos ingresos, pero es preciso que el Gobierno deje de un lado las prisas y haga una buena ley escuchando a todas las formaciones que han presentado enmiendas”, ha indicado.

Por otro lado, Mulet ha recordado como según los datos que aportó el Gobierno en una respuesta reciente, 1.453.652 personas han pedido el IMV y como 18 meses después, solamente se han aprobado 336.933, el 23%. Algo falla, porque si casi millón y medio de personas piden ayuda al Gobierno, es seguramente porqué buena parte de ese millón y medio, necesita ayuda. Y si de ese millón y medio solamente se atiende a 300.000 personas, algo falla.

Compromís defendía una renta social

El senador ha recordado además que la soberbia demostrada por el ministro es mala compañera, especialmente cuando se juega con la emergencia social. “Desde el minuto cero, las CCAA se han ofrecido a cogestionar, porque tenían el circuito, los técnicos y las técnicas, las estructura e infraestructura y así ayudar a evitar solapamientos entre las rentas autonómicas y las estatales. Mucho humo y pocas realidades. En el País Valenciano de las 183.869 personas que han solicitado el IMV, solo se han aprobado para 39.702, el 21,5%. Aquí también nos tienen por debajo de la media. A pesar de ello, la Renda Valenciana d’Inclusió arroja una media de 141 euros más que el IMV y 75.305 beneficiarios, más del doble. Mientras el Gobierno central rechaza casi el 80% de las peticiones, la Generalitat Valenciana tan solo el 10%, al tener unos criterios más sensatos, que se complementan con ayudas para el pago de la energía, el alquiler o la hipoteca. Por eso venimos exigiendo que se coordinen con las CCAA y no les hagan oposición desde el Gobierno central”, ha concluido.

Mulet: “Escrivá ha de fixar-se en la gestió de la Renda Valenciana per a millorar la seua IMV davant els escassos resultats obtinguts”


La coalició remarca que “el sistema falla, s’ha de polir i coordinar amb les autonomies

Madrid, 10 de desembre de 2021 

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha anunciat hui el “sí crític” de la coalició al Projecte de Llei per la qual s’estableix l’ingrés mínim vital (IMV) malgrat totes les seues manques, supèrbia en el seu disseny, mala concepció en la seua aplicació i problemes amb els quals s’ha trobat la ciutadania per a tramitar-la.

Mulet ha recordat que el desenvolupament de l’IMV “ha sigut un fracàs, perquè dels 2,3 milions tan sols s’han aprovat 18 mesos després 336.933” i ha volgut “traure pit” de la gestió realitzada per la Generalitat Valenciana “que rebutja poques sol·licituds en la seua pròpia Renda Valenciana d’Inclusió i que beneficia a més del doble de persones que l’IMV, en total més de 75.000 persones, que disposa de diners per a viure, per a fer compres i pagar factures”.

Ens agradaria que l’IMV se semblara més a les polítiques que fem al País Valencià”, ha dit Mulet, que ha defensat que el Govern accepte les esmenes de la coalició, que cerquen corregir i incloure entre els beneficiaris als menors de 22 anys, joves extutelats, persones vulnerables com les víctimes de violència de gènere o de tràfic i d’altres casuístiques excloses del document d’Escrivá.

Darrere de les nostres esmenes es busca no deixar a ningú arrere. Per això els demanem que rectifiquen i atenguen als milers de casos que hui es veuen exclosos, de manera que es precisa un text més ampli. Treballem perquè ningú necessite aquests ingressos, però cal que el Govern deixe d’un costat les presses i faça una bona llei escoltant a totes les formacions que han presentat esmenes”, ha indicat.

D’altra banda, Mulet ha recordat com, segons les dades que va aportar el Govern en una resposta recent, 1.453.652 persones han demanat l’IMV i com 18 mesos després, només se n’han aprovat 336.933, el 23%. Alguna cosa falla, porque si quasi milió i mig de persones demanen ajuda al Govern, es que segurament perquè bona part d’aqueix milió i mig, necessita ajuda. I si d’aqueix milió i mig només s’atenen 300.000 persones, alguna cosa falla.

Compromís defensava una renda social

El senador ha recordat a més que la supèrbia demostrada pel ministre és mala companya, especialment quan es juga amb l’emergència social. “Des del minut zero, les CCAA s’han oferit a cogestionar, porque tenien el circuit, els tècnics i les tècniques, l’estructura i infraestructura i així ajudar a evitar solapaments entre les rendes autonòmiques i les estatals. Molt de fum i poques realitats. Al País Valencià de les 183.869 persones que han sol·licitat l’IMV, només s’ha aprovat per a 39.702, el 21,5%. Aquí també ens tenen per sota de la mitjana. Malgrat això, la Renda Valenciana d’Inclusió ofereix una mitjana de 141 euros més que l’IMV i 75.305 beneficiaris, més del doble. Mentre el Govern central rebutja quasi el 80% de les peticions, la Generalitat Valenciana tan sols el 10%, al tindre uns criteris més assenyats, que es complementen amb ajudes per al pagament de l’energia, el lloguer o la hipoteca. Per això venim exigint que es coordinen amb les CCAA i no els facen oposició des del Govern central”, ha conclòs.