Mulet retrau que han hagut de ser diverses les esmenes i preguntes perquè el Govern responga que actuarà davant tal nyap

València, 26 d’octubre de 2021 

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha manifestat la seua satisfacció per l’anunci del Govern, a través d’una resposta parlamentària a la coalició valenciana, de que actuarà davant el despropòsit de la bassa de San Diego. Aquesta bassa va ser construïda per a lluitar contra la sobreexplotació dels aqüífers i és la segona major bassa d’Europa. Se situa entre la Font de la Figuera i Villena i té un volum de 20,7 hectòmetres cúbics. “La mala planificació i execució van fer que ràpidament s’evidenciaren fuites, per la qual cosa el seu emplaçament no era, probablement, el més idoni. No tenia sentit que seguira allí sense que es prengueren mesures conforme a les necessitats en matèria hídrica que pateix el País Valencià”, ha assenyalat el senador. 

Ara el Govern ha avançat a Mulet que “la societat Aigües de la Conques Mediterrànies S.M.E., S.A. (Acuamed) ha sol·licitat al contractista de l’obra un pla d’actuació  i posada en càrrega de la bassa. A més, els serveis jurídics d’Acuamed estan analitzant les eventuals accions a realitzar respecte a les responsabilitats que siguen exigibles tant al contractista com al projectista de l’obra”. 

Fins ara”, assenyalava Mulet “el Ministeri tan sols parlava de supervisió i d’haver executat un xicotet vas de 70.000 m³ en el qual es fan maniobres de lliurament de cabals, però no d’arreglar aquest nyap en el que alguna cosa va fallar, bé els projectes, la supervisió o l’execució”. Per al senador “com va ocórrer amb el Castor i molts altres fiascos pagats amb diners públics, s’ha d’arribar fins al fons i que algú assumisca responsabilitats, per això celebrem que, després de tanta insistència de la coalició, el Govern per fi es pose seriosament en aquesta qüestió i s’exercisquen accions de responsabilitat tant a contractistes com al redactor del projecte”.

A tenor de la resposta s’assenyala que e lMinisteri per a la Transición Ecológica i el Repte Demográfico actualment aquestá supervisant el projecte de reparación de la Bassa de Sant Diego com a fase prèvia a la seua aprovació i que la societat Aigües de la Conques Mediterráneas S.M.E., S.A. (Acuamed), encarregada dels treballs, ja ha sol·licitat al contractista un pla d’adecuación i posada en càrrega de la bassa. 

El Gobierno asegura a Compromís que se encuentra analizando las responsabilidades al contratista de la balsa y que le ha pedido un plan de carga


Mulet reprocha que han tenido que ser varias las enmiendas y preguntas para que el Gobierno responda que actuará ante tal chapuza

València, 26 de octubre de 2021 

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha manifestado su satisfacción por el anuncio del Gobierno, a través de una respuesta parlamentaria a la coalición valenciana, de que actuará ante el despropósito de la balsa de San Diego. Esta balsa fue construida para luchar contra la sobreexplotación de los acuíferos y es la segunda mayor balsa de Europa. Se ubica entre la Font de la Figuera y Villena y tiene un volumen de 20,7 hectómetros cúbicos. “La mala planificación y ejecución hicieron que rápidamente se evidenciaran fugas, por lo que su emplazamiento no era, probablemente, el más idóneo. No tenía sentido que siguiera allí sin que se tomaran medidas acordes a las necesidades en materia hídrica que sufre el País Valenciano”, ha señalado el senador. 

Ahora el Gobierno ha avanzado a Mulet que “la sociedad Aguas de la Cuencas Mediterráneas S.M.E., S.A. (Acuamed) ha solicitado al contratista de la obra un plan de actuación y puesta en carga de la balsa. Además, los servicios jurídicos de Acuamed están analizando las eventuales acciones a realizar respecto a las responsabilidades que sean exigibles tanto al contratista como al proyectista de la obra”. 

Hasta ahora”, señalaba Mulet “el Ministerio tan solo hablaba de supervisión y de haber ejecutado un pequeño vaso de 70.000 m3 en el que se hacen maniobras de entrega de caudales, pero no arreglar esta chapuza en la que algo falló, bien los proyectos, la supervisión o la ejecución”. Para el senador “como ocurrió con el Castor y otros muchos fiascos pagados con dinero público, se debe llegar hasta el fondo y que alguien asuma responsabilidades, por eso celebramos que, tras tanta insistencia de la coalición, el Gobierno por fin se ponga seriamente en esta cuestión y se ejerzan acciones de responsabilidad tanto a contratistas como al redactor del proyecto”.

A tenor de la respuesta se señala que el Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico actualmente está supervisando el proyecto de reparación de la Balsa de San Diego como fase previa a su aprobación y que la sociedad Aguas de la Cuencas Mediterráneas S.M.E., S.A. (Acuamed), encargada de los trabajos, ya ha solicitado al contratista un plan de adecuación y puesta en carga de la balsa.