La coalición celebra los avances en el Congreso y anima a las formaciones con más cupo a presentar otra Proposición de Ley para reconocer cuanto antes el Tribunal del Comuner o del Rollet de l’Horta d’Aldaia

València, 21 de octubre de 2021 

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha celebrado los avances en la tramitación de la Proposición de Ley Orgánica de reforma de la Ley Orgánica 6/1985 del Poder Judicial, para reconocer el carácter de tribunal al Juzgado Privativo de Aguas de Orihuela, iniciativa promovida por la coalición valencianista en el Senado. Tras su paso por el Congreso las formaciones allí representadas han incluido enmiendas a la exposición de motivos. En concreto el PP pide que se matice que “María Cristina de Borbón-Dos Sicilias, viuda de Fernando VII, fue Regente durante gran parte de la minoría de edad de su hija —la reina Isabel II— pero que era en el momento de estas ordenanzas Reina Gobernadora”. La Proposición fue aprobada en el Senado y la ratificación de la ponencia designada para informar sobre la proposición de ley en el Congreso por asentimiento en Comisión y, posteriormente, en el Pleno de la Cámara Baja.

Esperamos que llegue cuanto antes al Senado y se pueda aprobar de forma efectiva dentro de la actual legislatura y que por fin esté incluida dentro de la Ley Orgánica del Poder Judicial de una vez y de forma definitiva. Fue una lástima que, tanto el tribunal de Orihuela como el de Aldaia vieran truncadas sus perspectivas de reconocimiento por la disolución de las Cortes y los avances electorales vividos en los últimos años, de manera que nos alegramos que, a iniciativa de Compromís, pueda tener el final deseado”, ha señalado Mulet.

El portavoz de la coalición ha lamentado que el poco cupo con el que cuentan las formaciones menores esté retrasando que el Tribunal del Comuner o del Rollet de l’Horta d’Aldaia haya seguido los pasos del tribunal oriolense. Mulet ha animado a las formaciones con mayor representación “con valencianos en sus escaños” a que presenten a trámite la Proposición de Ley Orgánica de reforma de la Ley Orgánica 6/1985 del Poder Judicial para que abrace también a este tribunal de Aldaia. “Compromís lo apoyará y a buen seguro la iniciativa es bien recibida en la comunidad de regantes”, ha señalado Mulet.

El senador ha acabado recordando de la necesidad de modernizar los sistemas de riego en las zonas tradicionalmente regantes, donde se producen destacables cantidades de productos hortícolas. “El acuerdo de investidura entre el PSOE y Compromís de hace casi dos años obligaba al Gobierno a incorporar la reparación de la balsa de San Diego, que hoy sigue estando ausente en los PGE de 2022 y sin que se vislumbre un interés real por corregir este grave problema en las comarcas del sur”, ha advertido el senador.

Via lliure en el Congrés a la Proposició de Llei orgànica per a reconèixer el caràcter de tribunal al Jutjat Privatiu d’Aigües d’Oriola


La coalició celebra els avanços en el Congrés i anima a les formacions amb més quota a presentar una altra Proposició de Llei per a reconèixer quan abans millor el Tribunal del Comuner o del Rollet de l’Horta d’Aldaia

València, 21 d’octubre de 2021 

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha celebrat els avanços en la tramitació de la Proposició de Llei orgànica de reforma  de la Llei orgànica 6/1985 del Poder Judicial, per a reconèixer el caràcter de tribunal al Jutjat Privatiu d’Aigües d’Oriola, iniciativa promovida per la coalició valencianista al Senat. Després del seu pas pel Congrés les formacions allí representades han inclòs esmenes a l’exposició de motius. En concret el PP demana que es matise que “María Cristina de Borbón-Dos Sicílias, vídua de Ferran VII, va ser Regent durant gran part de la minoría d’edat de la seua filla —la reina Isabel II— però que era en el moment d’aquestes ordenances era Reina Governadora”. La Proposició va ser aprovada al Senat i la ratificación de la ponència designada per a informar sobre la proposició de llei en el Congrés per assentiment en Comissió i, posteriorment, en el Ple de la Cambra Baixa.

Esperem que arribe quan abans millor al Senat i es puga aprovar de manera efectiva dins de l’actual legislatura i que per fi estiga inclosa dins de la Llei orgànica del Poder Judicial d’una vegada i de manera definitiva. Va ser una llàstima que, tant el tribunal d’Oriola com el d’Aldaia veieren truncades les seues perspectives de reconeixement per la dissolució de les Corts i els avanços electorals viscuts en els últims anys, de manera que ens alegrem que, a iniciativa de Compromís, puga tindre el final desitjat”, ha assenyalat Mulet.

El portaveu de la coalició ha lamentat que l’escassa quota amb la que compten les formacions menors, estiga retardant que el Tribunal del Comuner o del Rollet de l’Horta d’Aldaia haja seguit els passos del tribunal oriolenc. Mulet ha animat a les formacions amb major representació “amb valencians en els seus escons” al que presenten a tràmit la Proposició de Llei orgànica de reforma  de la Llei orgànica 6/1985 del Poder Judicial perquè abrace també a aquest tribunal d’Aldaia. “Compromís ho secundarà i de ben segur la iniciativa és ben rebuda en la comunitat de regants”, ha assenyalat Mulet.

El senador ha acabat recordant de la necessitat de modernitzar els sistemes de reg en les zones tradicionalment regants, on es produeixen destacables quantitats de productes hortícoles. “L’acord d’investidura entre el PSOE i Compromís de fa quasi dos anys obligava el Govern a incorporar la reparació de la bassa de Sant Diego, que hui continua estant absent en els PGE de 2022 i sense que s’albire un interès real per corregir aquest greu problema a les comarques del sud”, ha advertit el senador.