Mulet: “Espanya va camí de convertir-se en una illa dins d’Europa al no autoritzar per als afectats per fibrosi quística els fàrmacs més avançats”

Madrid, 2 de setembre de 2021 
El senador de Compromís, Carles Mulet, després de reunir-se telemàticament amb representants de la Fundació Espanyola de Fibrosi Quística (FuEFQ) ha anunciat que prestarà tot el seu suport per a fer arribar les reivindicacions de l’entitat, que representa a milers d’afectats per fibrosi quística de l’Estat, i que passen principalment per l’autorització a Espanya dels fàrmacs més avançats que permetrien avanços molt notables que beneficiaren al 75% dels afectats.

Juan Da Silva, president de l’entitat i María Sabater, vocal de la FuEFQ, han explicat que el fàrmac Kaftrio ja va ser aprovat de manera exprés a Europa, malgrat la situació de pandèmia, mentre que a Espanya porta un any de retard el que està impedint als afectats beneficiar-se de les millores que comporta aquest medicament sobre el qual no hi ha dubtes. Els seus resultats són “demolidors”, han explicat. A més, es dóna la circumstància que Espanya ha col·laborat amb l’informe europeu de posicionament per a autoritzar aquests tractaments dins de la Unió “pel que no hauria de suposar més demores, ja que la seguretat està garantida, els països del nostre entorn han aprovat ja l’accés a aquest medicament i compta amb el suport de les principals societats científiques i mèdiques del país”, ha indicat Mulet.

La coalició, que ha realitzat diferents preguntes al Govern, recorda que “cada dia que passa es redueix la qualitat i esperança de vida dels afectats per aquesta malaltia, per la qual cosa urgeix la seua arribada quan abans millor per a evitar deterioracions que són irreversibles o trasplantaments d’òrgans que es podrien evitar” i ha recordat que “és trist conèixer que aquestes medicines arriben a vegades massa tard i que persones amb una vida per davant no han pogut beneficiar-se d’una medicina a la qual els països del nostre entorn tenen accés mentre ací seguim encara sense una data. Espanya va camí de convertir-se en una illa dins d’Europa al no autoritzar per als afectats per fibrosi quística els fàrmacs més avançats”.

La coalició promourà diferents iniciatives i presentarà una moció en la Comissió de Sanitat per a reclamar al Govern que millore el procediment d’aprovació, es reduïsca així la despesa sanitària i agilitzen els processos per a facilitar l’accés a Kaftrio i a qualsevol altre fàrmac que millore la vida dels afectats per aquesta mena de malalties cròniques​.

Compromís trasladará al Senado la petición de la FuEFQ de autorizar de forma inmediata los tratamientos con el fármaco Kaftrio 

Mulet: “España va camino de convertirse en una isla dentro de Europa al no autorizar para los afectados por fibrosis quística los fármacos más avanzados”

Madrid, 2 de septiembre de 2021 
El senador de Compromís, Carles Mulet, tras reunirse telemáticamente con representantes de la Fundación Española de Fibrosis Quística (FuEFQ) ha anunciado que prestará todo su apoyo para hacer llegar las reivindicaciones de la entidad, que representa a miles de afectados por fibrosis quística del Estado, y que pasan principalmente por la autorización en España de los fármacos más avanzados que permitirían avances muy notables que beneficiaran al 75% de los afectados.

Juan Da Silva, presidente de la entidad y María Sabater, vocal de la FuEFQ, han explicado que el fármaco Kaftrio ya fue aprobado de forma exprés en Europa, a pesar de la situación de pandemia, mientras que en España lleva un año de retraso lo que está impidiendo a los afectados beneficiarse de las mejoras que comporta este medicamento sobre el que no hay dudas. Sus resultados son “demoledores”, han explicado. Además, se da la circunstancia que España ha colaborado con el informe europeo de posicionamiento para autorizar estos tratamientos dentro de la Unión “por lo que no debería suponer más demoras, ya que la seguridad está garantizada, los países de nuestro entorno han aprobado ya el acceso a este medicamento y cuenta con el respaldo de las principales sociedades científicas y médicas del país”, ha indicado Mulet.

La coalición, que ha realizado distintas preguntas al Gobierno, recuerda que “cada día que pasa se reduce la calidad y esperanza de vida de los afectados por esta enfermedad, por lo que urge su llegada cuanto antes para evitar deterioros que son irreversibles o trasplantes de órganos que se podrían evitar” y ha recordado que “es triste conocer que estas medicinas llegan en ocasiones demasiado tarde y que personas con una vida por delante no han podido beneficiarse de una medicina a la que los países de nuestro entorno tienen acceso mientras aquí seguimos todavía sin una fecha. España va camino de convertirse en una isla dentro de Europa al no autorizar para los afectados por fibrosis quística los fármacos más avanzados”.

La coalición promoverá distintas iniciativas y presentará una moción en la Comisión de Sanidad para reclamar al Gobierno que mejore el procedimiento de aprobación, se reduzca así el gasto sanitario y agilice los procesos para facilitar el acceso a Kaftrio y a cualquier otro fármaco que mejore la vida de los afectados por este tipo de enfermedades crónicas​.