El senador territorial ha destacat l’esforç realitzat en Dependència al territori valencià en compliment d’una Llei en la qual l’administració central “sembla no prendre’s amb la diligència que tocaria”

MADRID, 18 de novembre de 2020
El senador Carles Mulet ha afirmat hui al Senat que “és necessari i urgent atendre l’adequat finançament de la Dependència, previst en una Llei Estatal i que estan assumint les CCAA per la falta d’interès de l’administració central a finançar-la correctament”, el que ha recordat “pateix especialment l’autonomia valenciana, maltractada en quant al seu finançament”.

El senador ha lamentat que “mentre aquesta Proposició de Llei, que va comptar amb un gran consens, porta temps esperant ser aprovada amb cinc legislatures en cinc anys, el soroll ens impedeix avançar a legislar qüestions importants” i ha demanat “fugir de la demagògia i centrar-nos en qüestions importants com aquesta presa en consideració i no estar parlant de terrorisme com portem tot el matí”.

El també portaveu del Grup de l’Esquerra Confederal ha avançat el sentir favorable de vot a la presa en consideració d’aquesta Proposició de Llei i ha retret que encara a hores d’ara siga necessari el desplegament de la Llei 39/2016, on l’atenció a la dependència és un dels pilars fonamentals del nostre sistema. “Són les CCAA les que estan aguantat el pes davant una administració central que no abona els recursos necessaris per a fer front a la dependència”, per la qual cosa ha assenyalat la necessitat de garantir la igualtat en l’exercici dels drets de la ciutadania mitjançant la promoció de l’autonomia personal de les persones en situació de dependència. 

IVA superreduït
La petició d’ampliar l’aplicació de l’IVA superreduït és un xicotet pas cap a una millora de les prestacions, “però hem de revertir les retallades a la dependència que s’arrosseguen des de Rajoy, hem de garantir el finançament d’aquest pilar bàsic dels drets, reforçar els sistemes públics i evitar l’externalització dels serveis de manera intencionada, que acaben fent un negoci del que ha de ser un dret bàsic”. Mulet ha assenyalat també que aquest sector està sent també un dels més castigats, per la qual cosa és important que puga reflotar com més prompte millor. “La gent gran ens importa. Han cuidat dels seus fills i hem de cuidar d’ells com cal, de manera que és necessari reforçar aquest sector com està fent el Govern del Botànic”, ha conclòs.

Carles Mulet reivindica una adecuada financiación estatal de la Dependencia y apoya unificar el tipo de IVA del sector al 4%

El senador territorial ha destacado el esfuerzo realizado en Dependencia el territorio valenciano en cumplimiento de una Ley en la que la administración central “parece no tomarse con la diligencia que tocaría”

MADRID, 18 de noviembre de 2020
El senador Carles Mulet ha afirmado hoy en el Senado que “es necesaria y urgente atender una adecuada financiación de la Dependencia, prevista en una Ley Estatal y que están asumiendo las CCAA por la falta de interés de la administración central en financiarla correctamente”, algo que ha recordado “sufre especialmente la autonomía valenciana, maltratada en cuanto a su financiación”.

El senador ha lamentado que “mientras esta Proposición de Ley, que contó con un gran consenso, lleva tiempo esperando ser aprobada con cinco legislaturas en cinco años, el ruido nos impida adelantar en legislar cuestiones importantes” y ha pedido “huir de la demagogia y centrarnos en cuestiones importantes como esta toma en consideración y no estar hablando de terrorismo como llevan toda la mañana”.

El también portavoz del Grupo de la Izquierda Confederal ha avanzado su sentir positivo de voto a la toma en consideración de esta Proposición de Ley y ha reprochado que todavía a estas alturas sea necesario el despliegue de la Ley 39/2016, donde la atención a la dependencia es uno de los pilares fundamentales de nuestro sistema. “Son las CCAA quienes están aguantado el peso ante una administración central que no abona los recursos necesarios para hacer frente a la dependencia”, por lo que ha señalado la necesidad de garantizar la igualdad en el ejercicio de los derechos de la ciudadanía mediante la promoción de la autonomía personal de las personas en situación de dependencia. 

IVA superreducido
La petición de ampliar la aplicación del IVA superreducido es un pequeño paso hacia una mejora de las prestaciones, “pero hemos de revertir los recortes a la dependencia arrastrados desde Rajoy, hemos de garantizar la financiación este pilar básico de los derechos, reforzar los sistemas públicos y evitar la externalización de los servicios de manera intencionada, que acaban haciendo un negocio de lo que ha de ser un derecho básico”. Mulet ha señalado también que este sector está siendo también uno de los más castigados, por lo que es importante que pueda reflotar cuanto antes. “La gente mayor nos importa. Han cuidado de sus hijos y tenemos que cuidar de ellos como es debido, de forma que es necesario reforzar este sector como está haciendo el Govern del Botànic”, ha concluido.