Carles Mulet lamenta que mentre altres països han senyalitzat als trens aquesta necessitat i imposat restriccions, no ocorre així a Espanya, on el ministeri manté un 100% d’aforament

MADRID, 7 d’agost de 2020

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha demanat canvis normatius per a garantir la distància social als trens del nostre país i la gradual recuperació del servei, que en molts llocs es troben reduïts pels horaris d’estiu i per la “destralada” que va patir el servei durant l’estat d’alarma, assegura.

Durant aquest temps i com ens han transmès plataformes com Indignats amb Renfe, hem constatat com la reducció en la freqüència de trens i permetre un 100% del seu aforament ha generat situacions de col·lapse en diferents autonomies, el que a priori contradiu les crides a garantir la distància i la seguretat”, ha indicat el representant valencianista. 

Hem vist com en alguns països les companyies de tren han senyalitzat amb adhesius i vinils la col·locació dels passatgers, en diagonal i per a preservar precisament aqueixa distància, a més de constants cridades a mantenir l’atenció “restriccions que trobem a faltar en Renfe i aquest Govern, que manté el 100% de l’aforament als trens”.

El representant valencià ha indicat que “ací circulen menys trens”, en llarga distància, entre el 30% i el 50% i en Mitja Distància,el 50%. “No pareix lògic ni raonable. Estem vivint un repunt en els rebrots, un increment en la transmissió del coronavirus que evidència -i en això coincideixen els experts- que alguna cosa ha fallat en la nova normalitat i que no estan de més que es prenguen mesures extra, com la recuperació del 100% de les freqüències i restriccions i recomanacions a bord”, ha afegit.

Mulet remarca que “mentre ara més que mai seria necessària la presència de personal a bord dels trens, es manté l’ERTE sobre els treballadors de Ferrovial que tenia aquestes funcions i s’està prestant un mal servei als usuaris, el que pot hipotecar la confiança en el tren com a servei útil per a les persones”. La coalició tem que el Ministeri de Transports i el Govern aprofiten la situació per a suprimir indefinidament serveis amb la pandèmia.

DISTANCIA SOCIAL        

Compromís pide medidas para garantizar la distancia social en la red de trenes del Estado y recuperar las frecuencias perdidas

Carles Mulet lamenta que mientras otros países han señalizado en los trenes esta necesidad e impuesto restricciones, no ocurre así en España, donde el ministerio mantiene un 100% de aforo

MADRID, 7 de agosto de 2020

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha pedido cambios normativos para garantizar la distancia social en los trenes de nuestro país y la paulatina recuperación del servicio, que en muchos lugares se hallan reducidos por los horarios de verano y por el “hachazo” que sufrió el servicio durante el estado de alarma, asegura.

Durante este tiempo y como nos han transmitido plataformas como Indignats amb Renfe, hemos constatado como la reducción en la frecuencia de trenes y permitir un 100% de su aforo ha generado situaciones de colapso en distintas autonomías, algo que a priori contradice los llamamientos a garantizar la distancia y la seguridad”, ha indicado el representante valencianista. 

Hemos visto como en algunos países las compañías de tren han señalizado con adhesivos y vinilos la colocación de los pasajeros, en diagonal y para preservar precisamente esa distancia, además de constantes llamadas a mantener la atención “restricciones que echamos en falta en Renfe y este Gobierno que mantiene el 100% del aforo en los trenes”.

El representante valenciano ha indicado que “aquí circulan menos trenes”, en larga distancia, entre el 30% y el 50% y en Media Distancia, el 50%. “No parece lógico ni razonable. Estamos viviendo un repunte en los rebrotes, un incremento en la transmisión del coronavirus que evidencia -y en eso coinciden los expertos- que algo ha fallado en la nueva normalidad y que no están de más que se tomen medidas extra, como la recuperación del 100% de las frecuencias y restricciones y recomendaciones a bordo”, ha abundado.

Mulet remarca que “mientras ahora más que nunca sería necesaria la presencia de personal a bordo de los trenes, se mantiene el ERTE sobre el personal de Ferrovial que tenía estas funciones y se está prestando un mal servicio a los usuarios, lo que puede hipotecar la confianza en el tren como servicio útil para las personas”. La coalición teme que el Ministerio de Transportes y el Gobierno aprovechen la situación para suprimir indefinidamente servicios con la pandemia.