Mulet demana agilitat en l’abonament de les quantitats degudes per desocupació
 
Castelló, 4 de juliol de 2020
El senador de Compromís, Carles Mulet, ha reclamat al Govern un major esforç en la tramitació de les prestacions que puguen correspondre als milers d’expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTEs) derivats de la crisi generada pel Covid-19. “Si bé reconeixem l’esforç realitzat, encara tenim constància de casos que no han vist tramitada i cobrada la seua prestació per desocupació. Hem de recordar que es tracta de casos extraordinaris que estan afectant moltes economies familiars i que a vegades s’han donat diferents casos en un mateix nucli familiar, per la qual cosa hem de demanar un esforç major a l’Administració”, ha indicat Mulet.
 
El senador valencianista va reclamar conèixer la xifra d’afectats pels retards imputables a l’administració o el nombre d’expedients que portaven més de dos mesos sense ser resolts. “El Govern ens respon per a la nostra sorpresa que no sap el nombre de persones afectades per ERTE a causa de la Covid-19 els expedients de la qual han tardat més de dos mesos a ser resolts, per no disposar d’aqueixa informació en aquests moments. I ens preguntem: Si no ho sap el Govern, qui pot tenir aqueixa informació?”, per la qual cosa ha dubtat de les xifres oficials que parlen de l’extraordinària eficàcia en el pagament de les prestacions i que s’estiguen tan sols informant de xifres a data 12 de maig, “la qual cosa suposa un clar exercici de desinformació i una falta de respecte cap als drets de diputats i senadors a obtenir informació de l’administració”.
 
Des de Compromís han anunciat noves preguntes sobre aquest tema “ja que ens arriba informació i queixes d’afectats que porten mesos sense cobrar. Si al febrer la xifra total d’aturats se situaba en 3.246.047 i al maig van abonar el pagament de prestacions per desocupació a 5.197.451 persones, hi ha 4.331.358 prestacions reconegudes i 3.333.700 són nous beneficiar-vos, han d’existir centenars de milers de persones sense cap ajuda i pendent de cobrar”.
 
Segons el Govern el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), en els primers dies de maig, va procedir a abonar el pagament de les prestacions per desocupació a 5.197.451 de persones, de les quals 3.333.700 són nous beneficiaris, la major part d’ells afectats per la suspensió de contractes o la reducció temporal de la jornada de treball adoptades prèvia tramitació dels procediments legalment establits (ERTES).

Compromís considera ‘inaudito’ que el Ministerio desconozca los expedientes de ERTE que llevan más de dos meses sin ser resueltos

Mulet pide agilidad en el abono de las cantidades adeudadas por desempleo

Castelló, 4 de julio de 2020
El senador de Compromís, Carles Mulet, ha reclamado al Gobierno un mayor esfuerzo en la tramitación de las prestaciones que puedan corresponder a los miles de expedientes de regulación temporal de empleo (ERTEs) derivados de la crisis generada por el Covid-19. “Si bien reconocemos el esfuerzo realizado, todavía tenemos constancia de casos que no han visto tramitada y cobrada su prestación por desempleo. Tenemos que recordar que se trata de casos extraordinarios que están afectando muchas economías familiares y que en ocasiones se han dado distintos casos en un mismo núcleo familiar, por lo que debemos pedir un esfuerzo mayor a la Administración”, ha indicado Mulet.

El senador valencianista reclamó conocer la cifra de afectados por los retrasos imputables a la administración o el número de expedientes que llevaban más de dos meses sin ser resueltos. “El Gobierno nos responde para nuestra sorpresa que no sabe el número de personas afectadas por ERTE a causa de la Covid-19 cuyos expedientes han tardado más de dos meses en ser resueltos, por no disponer de esa información en estos momentos. Y nos preguntamos: Si no lo sabe el Gobierno, ¿quién puede tener esa información?”, por lo que ha dudado de las cifras oficiales que hablan de la extraordinaria eficacia en el pago de las prestaciones y que se estén tan solo informando de cifras a fecha 12 de mayo, “lo que supone un claro ejercicio de desinformación y una falta de respeto hacia los derechos de diputados y senadores a obtener información de la administración”.

Desde Compromís han anunciado nuevas preguntas al respecto “ya que nos llega información y quejas de afectados que llevan meses sin cobrar. Si en febrero la cifra total de desempleados se situaba en 3.246.047 y en mayo abonaron el pago de prestaciones por desempleo a 5.197.451 personas, hay 4.331.358 prestaciones reconocidas y 3.333.700 son nuevos beneficiaros, deben existir cientos de miles de personas sin ninguna ayuda y pendiente de cobrar”.

Según el Gobierno el Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE), en los primeros días de mayo, procedió a abonar el pago de las prestaciones por desempleo a 5.197.451 de personas, de las cuales 3.333.700 son nuevos beneficiarios, la mayor parte de ellos afectados por la suspensión de contratos o la reducción temporal de la jornada de trabajo adoptadas previa tramitación de los procedimientos legalmente establecidos (ERTES).