Recorda que la coalició mai donarà suport a un Govern que vaja a prorrogar els pagaments per circular per les carreteres “es diguen els peatges com es diguen”

València, 29 d’octubre de 2019

Durant els dos últims anys el PSOE ha anat ‘zigzaguejant’ i jugant a l’ambigüitat a l’hora de definir la postura del Govern davant la finalització dels peatges en determinats trams de l’AP-7 i si aplicaran algun model per al sosteniment dels vials de tot l’Estat. Per al senador territorial de Compromís, Carles Mulet, autor de diferents iniciatives plantejades al Senat sobre aquesta matèria “aquestes noves eleccions generals, per ningú desitjades amb l’excepció del PSOE, són el moment ideal perquè aquest partit es definisca sobre el model que pretén implantar un cop passe el 10-N i abans que acaben les pròrrogues a l’actual concessió”.

Per a Mulet “el partit socialista és tan culpable com el PP que els valencians hàgem estat pagant peatges durant dècades i ha de ser corresponsable i aclarir si pensa com a l’agost, quan va parlar de pagaments simbòlics per circular per autovies gratuïtes o per una gratuïtat total, sense condicionants ni trucs d’última hora”, ha indicat. “Les declaracions d’Ábalos desconcerten molts valencians que tenen ben clar que el temps dels peatges s’ha acabat, que ja no caben pagaments simbòlics i que Ábalos va mentir en no bonificar més que un xicotet tram de l’AP-7 al Maestrat que va arribar tard i malament, perquè ho necessitaven àmplies zones del territori”, ha afegit.

Per al representant de Compromís “tant PSOE com PP tenen un tractament desigual a l’hora de rescatar autopistes o posar fi als peatges i lamentablement ens sembla que en l’economia d’aquest país sobren les eurovinyetes per circular i els florentinos” i ha reclamat que les autopistes del nostre territori “servisquen per articular el País Valencià, evitar afeccions territorials davant altres actuacions i variants previstes, salvar vides i poder circular amb seguretat”.

Compromís ha recordat com s’ha incomplit durant dos anys la moció aprobada i promoguda per la coalició al Senat en la qual s’instava el Govern a garantir la gratuïtat de l’AP-7 i l’adopció de mesures compensatòries mentre finalitza la pròrroga i el canvi de papers “tan evident de PP i PSOE en aquesta matèria quan arriben al Govern”. La moció de 2018 va tirar endavant per 174 vots a favor i amb 60 abstencions del PSOE.

Mulet: “Ábalos y el PSOE deberían aclarar ahora en campaña en qué van a consistir los pagos simbólicos en autopistas y autovías

Recuerda que la coalición jamás apoyará a un Gobierno que vaya a prorrogar los pagos por circular por las carreteras “se llamen los peajes como se llamen”
València, 29 de octubre de 2019

Durante los dos últimos años el PSOE ha ido ‘zigzagueando’ y jugando a la ambigüedad a la hora de definir la postura del Gobierno ante la finalización de los peajes en determinados tramos de la AP-7 y si aplicarán algún modelo para el sostenimiento de los viales de todo el Estado. Para el senador territorial de Compromís, Carles Mulet, autor de distintas iniciativas planteadas en el Senado sobre esta materia “estas nuevas elecciones generales, por nadie deseadas con la excepción del PSOE, son el momento ideal para que este partido se defina sobre el modelo que pretende implantar una vez pase el 10-N y antes de que acaben las prórrogas a la actual concesión”.

Para Mulet “el partido socialista es tan culpable como el PP de que los valencianos hayamos estado pagando peajes durante décadas y debe ser corresponsable y aclarar si piensa como en agosto, cuando habló de pagos simbólicos por circular por autovías gratuitas o por una gratuidad total, sin condicionantes ni trucos de última hora”, ha indicado. “Las declaraciones de Ábalos desconciertan a muchos valencianos que tienen bien claro que el tiempo de los peajes se acabó, que ya no caben pagos simbólicos y que Ábalos mintió al no bonificar más que un pequeño tramo de la AP-7 en el Maestrat que llegó tarde y mal, porque lo necesitaban amplias zonas del territorio”, ha abundado.

Para el representante de Compromís “tanto PSOE como PP tienen un doble rasero a la hora de rescatar autopistas o poner fin a los peajes y lamentablemente nos parece que en la economía de este país sobran las euroviñetas por circular y los florentinos” y ha reclamado que las autopistas de nuestro territorio “sirvan para articular el país valenciano, ahorrar afecciones territoriales ante otras actuaciones y variantes previstas, salvar vidas y poder circular con seguridad”.

Compromís ha recordado como se ha incumplido durante dos años la moción aprobada y promovida por la coalición en el Senado en la que se instaba al Gobierno a garantizar la gratuidad de la AP-7 y la adopción de medidas compensatorias mientras finaliza la prórroga y el cambio de papeles “tan evidente de PP y PSOE en esta materia cuando llegan al Gobierno”. La moción de 2018 salió adelante por 174 votos a favor y con 60 abstenciones del PSOE.