El senador de Compromís recorda la postura “calcada a la del PP” del ministre Luis Planas (PSOE) davant la crisi de rendibilitat i competència deslleial que viu la citricultura

Madrid, 24 de setembre de 2019
El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha manifestat el seu desig que les properes eleccions “es traduisquen en resultats que siguen més positius per als interessos del poble valencià”, la seua economia, justícia inversora i que es plante davant la indefensió que pateixen els seus sectors productius, com és el cas de l’agricultura i ramaderia. El representant territorial ha lamentat que “no haguem tingut una formació lleial i que estiga afinada amb la sintonia que emana del govern del Botànic, on les forces progressistes treballen a revertir l’herència de corrupció, malbaratament, maltractament i infrafinançament que va caracteritzar els anteriors governs”.

Així el senador ha recordat la negativa del PSOE a abordar des del Ministeri d’Agricultura la crisi que viu la nostra citricultura en negar-se a investigar si procedeix l’aplicació de la clàusula de salvaguarda davant l’entrada sense el control necessari de cítrics de països de Sud-àfrica, tal i com va reclamar Compromís. “El PSOE tenia a la mà rectificar la barra lliure que suposava haver ratificat a cegues un Acord entre la Unió Europea amb els països de la SADC al qual es va oposar en solitari Compromís i que ha suposat la ruïna per al sector i un potencial perill per a la salut dels nostres cultius i consumidors”, ha recordat.

Mulet ha confiat que de les pròximes eleccions “sorgisca un govern més humil, que defense els seus sectors productius independentment de l’autonomia en què estiguen radicats, invertisca en el seu desenvolupament i pose el seu pit per ells davant la UE, enfront de la misteriosa actitud de l’anterior ministra Isabel García Tejerina i especialment de l’actual ministre, Luis Planas, de qui com a valencià esperàvem molt més”. Mulet ha finalitzat assegurant que “la seua actitud cap al camp valencià i mediterrani ha estat calcada, és a dir: cap”.

El senador ha recordat que “no només hi ha la citricultura, sinó la ramaderia i molts altres sectors amenaçats per aquests tractats i el de Mercosur, defensats de manera entusiasta pel govern espanyol però qüestionat en bona part de països d’Europa, que no tenen clars seus efectes, de la mateixa manera que tampoc ho té el nostre, que sembla voler portar-nos a algun lloc de conseqüències imprevisibles per a la nostra forma de vida”, ha indicat.

Mulet: “Los productores valencianos se merecen un Gobierno central cómplice con la citricultura, algo que no han tenido”

El senador de Compromís recuerda la postura “calcada a la del PP” del ministro Luis Planas (PSOE) ante la crisis de rentabilidad y competencia desleal que vive la citricultura

Madrid, 24 de septiembre de 2019
El portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet, ha manifestado su deseo que las próximas elecciones “arrojen resultados que sean más positivos para los intereses del pueblo valenciano”, su economía, justicia inversora y que se plante ante la indefensión que sufren sus sectores productivos, como es el caso de la agricultura y ganadería. El representante territorial ha lamentado que “no hayamos tenido una formación leal y que esté afinado con la sintonía que emana del govern del Botànic, cuyas fuerzas progresistas trabajan en revertir la herencia de corrupción, despilfarro, maltrato e infrafinanciación que caracterizó a los anteriores gobiernos”.

Así el senador ha recordado la negativa del PSOE a abordar desde el Ministerio de Agricultura la crisis que vive nuestra citricultura al negarse a investigar si procede la aplicación de la cláusula de salvaguardia ante la entrada sin el control necesario de cítricos de países de Sudáfrica, tal y como reclamó Compromís. “El PSOE tenía en su mano rectificar la barra libre que suponía haber ratificado a ciegas un Acuerdo entre la Unión Europea con los países de la SADC al que se opuso en solitario Compromís y que ha supuesto la ruina para el sector y un potencial peligro para la salud de nuestros cultivos y consumidores”, ha recordado.

Mulet ha confiado en que de las próximas elecciones “surja un gobierno más humilde, que defienda a sus sectores productivos independientemente de la autonomía en la que estén radicados, invierta en su desarrollo y ponga su pecho por ellos ante la UE, frente a la misteriosa actitud de la anterior ministra Isabel García Tejerina y especialmente del actual ministro, Luis Planas, de quien como valenciano esperábamos mucho más”. Mulet ha finalizado asegurando que“su actitud hacia el campo valenciano y mediterráneo ha sido calcada, es decir: ninguna”.

El senador ha recordado que “no solo está la citricultura, sino la ganadería y otros muchos sectores amenazados por estos tratados y el de Mercosur, defendidos de forma entusiasta por el gobierno español pero cuestionado en buena parte de países de Europa, que no tienen claros sus efectos, al igual que tampoco lo tiene el nuestro, que parece querer llevarnos a algún lugar de consecuencias imprevisibles para nuestra forma de vida”, ha indicado.