El portaveu de Compromís en el Senat, Carles Muletha reiterat hui la necessitat d’abordar per part del Govern Central un fi al projecte Castor, després que en una resposta parlamentària al senador valencianista, es veja que no hi ha cap excusa tècnica per mantenir el projecte hibernat

València, 4 de setembre de 2019 

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha recordat que el cost de la hibernació  de les instal·lacions de Castor és d’aproximadament 17 milions d’euros a l’any, el que ve a sumar, en els cinc anys que du hibernat, l’escandalosa xifra de prop de 85 milions d’euros. “És una autèntica barbaritat estar parlant de 85 milions en mantindré una cosa inservible i perillosa, després de les indemnitzacions multimilionàries a l’empresa de Florentino i d’haver posat en perill la seguretat de les comarques dels voltants quan sabem que Enagás buscarà la fórmula per repercutir eixos costos en el consumidor”, ha indicat. Mulet ha reiterat que la vida útil del segellat caduca en els pròxims mesos, motius pel qual és ara el moment d’abordar el desmantellament al no existir ja cap excusa que justifique la no viabilitat d’aquesta mesura.

Per al portaveu de Compromís “les xifres que s’han donat parlen d’uns 200 milions d’euros el cost del desmantellament i el dubte de qui ha de fer-se càrrec d’eixa actuació tot i que estava prevista en el projecte. Estem parlant que, en 12 anys hibernant el projecte, ja s’haurà superat eixa xifra, per tant, no entenem que no es busque ja remei i es deixe de malgastar eixa ingent quantitat de diners, a no ser que algú estiga fent algun sucós negoci que no vol abandonar”.

Mulet ha afirmat que “mantenir el monstre hibernant, és mantenir-lo viu i gastant”, i es pregunta “quí ens assegura que no vinga cap nou il•luminat amb informes a la carta baix del braç i diga que ja no té risc i se li ocurrisca donar-li nova activitat?”. Per això Mulet ha declarat que“si no volem témer un despertar del projecte, cal desmantellar-lo, i especialment, depurar responsabilitats polítiques. A nivell judicial s’ha avançat molt poc  i hem vist la negativa del PP per exemple en el Senat a crear una Comissió d’Investigació tal i com vam demanar per via parlamentària; i mentre, ningú ha assumit cap responsabilitat política, després de la història del despropòsit continu que ha estat este projecte”.

Mulet: “llevamos pagados más de 85 millones de euros en una hibernación del Castor que podría finalizar ya”

El portavoz de Compromís en el Senado, Carles Muletha reiterado hoy la necesidad que el Gobierno Central aborde el fin del proyecto Castor, después de que en una respuesta parlamentaria al senador valencianista, que se vea que no hay ninguna excusa técnica para mantener el proyecto hibernado

Valencia, 4 de septiembre de 2019

El senador de Compromís, Carles Mulet, ha recordado que el coste de la hibernación de las instalaciones de Castor es de aproximadamente 17 millones de euros al año, lo que viene a sumar, en los cinco años que lleva hibernado, la escandalosa cifra de cerca de 85 millones de euros. “Es una auténtica barbaridad estar hablando de 85 millones por mantenir algo inservible y peligroso, tras las indemnizaciones multimillonarias a la empresa de Florentino y de haber puesto en peligro la seguridad de las comarcas de los alrededores cuando sabemos que Enagás buscará la fórmula para repercutir esos costes en el consumidor”, indicó. Mulet ha reiterado que la vida útil del sellado caduca en los próximos meses, motivo por el que es ahora el momento de abordar el desmantelamiento al no existir ya ninguna excusa que justifique la no viabilidad de esta medida.

Para el portavoz de Compromís “las cifras que se han dado hablan de unos 200 millones de euros el coste del desmantelamiento y la duda de quién debe hacerse cargo de esa actuación, aunque estaba prevista en el proyecto. Estamos hablando de que, en 12 años hibernando el proyecto, ya se habrá superado esa cifra, por tanto, no entendemos que no se busque ya remedio y se deje de malgastar esa ingente cantidad de dinero, a menos que alguien esté haciendo algún jugoso negocio que no quiere abandonar”.

Mulet ha afirmado que “mantener el monstruo hibernando, es mantenerlo vivo y gastando”, y se ha preguntado “¿quién nos asegura que no venga ningún nuevo iluminado con informes a la carta abajo del brazo y diga que ya no tiene riesgo y se le ocurrisca darle nueva actividad?”.Por ello Mulet ha declarado que “si no queremos temer un despertar del proyecto, hay que desmantelarlo, y especialmente, depurar responsabilidades políticas. A nivel judicial se ha avanzado muy poco y hemos visto la negativa del PP por ejemplo en el Senado crear una Comisión de Investigación tal y como pedimos por vía parlamentaria; y mientras, nadie ha asumido ninguna responsabilidad política, después de la historia del despropósito continuo que ha sido este proyecto”.