Carles Mulet: “El PSOE està perpetuant un model tremendament injust que ens empobreix, s’endeuta nostre futur i la qualitat dels serveis

Madrid, 5 de febrer de 2019

El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha reclamat hui al Senat que el Govern “garantisca un finançament just per al territori valencià” i que no seguisca maltractant als valencians amb un model de finançament tremendament injust i que està perjudicant, any rere any de forma galopant, als ciutadans d’aquesta autonomia.

Mulet ha realitzat un repàs del maltractament històric que “situa els valencians com els pitjors finançats d’Espanya“. Així, mentre un valencià rebrà el 2019 gairebé 88 euros per habitant, un càntabre per posar un exemple tindrà 126 euros. Mentre Andalusia percebrà 20.000 milions, el País Valencià tan sols 10.000. “No volem més que ningú, però tampoc viure en la injustícia permanent. De terra de saqueig a infrainversió, ens roben un milió d’habitants en el nostre finançament i malgrat això estem realitzant esforços inhumans per fer polítiques avançades en educació, ocupació, polítiques socials o prestar els serveis bàsics des de l’administració. La nostra deute acumulat supera els 40.000 milions d’euros, la meitat dels quals és fruit de l’infrafinançament, per això reclamem un quitament des del País Valencià i una correcte finançament“, ha indicat. Lamentablement Units Podem, que havia presentat una moció per revisar el sistema de finançament autonòmic, no ha acceptat aquesta esmena i la proposta no ha comptat amb el suport majoritari de la cambra alta.

El senador ha relatat que els interessos minen a l’autonomia, el que impedeix polítiques com la de baixar impostos que sí que poden fer altres CCAA millor finançades, al contrari, augmenta la pressió fiscal i propicia pràctiques com les del dumping fiscal. “Per això reclamem l’establiment de dèficit asimètrics entre CA, en la mesura que s’imposen uns límits de dèficit que no contemplen el diferent tracte de les autonomies i una quitança per valor de 20.693 milions d’euros per la part del deute de l’autonomia valenciana com a pròpia per haver-se generat a causa de la falta de finançament“, ha expressat.

El senador ha justificat que “si no hi ha intenció de revertir aquesta situació, és just que reclamem compensacions per un mal sistema que impedeix atendre els serveis públics fonamentals, cosa prioritària que el PSOE no pot abandonar a la seua sort com també va fer Rajoy“.

01022019mociofinan

Compromís ha reclamado en el Senado que el Estado asuma una quita de 20.000 millones por la infrafinanciación valenciana

Carles Mulet: “El PSOE está perpetuando un modelo tremendamente injusto que nos empobrece, endeuda nuestro futuro y la calidad de los servicios

Madrid, 5 de febrero de 2019

El portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet, ha reclamado hoy en el Senado que el Gobierno “garantice la financiación justa para el territorio valenciano” y que no siga maltratando a los valencianos con un modelo de financiación tremendamente injusto y que está perjudicando, año tras año de forma galopante, a los ciudadanos de esta autonomía.

Mulet ha realizado un repaso del maltrato histórico que “sitúa a los valencianos como los peores financiados de España”. Así, mientras un valenciano recibirá en 2019 casi 88 euros por habitante, un cántabro por poner un ejemplo tendrá 126 euros. Mientras Andalucía percibirá 20.000 millones, el País Valenciano tan solo 10.000. “No queremos más que nadie, pero tampoco vivir en la injusticia permanente. De tierra de saqueo a infrainversión, nos roban un millón de habitantes en nuestra financiación y a pesar de ello estamos realizando esfuerzos inhumanos por realizar políticas avanzadas en educación, empleo, políticas sociales o prestar los servicios básicos desde la administración. Nuestra deuda acumulada supera los 40.000 millones de euros, la mitad de los cuales es fruto de la infrafinanciación, por eso reclamamos una quita desde el País Valenciano y una correcta financiación”, ha indicado. Lamentablemente Unidos Podemos, que había presentado una moción para revisar el sistema de financiación autonómica, no ha aceptado esta enmienda y la propuesta no ha contado con el apoyo mayoritario de la Cámara Alta.

El senador ha relatado que los intereses minan a la autonomía, lo que impide políticas como la de bajar impuestos que sí pueden hacer otras CCAA mejor financiadas, al contrario, aumenta la presión fiscal y propicia prácticas como las del dumping fiscal. “Por eso reclamamos el establecimiento de déficit asimétricos entre CCAA, en tanto en cuanto se imponen unos límites de déficit que no contemplan el distinto trato de las autonomías y una quita por valor de 20.693 millones de euros por la parte de la deuda de la autonomía valenciana como propia por haberse generado debido a la falta de financiación”, ha expresado.

El senador ha justificado que “si no hay intención de revertir esta situación, es justo que reclamemos compensaciones por un mal sistema que impide atender los servicios públicos fundamentales, algo prioritario que el PSOE no puede abandonar a su suerte como también hizo Rajoy”.