Els senadors de PP i PSOE han dut un text per a ser votat com a Declaració Institucional que obviava els devastadors efectes de la gota freda al territori valencià. Navarrete: “ha arribat el moment de prendre mesures davant aquests devastadors episodis”

Madrid, 24 d’octubre de 2018

De nou obliden la realitat valenciana i viuen en el seu microcosmos“, ha retret el senador d Castelló, Jordi Navarrete, visiblement molest després de conèixer que els senadors del PP i del PSOE de Màlaga havien promogut una Declaració Institucional que reclamava el suport cap als municipis malaguenys afectats pels efectes de la gota freda que la passada setmana va afectar bona part del litoral Est de la península “però que ignorava els quantiosos danys en infraestructures de les comarques de la Safor-Valldigna i Maestrat“.

El senador de Compromís ha manifestat tota la seua solidaritat i pesar pel bomber mort durant les inundacions de Màlaga i amb tots els municipis afectats, que van arribar a suportar precipitacions properes als 400 litres per metre quadrat en poques hores.

Passar a l’acció

Navarrete ha recordat com aquests episodis de fortes pluges, letals amb les infraestructures i amb els béns privats i públics dels municipis afectats, són reiteratius “i l’única resposta de l’administració és intentar recuperar el seu estat inicial, netejar platges de canyes, tornar la sorra, escombrar pedres o treure aigua, però sense que es prenguen mesures de calat per evitar desgràcies futures“.

Per al representant castellonenc “és el moment de passar a l’acció i prendre mesures que en ocasions són senzilles, com fer que les confederacions facen la seua faena netejant de canyes les lleres del domini públic, millorant ponts i ampliant la seua capacitat o realitzant les canalitzacions o laminacions on siguen necessàries, perquè ja hem tingut massa víctimes en el nostre territori davant la indiferència de l’administració central“. Compromís ja va presentar mocions per recuperar les actuacions previstes de laminació al riu Vaca (València) i de canalització de la Rambla d’Alcalà de Xivert i plantejarà una nova moció per reduir els riscos de les pluges torrencials en territori valencià.

24102018TEXTFINALDECLARACIOINSTITUCIONAL

Compromís propicia que el Senado se solidarice con los municipios valencianos afectados por el temporal

Los senadores de PP y PSOE han traido un texto para ser votado como Declaración Institucional que obviaba los devastadores efectos de la gota fría en el territorio valenciano. Navarrete: “ha llegado el momento de tomar medidas ante estos devastadores episodios

Madrid, 24 de octubre de 2018

De nuevo olvidan la realidad valenciana y viven en su microcosmos”, ha reprochado el senador de Castelló, Jordi Navarrete, visiblemente molesto tras conocerse que los senadores del PP y del PSOE de Málaga habían promovido una Declaración Institucional que reclamaba el apoyo hacia los municipios malagueños afectados por los efectos de la gota fría que la pasada semana afectó buena parte del litoral Este de la península “pero que ignoraba los cuantiosos daños en infraestructuras de las comarcas de la Safor-Valldigna y Maestrat”.

El senador de Compromís ha manifestado toda su solidaridad y pesar por el bombero fallecido durante las inundaciones de Málaga y con todos los municipios afectados, que llegaron a soportar precipitaciones cercanas a los 400 litros por metro cuadrado en pocas horas.

Pasar a la acción

Navarrete ha recordado como estos episodios de fuertes lluvias, letales con las infraestructuras y con los bienes privados y públicos de los municipios afectados, son reiterativos “y la única respuesta de la administración es tratar de recuperar su estado inicial, limpiar playas de cañas, devolver la arena, barrer piedras o achicar agua, pero sin que se tomen medidas de calado para evitar desgracias futuras”.

Para el representante castellonense “es el momento de pasar a la acción y tomar medidas que en ocasiones son sencillas, como hacer que las confederaciones hagan su trabajo limpiando de cañas los lechos del dominio público, mejorando puentes y ampliando su capacidad o realizando las canalizaciones o laminaciones donde sean necesarios, porque ya hemos tenido demasiadas víctimas en nuestro territorio ante la indiferencia de la administración central”. Compromís ya presentó mociones para recuperar las actuaciones previstas de laminación en el río Vaca (València) y de canalización de la Rambla de Alcalà de Xivert y planteará una nueva moción para reducir los riesgos de las lluvias torrenciales en territorio valenciano.