El Senat debatrà hui la moció de la coalició davant un problema que afecta a un elevat nombre de persones al nostre país, que veuen mermades les seues pensions per coeficients de reducció ‘punitius’

Madrid, 18 d’octubre de 2018

El senador territorial i portaveu de Compromís en el Senado, Carles Mulet, ha reclamat aquest matí en roda de premsa als grups polítics que recolzen la moció de la coalició perquè la jubilació anticipada deixe d’estar tan penalizada al nostre país, fet que afecta a un elevat nombre de persones.

Mulet ha participat a la roda de premsa acompanyada dels membres d’ASJUBI40 (Associació de Jubilats-Pensions sense Penalitzar) per presentar una proposta que busca modificar la Llei General de Seguretat Social per tal que en els casos d’accés a la jubilació anticipada per voluntat de la persona interessada, en els que acrediten un període de cotització efectiva de 40 anys, siguen exclosos de l’aplicació dels coeficients reductors des del moment en què el pensionista compleix l’edat legal de jubilació. La moció també insta al Govern a corregir aquesta situació i calcular la seua pensió segons la seua base contributiva i els anys cotitzats, en el moment en el que es va produir la jubilació anticipada.

Santiago Menchero, portaveu d’ASJUBI40, ha agraït que es visibilitze “el problema que afecta bona part de la societat i es pot manifestar en forma de modificacions que van en la línia de les 500.000 firmes presentades al Congrés, la Proposició No de Llei aprovada el 2005 o la PNL promoguda per Compromís a les Corts Valencianes” i ha enumerat alguns casos “com el de persones que van començar a treballar amb 14 anys i es van haver de jubilar als 61 anys i que se’ls penalitza amb uns coeficients penalitzadors de per vida que son una cadena perpétua“.

Menchero ha afegit que “allò just seria que es penalizara fins a l’edat reglamentària de jubilació i s’eliminen les penes a partir d’aquesta edat“. Els representants han reclamat als grups seu suport davant d’aquesta injustícia que ha perjudicat a nombroses persones que no han pogut beneficiar-se d’aquestes millores si arriben a produir-se ja que la Llei que resta percentatges molt elevats a les pensions. PP, PSOE i Podemos han presentat les esmenes a la moció. Compromís demana que es visualitze aquest problema entre les reivindicacions en la millora de les pensions, davant les barbaritats que s’estan cometent amb els afectats,“que ja duen esperant molts anys“.

18102018 mocion compromis jubilados

Compromís pide que se deje de castigar la jubilación anticipada

El Senado debate hoy la moción de la coalición ante un problema que afecta a un elevado número de personas en nuestro país, que ven mermadas sus pensiones por coeficientes de reducción ‘punitivos’

Madrid, 18 de octubre de 2018

El senador territorial y portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet, ha reclamado esta mañana en rueda de prensa a los grupos políticos que apoyen la moción de la coalición para que la jubilación anticipada deje de estar tan penalizada en nuestro país, algo que afecta a un elevado número de personas.

Mulet ha comparecido en rueda de prensa acompañado de miembros de ASJUBI40 (Asociación de Jubilados-Pensiones sin Penalizar) para presentar una propuesta que busca modificar la Ley General de Seguridad Social para que en los casos de acceso a la jubilación anticipada por voluntad de la persona interesada, en los que acredite un periodo de cotización efectiva de 40 años, sean excluidos de la aplicación de los coeficientes reductores desde el momento en que el pensionista cumpla la edad legal de jubilación. La moción insta además al Gobierno a que se corrija esta situación y se calcule su pensión según su base contributiva y los años cotizados, en el momento en el que se produjo la jubilación anticipada.

Santiago Menchero, portavoz de ASJUBI40, ha agradecido que se visibilice “el problema que afecta a buena parte de la sociedad y pueda manifestarse en forma de modificaciones que van en la línea de las 500.000 firmas presentadas en el Congreso, la Proposición No de Ley aprobada en 2005 o la PNL promovida por Compromís en las Cortes Valencianas” y ha enumerado algunos casos “como el de personas que comenzaron a trabajar con 14 años y se tuvieron que jubilar a los 61 años y que se les penaliza con unos coeficientes penalizadores de por vida que son una cadena perpétua”.

Menchero ha añadido que “lo justo sería que se nos penalizara hasta la edad reglamentaria de jubilación y se eliminaran las penalizaciones a partir de esa edad”. Los representantes han reclamado a los grupos su apoyo ante tal injusticia que ha perjudicado a numerosas personas que no han podido beneficiarse de estas mejoras si se llegan a producir ya que la Ley resta porcentajes muy elevados a las pensiones. PP, PSOE y Podemos han presentado enmiendas a la moción. Compromís pide que se visualice este problema entre las reivindicaciones en la mejora de las pensiones, ante las barbaridades que se están cometiendo con los afectados,“que ya llevan esperando muchos años”.