La coalició demana al Govern espanyol que sospese els drets humans davant els acords comercials, armamentístics o qualsevol altre en les seues relacions amb els EUA

Madrid, 14 d’agost de 2018

Compromís ha demanat saber del Govern quina estratègia diplomàtica va a adoptar el govern de Pedro Sánchez amb Donald Trump i si aquest té prevista alguna visita, com així ho va anunciar als Reis en el seu últim encontre.

L’actitud xenòfoba i radical de Donald Trump no s’ha suavitzat amb la seua arribada al mandat. Les seues polítiques d’immigració i el tracte vexatori donat als immigrants mexicans a les fronteres li han posat en contra a diversos caps de Govern i Estat, que veuen en el president nord-americà, una figura desestabilitzadora i polèmica no apta per governar la primera potència mundial.

“Veure al Cap d’Estat espanyol donant-li la mà a Trump mentre desenes de xiquets i xiquetes havien estat apartats dels seus pares en arribar a la frontera va ser alguna cosa indignant. Sánchez és un càrrec electe i com a tal esperem compte amb una estratègia molt més en pro de la defensa dels valors democràtics i humans “ha declarat Mulet.

Les relacions de l’Estat espanyol amb els Estats Units sempre s’han caracteritzat per la cordialitat i, com descriu el Ministeri d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació, “els Estats Units d’Amèrica són un estat amic, aliat i soci fonamental d’Espanya. El seu lloc en el món, com un dels actors principals de l’escena internacional, converteix aquest país nord-americà en un aliat i soci indispensable per a Espanya en matèria de política exterior, defensa, seguretat i desenvolupament econòmic i tecnològic. Un aliat amb el qual pocs països al món tenen uns vincles històrics, culturals i lingüístics tan forts i amb el qual compartim els mateixos valors democràtics i interessos geoestratègics ““Volem saber què té previst fer Sánchez. Si volem obrir les nostres fronteres i ser un Estat acollidor i considerar als Estats Units com un estat amic, mentre seguisca presidint-Trump, això suposa una incongruència i una falta d’ètica política” ha apuntat el senador.

Compromís pregunta al Gobierno por las relaciones diplomáticas y acuerdos con Donald Trump

La coalición pide al Gobierno español que sopese los derechos humanos frente a los acuerdos comerciales, armamentísticos o cualquier otro en sus relaciones con los EEUU

Madrid, 14 de agosto de 2018

Compromís ha pedido saber del Gobierno qué estrategia diplomática va a adoptar el gobierno de Pedro Sánchez con Donald Trump y si éste tiene prevista alguna visita, como así lo anunció a los Reyes en su último encuentro.

La actitud xenófoba y radical de Donald Trump no se ha suavizado con su llegada al mandato. Sus políticas de inmigración y el trato vejatorio dado a los inmigrantes mexicanos en las fronteras le han puesto en contra a varios jefes de Gobierno y Estado, que ven en el presidente norteamericano, una figura desestabilizadora y polémica no apta para gobernar la primera potencia mundial.

“Ver al Jefe de Estado español dándole la mano a Trump mientras decenas de niños y niñas habían sido apartados de sus padres al llegar a la frontera fue algo indignante. Sánchez es un cargo electo y como tal esperemos cuente con una estrategia mucho más en pro de la defensa de los valores democráticos y humanos” ha declarado Mulet.

Las relaciones del Estado español con Estados Unidos siempre se han caracterizado por la cordialidad y, como describe el Ministerio de Asuntos Exteriores, Unión Europea y Cooperación, “los Estados Unidos de América son un estado amigo, aliado y socio fundamental de España. Su lugar en el mundo, como uno de los actores principales de la escena internacional, convierte a ese país norteamericano en un aliado y socio indispensable para España en materia de política exterior, defensa, seguridad y desarrollo económico y tecnológico. Un aliado con el que pocos países en el mundo tienen unos vínculos históricos, culturales y lingüísticos tan fuertes y con el que compartimos los mismos valores democráticos e intereses geoestratégicos”.

“Queremos saber qué tiene previsto hacer Sánchez. Si queremos abrir nuestras fronteras y ser un Estado acogedor y considerar a Estados Unidos como un estado amigo, mientras siga presidiéndolo Trump, esto supone una incongruencia y una falta de ética política” ha apuntado el senador.