La coalició lamenta que el servei vaja a nàixer “creant de nou ciutadans de segona” en tenir tarifes diferents als de rodalies i sense el personal suficient a les estacions

Madrid, 23 de maig de 2018

El senador de Compromís, Jordi Navarrete, ha titllat de bona notícia l’anunci de posada en servei dels vuit nous trens de rodalies fins al Maestrat, però ha anunciat que “vetllarem perquè el servei siga de qualitat, es mantinga i que Renfe i Ministeri s’impliquen en facilitar als nous usuaris que aquest servei siga un èxit“, cosa que fins al moment semblen haver tingut poc en compte, en no haver consensuat amb els ajuntaments campanyes, ni horaris.

Navarrete s’ha felicitat pel fet que les accions, mocions i peticions de la coalició en ajuntaments, diputacions, Generalitat, Congrés i Senat “hagen obligat el PP a corregir el seu oblit cap a aquest servei que van utilitzar políticament per atacar el PSOE, encara que arribe a final de curs i no s’hagen pogut beneficiar de moment els estudiants” i ha demanat que ara “toca garantir que els trens arribaran puntuals, els preus i horaris s’ajustaran a les necessitats de les persones, la gent podrà viatjar fins a València sense haver d’esperar el transbord a Castelló i que tots els ajuntaments del traçat podran reobrir les seues estacions perquè els seus veïns puguen utilitzar aquest servei“.

Per a la coalició “si finalment posen trens de rodalies, les tarifes han de ser acords a aquest servei. No ens valen subterfugis com les distàncies mitjanes de proximitat i al Maestrat no acceptarem un servei pitjor que en altres costats ni pitjors condicions o que se’ns tracte com a paquets“.

Compromís espera ara que la posada en servei dels nous trens no es demore un sol dia més per causa d’obres o de saturació en el tram de València per la lamentable política del Govern del PP duta a terme fins ara i que “s’anime a els veïns a utilitzar el tren públic, perquè ja ha mort massa gent a la perillosa carretera N-340“.

Navarrete ha lamentat que s’haja tardat tant de temps a posar en funcionament aquest servei “quan es gasten 20 milions d’euros, sense pestanyejar i sense dubtar-ho per cada quilòmetre d’alta velocitat“.

Compromís velará para que el servicio de Cercanías hasta el Maestrat sea de calidad y permanente en el tiempo

La coalición lamenta que el servicio nazca “creando de nuevo ciudadanos de segunda” al tener tarifas diferentes a los de cercanías y sin el personal suficiente en las estaciones

Madrid, 23 de mayo de 2018

El senador de Compromís, Jordi Navarrete, ha tildado de buena noticia el anuncio de puesta en servicio de los ocho nuevos trenes de cercanías hasta el Maestrat, pero ha anunciado que “velaremos para que el servicio sea de calidad, se mantenga y que Renfe y Ministerio se impliquen en facilitar a los nuevos usuarios que este servicio sea un éxito”, algo que hasta el momento parecen haber tenido poco en cuenta, al no haber consensuado con los ayuntamientos campañas, ni horarios.

Navarrete se ha felicitado por el hecho que las acciones, mociones y peticiones de la coalición en ayuntamientos, diputaciones, Generalitat, Congreso y Senado “hayan obligado al PP a corregir su olvido hacia este servicio que utilizaron políticamente para atacar al PSOE, aunque llegue a final de curso y no se hayan podido beneficiar por el momento los estudiantes” y ha pedido que ahora “toca garantizar que los trenes llegarán puntuales, los precios y horarios se ajustarán a las necesidades de las personas, la gente podrá viajar hasta València sin tener que esperar el trasbordo en Castelló y que todos los ayuntamientos del trazado podrán reabrir sus estaciones para que sus vecinos puedan utilizar este servicio”.

Para la coalición “si finalmente ponen trenes de cercanías, las tarifas deben ser acordes a este servicio. No nos valen subterfugios como las distancias medias de proximidad y en el Maestrat no aceptaremos un servicio peor que en otros lados ni peores condiciones o que se nos trate como paquetes”.

Compromís espera ahora que la puesta en servicio de los nuevos trenes no se demore un solo día más por causa de obras o de saturación en el tramo de València por la lamentable política del Gobierno del PP llevada a cabo hasta ahora y que “se anime a los vecinos a utilizar el tren público, porque ya ha fallecido demasiada gente en la peligrosa carretera N-340”.

Navarrete ha lamentado que se haya tardado tanto tiempo en poner en funcionamiento este servicio “cuando se gastan 20 millones de euros, sin pestañear y sin dudarlo por cada kilómetro de alta velocidad”.