El senador castellonenc recorda que Compromís s’ha mantingut ferm en la seua defensa i com el PP espanyol ha actuat contra el consens existent en la matèria en territori valencià

Madrid, 27 de abril de 2018

El senador de Compromís per Castelló, Jordi Navarrete, ha dit avui a Peníscola que la Generalitat ha de seguir sent la titular de la competència per legislar en assumptes de dret civil, com ho ha estat històricament i com es preveu en l’Estatut d’Autonomia. Per això ha fet una crida al Partit Popular valencià per a que convencen els seus companys espanyols de la necessitat de retirar els recursos plantejats al Constitucional contra lleis valencianes que afecten aspectes com el règim econòmic matrimonial, la custòdia compartida o la unió de parelles de fet.

Navarrete ha manifestat el seu pesar pel fet que “s’ignoren peticions dels valencians, que han estat defensades de forma unànime des de desenes d’ajuntaments, col·lectius científics, professionals i col·legis d’advocats, mentre amb altres nacionalitats es fan tota classe de concessions, quelcom especialment greu quan el consens existent al nostre territori és molt elevat“.

El senador de Compromís ja va reclamar al Senat l’any passat que es respectara el dret foral, en coherència amb allò defensat a les Corts Valencianes. El Tribunal ha interpretat “un excés” dels valencians amb aquesta mesura, en entendre que envaïa competències estatals i desenvolupava normativa foral, quan l’Estatut d’Autonomia reformat, aprovat pel Congrés, atorga capacitat per legislar sobre la conservació, desenvolupament i modificació del Dret Civil Foral valencià.

Per això Navarrete, ha instat de nou al ministre de Justícia, Rafael Catalá, al diàleg i a restablir la competència sobre el dret privat per als valencians i equiparar-nos a la resta de pobles espanyols no castellans (navarresos, catalans, bascos, balears i aragonesos) i acabar així amb la injusta discriminació que van suposar les sentències d’inconstitucionalitat de la Llei de Règim Econòmic Matrimonial Valencià i la Llei d’Unions de Fet i les que puguen vindre.

El senador ha acabat demanant l’encaix del desenvolupament legislatiu del dret civil valencià “i acabar amb aquesta situació indigna cap a un dels drets més antics d’Europa, com han reclamat ja centenars d’ajuntaments, diputacions, institucions acadèmiques i altres de la societat civil“, ha conclòs.

Jordi Navarrete defiende en Peñíscola la necesidad de recuperar “nuestro derecho civil”

El senador castellonense recuerda que Compromís se ha mantenido firme en su defensa y como el PP español ha actuado contra el consenso existente en la materia en territorio valenciano

Madrid, 27 de Abril de 2018

El senador de Compromís por Castelló, Jordi Navarrete, ha manifestado hoy en Peñíscola que la Generalitat debe seguir siendo la titular de la competencia para legislar en asuntos de derecho civil, como lo ha sido históricamente y como se prevé en el Estatuto de autonomía. Por eso ha hecho un llamamiento al PP valenciano para que convenzan a sus compañeros españoles de la necesidad de retirar los recursos planteados al Constitucional contra leyes valencianas que afectan a aspectos como el régimen económico matrimonial, la custodia compartida o la unión de parejas de hecho.

Navarrete ha manifestado su pesar por el hecho de que “se ignoran peticiones de los valencianos, que han sido defendidas de forma unánime desde decenas de ayuntamientos, colectivos científicos, profesionales y colegios de abogados, mientras con otras nacionalidades se hacen toda clase de concesiones, algo especialmente grave cuando el consenso existente en nuestro territorio es muy elevado“.

El senador de Compromís ya reclamó en el Senado el año pasado que se respetara el derecho foral, en coherencia con lo defendido en las Cortes Valencianas. El Tribunal ha interpretado como “un exceso” de los valencianos con esta medida, al entender que invadía competencias estatales y desarrollaba normativa foral, cuando el Estatuto de Autonomía reformado, aprobado por el Congreso, otorga capacidad para legislar sobre la conservación, desarrollo y modificación del derecho Civil Foral valenciano.

Por ello Navarrete, instó de nuevo al ministro de Justicia, Rafael Catalá, al diálogo ya restablecer la competencia sobre el derecho privado para los valencianos y equipararnos al resto de pueblos españoles no castellanos (navarros, catalanes, vascos, baleares y aragoneses) y acabar así con la injusta discriminación que supusieron las sentencias de inconstitucionalidad de la Ley de Régimen Económico Matrimonial Valenciano y la Ley de Uniones de Hecho y las que puedan venir.

El senador ha acabado pidiendo el encaje del desarrollo legislativo del derecho civil valenciano “y acabar con esta situación indigna hacia uno de los derechos más antiguos de Europa, como han reclamado ya cientos de ayuntamientos, diputaciones, instituciones académicas y otras de la sociedad civil“, concluyó.