Els senadors de Compromís viuen en primera persona el mal servei ferroviari

 

Madrid, a 31 de gener de 2018.  Els senadors de Compromís, Carles Mulet i Jordi Navarrete, han pogut viure avui en primera persona l’enèsim endarreriment del servei del pseudo-ave des de Castelló a Madrid, que contínuament està patint tot tipus de contratemps des de la seua inauguració la setmana passada.

 

El tren que ha eixit puntual a les 6:15 del matí des de Castelló, ha aplegat a hora a València per permetre l’eixida a les 07:10 cap a Madrid. Segons ha recordat el portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet “ aquest tren costa ara exactament el mateix temps que costava, en temps, desplaçar-se fa 10 o 15 anys en rodalies entre Castelló i València, temps que s’han dedicat a allargar per una precarització conscient del servei.”

 

Mulet ha relatat l’experiència “ Aquest tren ha continuat des de València cap a Madrid, i a meitat camí entre les dues capitals ja s’ha anunciat que aplegava amb 15 minuts de retard, no podem entendre quina maledicció i càrrega negativa aporta l’eixir de Castelló per ocasionar endarreriments posteriors. Es tracten de vagons antics i incòmodes. Aquest bitllet sense promoció ha costat 129,10 euros en turista, i al final, entre les 3 hores del trajecte, el temps prudencial de desplaçament des de ma casa l’estació, aparcar i embarcar, i baixar a Atocha i desplaçar-me al Senat, m’ha costat en temps el mateix que si haguera vingut en cotxe particular des de ma casa a l’aparcament del Senat. Anàvem tres junts fent este viatge, 387 euros de cost en bitllets en tarifació normal. En cotxe ens costa uns 40 i poc euros en gasoil. Òbviament l’impacte de les emissions s’han de quantificar, però faig aquest comparativa per vore fins a quin punt aquest tren no acaba de ser útil per bona part de la població. Tampoc sé com ha repercutit avui la seua circulació per les vies que també havia d’ocupar les rodalies” .

 

Segons ha explicat Compromís “ no es pot dir-li AVE a un tren que corre igual o pitjor que un rodalies. El PP i el seu govern es riu de Castelló i de tots els valencians, no inverteixen en cap tipus d’infraestructures, i ens posen succedanis ridículs, que en lloc de solucionar problemes de connectivitat, es dediquen a crear més problemes que solucions, encareix el transport i acaba perjudicant a tots els usuaris dels ferrocarrils. Per això, tots els anuncis electoralistes del ministre després dels continus empastres i incompliments, no han de tindre la més mínima credibilitat. Castelló continua estant tant lluny de Madrid com fa dos mesos, sols que ara el viatge te pot costar molt més car”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El pseudo-AVE Castelló-Madrid ha sufrido hoy 15 minutos de atraso.

 

Los senadores de Compromñis viven en primera persona el mal servicio ferroviario

Madrid, a 31 de enero de 2018. Los senadores de Compromís, Carles Mulet y Jordi Navarrete, han podido vivir hoy en primera persona el enésimo atraso del servicio del pseudo-ave desde Castelló en Madrid, que continuamente está sufriendo todo tipo de contratiempos desde su inauguración la semana pasada.

El tren que ha salido puntual a las 6:15 de la mañana desde Castelló, ha llegado a hora en Valencia para permitir la salida a las 07:10 hacia Madrid. Según ha recordado el portavoz de Compromís en  el Senado, Carles Mulet “ este tren cuesta ahora exactamente el mismo tiempo que costaba, en tiempo, desplazarse hace 10 o 15 años en cercanías entre Castelló y Valencia, tiempos que se han dedicado a alargar por una precarización consciente del servicio.”

Mulet ha relatado la experiencia “ Este tren ha continuado desde Valencia hacia Madrid, y a mitad camino entre las dos capitales ya se ha anunciado que llegaba con 15 minutos de retraso, no podemos entender qué maldición y carga negativa aporta la salir de Castelló para ocasionar atrasos posteriores. Se tratan de vagones antiguos e incómodos. Este billete sin promoción ha costado 129,10 euros en turista, y al final, entre las 3 horas del trayecto, el tiempo prudencial de desplazamiento desde mi casa a la estación, aparcar y embarcar, y bajar a Atocha y desplazarme al Senado, me ha costado en tiempo lo mismo que si hubiera venido en coche particular desde mi casa al aparcamiento del Senado. Íbamos tres juntos haciendo este viaje, 387 euros de coste en billetes en tarifación normal. En coche nos cuesta unos 40 y pocos euros en gasóleo. Obviamente el impacto de las emisiones se tienen que cuantificar, pero hago este comparativa para ver  hasta qué punto este tren no acaba de ser útil por buena parte de la población. Tampoco sé cómo ha repercutido hoy su circulación por las vías que también tenía que ocupar las cercanías” .

Según ha explicado Compromís “ no se puede llamar AVE en un tren que corre igual o peor que uno cercanías. El PP y su gobierno se ríe de Castelló y de todos los valencianos, no invierten en ningún tipo de infraestructuras, y nos ponen sucedáneos ridículos, que en lugar de solucionar problemas de conectividad, se dedican a crear más problemas que soluciones, encarece el transporte y acaba perjudicando a todos los usuarios de los ferrocarriles. Por eso, todos los anuncios electoralistas del ministro después de los continuos empastres e incumplimientos, no tienen que tener la más mínima credibilidad. Castelló continúa estando tanto lejos de Madrid cómo hace dos meses, sólo que ahora el viaje te puede costar mucho más caro”