La competència deslleial de tercers països està posant en dificultats la viabilitat de l’agricultura que està fent les coses bé

Castelló, 23 desembre 2017

Els senadors de Compromís Carles Mulet i Jordi Navarrete traslladaran a les comissions d’Agricultura i Medi Ambient les problemàtiques que actualment s’estan detectant en el sector agrari “i que compliquen la vida als productors que estan fent bé les coses“, han assenyalat després de reunir amb representants del Consell Regulador de la Denominació d’Origen ‘Carxofa de Benicarló’.

El president del CRDO, Francisco Lluch, es va referir de forma expressa a la competència deslleial que suposen els tercers països, en aspectes com la traçabilitat o l’ús de fitosanitaris. “Són qüestions que hem detectat i denunciat en comissió i mocions davant el Ple que també es dóna a l’entrada de taronges de Sud-àfrica. És impossible competir pels salaris, origen, normativa i l’ús de productes químics i damunt, l’actual sistema, suposa un potencial perill d’entrada de plagues que solapa la presència de cítrics d’aquests països amb la taronja valenciana“, ha assenyalat el portaveu de Compromís, Carles Mulet.

El senador ha lamentat que “tant els representants a Europa de PP, PSOE i Ciutadans, com del PP a Espanya donen via lliure a tractats que són molt perjudicials per als preus i agricultura mediterrània com el TTIP o el CETA, que es tramiten amb opacitat i tractant que passen desapercebuts“.

D’altra banda la coalició explorarà les possibilitats de l’Agència d’Informació i Control Alimentaris (AICA) organisme autònom adscrit al Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient i la seua utilitat davant la venda de producció per sota del cost o pèrdues, en protecció dels llocs de treball i proposarà per a això realitzar una jornada informativa a la comarca oberta als interessats.

Finalment Compromís traslladarà a la comissió en forma de mocions o petició de compareixença la situació que suposa per a les petites denominacions d’origen assumir el cost de quotes i auditories o l’excessiu control burocràtic i administratiu en matèria sanitària.

Compromís trasladará las inquietudes del Consell Regulador de la Carxofa a las Comisiones de Agricultura y Medio Ambiente

La competencia desleal de terceros países está poniendo en aprietos la viabilidad de la agricultura que está haciendo las cosas bien

Castelló, 23 de diciembre de 2017

Los senadores de Compromís Carles Mulet y Jordi Navarrete trasladarán a las Comisiones de Agricultura y Medio Ambiente las disfunciones y problemas que están detectando en el sector agrario “y que complican la vida a los productores que están haciendo bien las cosas”, han señalado tras reunirse con representantes del Consell Regulador de la Denominació d’Origen ‘Carxofa de Benicarló’.

El presidente del CRDO, Francisco Lluch, se refirió de forma expresa a la competencia desleal que suponen los terceros países, en aspectos como la trazabilidad o uso de fitosanitarios. “Son cuestiones que hemos detectado y denunciado en comisión y mociones ante el Pleno que también se da en la entrada de naranjas de Sudáfrica. Es imposible competir por los salarios, origen, normativa y el uso de productos químicos y encima supone, el actual sistema, un potencial peligro de entrada de plagas que solapa la presencia de cítricos de estos países con la naranja valenciana”, ha señalado el portavoz de Compromís, Carles Mulet.

El senador ha lamentado que “tanto los representantes en Europa de PP, PSOE y C’s, como del PP en España den vía libre a tratados que son muy perjudiciales para los precios y agricultura mediterránea como el TTIP o el CETA, que se tramitan con opacidad y tratando que pasen desapercibidos”. Por otro lado la coalición explorará las posibilidades de la Agencia de Información y Control Alimentarios (AICA) organismo autónomo adscrito al Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente y su utilidad ante la venta de producción por debajo del coste o a pérdidas, en protección de los puestos de trabajo y propondrá para ello realizar una jornada informativa en la comarca abierta a los interesados. Finalmente Compromís trasladará a la comisión en forma de mociones o petición de comparecencia la situación que supone para las pequeñas denominaciones de origen asumir el coste de cuotas y auditorías o el excesivo control burocrático y administrativo en materia sanitaria.