Els senadors treuen pit i recorden que “no tenim cap dubte que la nostra moció que va ser secundada per tots els grups menys el PP va suposar un revulsiu per aquest anunci

Madrid, 30 de novembre de 2017

El senador de Compromís, Jordi Navarrete, ha manifestat la seua alegria compartida amb la de molts veïns del Maestrat, per l’anunci realitzat hui a Castelló pel ministre Íñigo de la Serna que ha anunciat unilateralment una millora substancial de trens de Rodalies fins al Maestrat a el marc d’un pla autonòmic.

El grup de senadors de Compromís, Carles Mulet i Jordi Navarrete, han manifestat aquest matí “no tenir cap dubte” que la moció de la coalició de crear un nucli de Rodalies a Castelló per donar servei al Maestrat i amb una extensió fins a Tortosa ha estat el revulsiu que ha portat a aquest anunci, després que el PP quedés sol i en evidència rebutjant el que ara han anunciat.

Des de Compromís Navarrete ha indicat que “seguirem vigilant l’efectiva millora en aquests trens, després de dècades de mocions plenàries, incompliments d’acords i reclamacions dels usuaris que, en les últimes setmanes han vist caure la seua qualitat, amb viatges amb estudiants amuntegats i situacions d’inseguretat“.

L’anunci suposa, per a Compromís, “una bona notícia” a costa del que puga concretar en l’acte anunciat amb el president del Consell, Ximo Puig. “En Compromís ens prenem aquest objectiu com un dels prioritaris des de la nostra arribada al Senat, recentment hem reclamat una reunió amb el ministre, responsables de Renfe i Adif per abordar aquesta qüestió. Confiem que s’inclogui com demanàvem el servei en les Obligacions de Servei Públic propers a renovar, ja que és justa la reclamació i volem que satisfaça les necessitats de les persones d’aquestes comarques“, ha conclòs Navarrete.

Senador desconvocat

D’altra banda el senador ha lamentat que el PP convoqués i desconvoqués al senador Jordi Navarrete per presentar hui a Castelló l’anunci i que haja optat per fer-lo en solitari, marginant als que han reclamat sempre tal anunci. “Un fet deplorable i deslleial, però habitual i previsible venint del PP que vol treure rèdit ara després d’haver quedat en evidència rebutjant al Senat el que hui presenta“, ha indicat. “Van a dimitir aquells que van votar en contra?”, s’ha preguntat Mulet. Tant Mulet com Navarrete van a demanar detalls d’aquest pla, data de posada en funcionament, preus, horaris i característiques del servei.

Compromís celebra que se concrete la petición de la coalición de trenes al Maestrat a la que se opuso el PP

Los senadores sacan pecho y recuerdan que “no tenemos ninguna duda que nuestra moción que fue secundada por todos los grupos menos el PP supuso un revulsivo para este anuncio

Madrid, 30 de noviembre de 2017

El senador de Compromís, Jordi Navarrete, ha manifestado su alegría compartida con la de muchos vecinos del Maestrat, por el anuncio realizado hoy en Castelló por el ministro Íñigo de la Serna que ha anunciado unilateralmente una mejora sustancial de trenes de Cercanías hasta el Maestrat en el marco de un plan autonómico.

El grupo de senadores de Compromís, Carles Mulet y Jordi Navarrete, han manifestado esta mañana “no tener ninguna duda” que la moción de la coalición de crear un núcleo de Cercanías en Castelló para dar servicio al Maestrat y con una extensión hasta Tortosa ha sido el revulsivo que ha llevado a este anuncio, después que el PP quedara solo y en evidencia rechazando lo que ahora han anunciado.

Desde Compromís Navarrete ha indicado que “seguiremos vigilando la efectiva mejora en estos trenes, después de décadas de mociones plenarias, incumplimientos de acuerdos y reclamaciones de los usuarios que, en las últimas semanas han visto caer la calidad del mismo, con viajes con estudiantes hacinados y situaciones de inseguridad

El anuncio supone, para Compromís, “una buena noticia” a expensas de lo que pueda concretar en el acto anunciado con el presidente del Consell, Ximo Puig. “En Compromís nos tomamos este objetivo como uno de los prioritarios desde nuestra llegada al Senado, recientemente hemos reclamado una reunión con el ministro, responsables de Renfe y Adif para abordar esta cuestión. Confiemos en que se incluya como pedíamos el servicio en las Obligaciones de Servicio Público próximos a renovar, ya que es justa la reclamación y queremos que colme las necesidades de las personas de estas comarcas”, ha concluido Navarrete.

Senador desconvocado

Por otro lado el senador ha lamentado que el PP convocara y desconvocara al senador Jordi Navarrete para presentar hoy en Castelló el anuncio y que haya optado por hacerlo en solitario, marginando a quienes han reclamado siempre tal anuncio. “Un hecho deplorable y desleal, pero habitual y previsible viniendo del PP que quiere sacar rédito ahora después de haber quedado en evidencia rechazando en el Senado lo que hoy presenta”, ha indicado. “¿Van a dimitir quienes votaron en contra?”, se ha preguntado Mulet. Tanto Mulet como Navarrete van a pedir detalles de este plan, precios, fecha de puesta en funcionamiento, horarios y características del servicio.