Compromís recorda al PP que “ni pel nord, ni pel sud ni a la capital, mai el Govern d’Espanya ha apostat per vertebrar el País Valencià“, quan sí que ho han fet en altres zones amb molt menor dinamisme

Madrid 12 d’agost de 2017

El portaveu i senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha considerat “injustificable” que el Govern central estiga condemnant durant tants anys al País Valencià a la desvertebració “una pràctica que ens està fent molt de mal econòmicament, descohesionant, fent perillosa la mobilitat i apartant d’importants beneficis al nostre sector turístic tant del nord com, especialment, del sud de l’autonomia“.

Les comarques d’Alacant i els municipis turístics de costa compten amb 471 hotels, més de 73.000 places hoteleres, el que suposa més de 2,2 milions de pernoctacions, segons les dades de l’INE i de l’Enquesta d’Ocupació Hotelera, el que dóna una idea del revulsiu que podria suposar el tren de la costa per l’arribada de visitants, enllaçar capitals comarcals, grans municipis i oferir formes segures i ecològiques de transport. Castelló compta amb 25.000 places, 228 hotels i 728.000 pernoctacions malgrat les poques infraestructures existents (aeroports, autovies, carreteres …). Parlem de la competitivitat i generació de riquesa en municipis com Bellreguard, Oliva, Pego, els Poblets, el Verger, Piles, Ondara, Dénia, la Xara, Xàbia, Gata, Pedreguer, Moraira, Benissa, Teulada, Calp, Altea, la Nucia, l’Alfàs del Pi, Finestrat, Benidorm, el Campello, Mutxamel, Sant Joan d’Alacant, Alacant, Elx, Santa Pola o Torrevella, per citar alguns exemples de nuclis que podrien beneficiar-se del tren i on l’Estat recapta molts impostos amb poc retorn.

Els diferents colors i governs d’Espanya“, censura el senador, “no han apostat per la nostra economia, han tingut el conformisme per resposta fins ara i han relegat una infraestructura viable, necessària i vital per a la recuperació econòmica com és el tren, quan veiem com en altres autonomies que suposen un menor pes poblacional i econòmic si l’han dotat de trens i no han obligat a les altres administracions a finançar-lo. La situació és un greuge especialment en la nostra situació d’endeutament en què ens van deixar i l’infrafinançament al qual ens està condemnant Rajoy sine die“.

Per a Compromís, la vertebració de l’autonomia, l’execució de les infraestructures que necessitem com autovies que es connectin entre si o potents nodes ferroviaris “suposaran un revulsiu econòmic capital” i en això “no hi caben mitges tintes ni més demores“.

Carles Mulet: “es injustificable que el Gobierno de España siga sin apostar por el tren de la costa”

Compromís recuerda al PP que “ni por el norte, ni por el sur ni en la capital, jamás el Gobierno de España ha apostado por vertebrar el País Valenciano”, cuando sí lo han hecho en otras zonas con mucho menor dinamismo

Madrid, 12 de agosto de 2017

El portavoz y senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha considerado “injustificable” que el Gobierno central esté condenando durante tantos años al País Valenciano a la desvertebración “una práctica que nos está haciendo mucho daño económicamente, descohesionando, haciendo peligrosa la movilidad y apartando de importantes beneficios a nuestro sector turístico tanto del norte como, especialmente, del sur de la autonomía”.

Las comarcas de Alacant y los municipios turísticos de costa cuentan con 471 hoteles, más de 73.000 plazas hoteleras, lo que supone más de 2,2 millones de pernoctaciones, según los datos del INE y de la Encuesta de Ocupación Hotelera, lo que da una idea del revulsivo que podría suponer el tren de la costa para la llegada de visitantes, enlazar capitales comarcales, grandes municipios y ofrecer formas seguras y ecológicas de transporte. Castelló cuenta con 25.000 plazas, 228 hoteles y 728.000 pernoctaciones a pesar de las pocas infraestructuras existentes (aeropuertos, autovías, carreteras…). Hablamos de la competitividad y generación de riqueza en municipios como Bellreguard, Oliva, Pego, els Poblets, el Verger, Piles, Ondara, Dénia, la Xara, Xàbia, Gata, Pedreguer, Moraira, Benissa, Teulada, Calp, Altea, la Nucia, l’Alfàs del Pi, Finestrat, Benidorm, el Campello, Mutxamel, Sant Joan d’Alacant, Alacant, Elx, Santa Pola o Torrevella, por citar algunos ejemplos de núcleos que podrían beneficiarse del tren y donde el Estado recauda muchos impuestos con poco retorno.

Los distintos colores y gobiernos de España”, censura el senador, “no han apostado por nuestra economía, han tenido el conformismo por respuesta hasta ahora y han relegado una infraestructura viable, necesaria y vital para la recuperación económica como es el tren, cuando vemos como en otras autonomías que suponen un menor peso poblacional y económico sí la han dotado de trenes y no han obligado a las otras administraciones a financiarlo. La situación es un agravio especialmente en nuestra situación de endeudamiento en el que nos dejaron y la infrafinanciación a la que nos está condenando Rajoy sine die”.

Para Compromís, la vertebración de la autonomía, la ejecución de las infraestructuras que precisamos como autovías que se conecten entre sí o potentes nodos ferroviarios “supondrán un revulsivo económico capital” y en esto “no caben medias tintas ni más demoras”.