La resposta del Govern deixa clar que la nota del PP que anunciava una ampliació de les línies entre Castelló i Vinaròs era incerta

Els senadors Carles Mulet i Jordi Navarrete han manifestat el seu temor a que la possible ampliació de les Rodalies cap al nord anunciada després de l’acció de Compromís al Senat via preguntes al Govern i mocions, acabe en un no-res per la falta de concreció i responsabilitat del PP, al no preveure ni una sola partida en els pressupostos 2017 ni fer cap actuació en les estacions implicades. “La resposta a les nostres preguntes sobre la posada en funcionament dels trens de rodalies des de Castelló fins Vinaròs i Tortosa no es mulla en absolut i retarda com a mínim als PGE de 2018 qualsevol inclusió de la línia dins les Obligacions de Servei Públic (OSP), una vegada liquidats els comptes i compensacions de 2017”, ha indicat Jordi Navarrete.

El senador castellonenc ha reprovat que el Govern del PP, que va anunciar enganyant a les persones i creant falses expectatives que “el Gobierno de España va a ampliar las frecuencias de cercanías entre Vinaròs y Castellón”, parle de nou ara d’anàlisi, revisions i d’oferta i demanda “el que ens fa pensar que l’1 de gener no tindrem rodalies i tampoc en els propers anys, amb un procés de construcció de la xapussa del tercer carril que complicarà encara més les comunicacions amb el nord”.

Però per a la coalició és ‘indigne’ que s’utilitze políticament la visita del ministre Íñigo de la Serna a Castelló, com la que va tindre lloc amb la posada en funcionament del pseudo-AVE en període de proves, per fer política i tractar d’acallar amb mentides a una població molt indignada pel rebuig del PP a posar rodalies fins el Maestrat com va proposar Compromís i van recolzar tota la resta dels grups menys el PP. “Constatem com aquells que diuen defensar les comarques de Castelló callen de nou ara quan no es posen nous trens, ni s’implanta l’inexistent servei de rodalies que el PPCS diu que vol ampliar, ni es pressuposta un sol euro per aquesta finalitat als PGE de 2017. Veiem com les prioritats d’aquesta gent no son les persones, clarament ni totes les comarques. Estan en política per altres coses”, ha conclòs Navarrete.

rodaliesvrosp

rodaliesvrosr

Compromís se muestra preocupado por la indefinición de Fomento y los PGE con los trenes de cercanías hacia el Maestrat

 

La respuesta del Gobierno deja claro que la nota del PP que anunciaba una ampliación de las líneas entre Castelló y Vinaròs era incierta

 

Madrid, 16 de junio de 2017

Los senadores Carles Mulet y Jordi Navarrete han manifestado su temor a que la posible ampliación de las Cercanías hacia el norte anunciada después de la acción de Compromís en el Senado vía preguntas al Gobierno y mociones, termine en una nada por la falta de concreción y responsabilidad del PP, al no prever ni una sola partida en los presupuestos 2017 ni hacer ninguna actuación en las estaciones implicadas. “La respuesta a nuestras preguntas sobre la puesta en funcionamiento de los trenes de cercanías desde Castelló hasta Vinaròs y Tortosa no se moja en absoluto y retrasa al menos a los PGE de 2018 cualquier inclusión de la línea dentro de las Obligaciones de Servicio Público (OSP ), una vez liquidados las cuentas y compensaciones de 2017“, ha indicado Jordi Navarrete.

 

El senador castellonense ha reprobado que el Gobierno del PP, que anunció engañando a las personas y creando falsas expectativas que “el Gobierno de España va a ampliar las frecuencias de cercanías entre Vinaròs y Castelló“, hable de nuevo ahora de análisis, revisiones y de oferta y demanda “lo que nos hace pensar que el 1 de enero no tendremos cercanías y tampoco en los próximos años, con un proceso de construccion de la chapuza del tercer carril que complicará aún más las comunicaciones con el norte“.

 

Pero para la coalición es ‘indigno’ que se utilice políticamente la visita del ministro Íñigo de la Serna a Castelló, como la que tuvo lugar con la puesta en funcionamiento del pseudo-AVE en período de pruebas, para hacer política y tratar de acallar con mentiras a una población muy indignada por el rechazo del PP a poner cercanías hasta el Maestrat como propuso Compromís y apoyaron todo el resto de los grupos menos el PP. “Constatamos como aquellos que dicen defender las comarcas de Castelló callan de nuevo ahora cuando no se ponen nuevos trenes, ni se implanta el inexistente servicio de cercanías que el PPCS dice que quiere ampliar, ni se presupuesta un solo euro para este fin en los PGE de 2017. Vemos como las prioridades de esta gente no son las personas, claramente ni todas las comarcas. Están en política para otras cosas“, ha concluido Navarrete.