Madrid, a 23 de mayo de 2017

 

El presidente del Senado, Pío García Escudero, ha recibido hoy oficialmente al portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet, después del ‘escándalo’ generado por la rotura de la fotografía de la presidenta de la Junta de Andalucía, Susana Díaz, en el pasado pleno de la Cámara Alta después que ésta llamara ‘izquierda inútil’ a la coalición por bloquear una moción en la que se pedía priorizar el corredor central.

 

Esta reunión había sido solicitada por Mulet, después de recibir la semana pasada la carta que le remitió el presidente del Senado al parlamentario valenciano. Mulet ha explicado que “en un primer momento queríamos contestar por la misma vía, pero hemos creído conveniente y más productivo reunirnos en persona y poder intercambiar puntos de vista a raíz de ese incidente y la petición de amparo ante los continuos insultos que se profieren desde las bancadas de los grandes grupos durante las intervenciones de Compromís y otros grupos críticos”.

 

Mulet ha destacado la cordialidad y buen clima de la reunión. “Le hemos pedido al presidente que intente hacer de árbitro y evite los abusos en las interrupciones y que éstas consten en el acta de los plenos. García Escudero ha explicado que muchas veces desde la Presidencia no se perciben estos improperios y que es difícil controlar estos comportamientos”.

 

Igualmente, ha quedado claro de este encuentro que la carta remitida fue a instancias del malestar manifestado en la pasada junta de portavoces en especial por el PSOE por la rotura de la fotografía y que “la carta no fue, de ninguna manera, una llamada al orden; éstas sólo pueden hacerse en durante el Pleno; no se incumplió por lo tanto el Reglamento del Senado, el presidente se limitó a ejercer su papel institucional”.

 

El portavoz de Compromís ha manifestado el interés en que se rebaje el tono por todas las partes “cuando subimos el tono es porqué nos atacan y provocan, intentaremos no entrar en su juego y que se hable más de nuestras propuestas que de nuestras protestas”.

 

 

Ya fuera de esta reunión, Mulet ha lamentado que sea más noticia el incidente de la fotografía, “que no que el vicepresidente del Senado, Pedro Sanz, esté siendo investigado por el Tribunal Supremo por su caseta de aperos en la Rioja”.

 

Reunió de Carles Mulet amb el president del Senat després de la polèmica del passat ple

 

 

Madrid, 23 de maig de 2017

 

El president del Senat, Pío García Escudero, ha rebut hui oficialment al portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, després del ‘escàndol’ generat pel trencament de la fotografia de la presidenta de la Junta d’Andalusia, Susana Díaz, al passat ple de la Cambra Alta, després que aquesta diguera ‘esquerra inútil’ a la coalició per bloquejar una moció en la que es demanava prioritzar el corredor central.

 

Aquesta reunió havia estat sol·licitada per Mulet, després de rebre la setmana passada la carta que li va remetre el president del Senat al parlamentari valencià. Mulet ha explicat que “en un primer moment volíem contestar per la mateixa via, però hem cregut convenient i més productiu reunir-nos en persona i poder intercanviar punts de vista arran d’aquest incident i la petició d’empara davant els continus insults que es profereixen des les bancades dels grans grups durant les intervencions de Compromís i altres grups crítics“.

 

Mulet ha destacat la cordialitat i bon clima de la reunió. “Li hem demanat al president que intente fer d’àrbitre i evite els abusos en les interrupcions i que aquestes consten a l’acta dels plens. García Escudero ha explicat que moltes vegades des de la Presidència no es perceben aquests improperis i que és difícil controlar aquests comportaments“.

 

Igualment, ha quedat clar d’aquesta trobada que la carta remesa va ser a instàncies del malestar manifestat en la passada junta de portaveus, especialment pel PSOE, pel trencament de la fotografia i que “la carta no va ser, de cap manera, una crida al ordre; aquestes només poden fer-se en durant el Ple; no es va incomplir per tant el Reglament del Senat, el president es va limitar a exercir el seu paper institucional“.

 

El portaveu de Compromís ha manifestat l’interès en que es rebaixe el to per totes les parts “quan vam pujar el to és per què ens ataquen i provoquen, intentarem no entrar en el seu joc i que es parle més de les nostres propostes que de les nostres protestes“.

 

Ja fora d’aquesta reunió, Mulet ha lamentat que siga més notícia l’incident de la fotografia, “que no que el vicepresident del Senat, Pedro Sanz, estiga sent investigat pel Tribunal Suprem per la seua caseta de camp a la Rioja“.