La coalició va demanar al ministeri titular d’aquestes carreteres que aclarís que l’actuació prevista de millora seria compatible amb el desdoblament de la futura A-68

El Ministeri de Foment, en una ampliació d’una resposta a preguntes de Compromís, ha garantit a la coalició que les actuacions realitzades en diversos trams de la carretera N-232 estan coordinades amb la futura autovia A-68, de manera que en aquelles zones en què s’han dut a terme variants de població, la nova carretera convencional s’ha dissenyat per ser la primera calçada de la futura autovia.

Compromís va preguntar si hi havien garanties que els treballs que s’estan realitzant a la N-232 serien compatibles “i no es tirarien els diners en obres que posteriorment no foren vàlides per als requeriments d’una autovia, per tal d’optimitzar els diners, temps i recursos, ja que ens preocupava l’enorme indefinició existent cap a aquest projecte que pot ser vital per al turisme del nord de Castelló i les comunicacions amb la cornisa cantàbrica i Aragó“, va assenyalar el senador territorial, Carles Mulet.

La coalició lamenta, no obstant el desesperant ritme d’execució dels treballs d’aquesta autovia “que és una de les menys avançades a nivell estatal“. Mulet ha lamentat que mentre “altres ideen rescats multimilionaris d’autopistes ruïnoses, altres circulem pel que tenim, uns vials plens de corbes i amb una alta sinistralitat sense cap alternativa, el que ens permet veure per a qui s’ha estat governant i quins territoris han primat“.

Compromís ha reclamat sempre en els Pressupostos de l’Estat partides per aquest vial que ha patit en primera persona les interrupcions, restriccions i sacrificis pressupostaris. “Necessita per tant i és de justícia, una forta injeccióeconòmica que pal·lie aquests anys de retallades en la inversió i de noves possibilitats al territori, de la mateixa manera que la connexió dels dos extrems de la futura A-7 que es troben paralitzats“, ha afegit el senador.

En la resposta Foment assenyala que “els trams en què l’autovia A-68 es troba en obres, s’han dissenyat sempre que els paràmetres de traçat exigibles ho han permès com desdoblament de la carretera N-232, quedant aquesta amb funcions de via de servei en els trams en què els condicionants tècnics i / o econòmics no permetien el desdoblament. D’altra banda, es troben en fase de redacció d’estudi informatiu diversos projectes de variants de població, que estan coordinats amb l’estudi informatiu del corredor de l’autovia A-68“.

14032017 a68 continuacio r

Fomento garantiza a Compromís la compatibilidad de las obras de la N-232 con la futura autovía A-68

La coalición pidió al ministerio titular de estas carreteras que aclarara que la actuación prevista de mejora sería compatible con el desdoblamiento de la futura A-68

Madrid, 16 de marzo de 2017

El Ministerio de Fomento, en una ampliación de una respuesta a preguntas de Compromís, ha garantizado a la coalición que las actuaciones realizadas en diversos tramos de la carretera N-232 están coordinadas con la futura Autovía A-68, de forma que en aquellas zonas en que se han llevado a cabo variantes de población, la nueva carretera convencional se ha diseñado para ser la primera calzada de la futura auto vía.

 

Compromís preguntó si habían garantías de que los trabajos que se están realizando en la N-232 serían compatibles “y no se tiraría dinero en obras que posteriormente no fueran válidas para los requerimientos de una autovía, con el fin de optimizar el dinero, tiempo y recursos, ya que nos preocupaba la enorme indefinición existente hacia este proyecto que puede ser vital para el turismo del norte de Castelló y las comunicaciones con la cornisa cantábrica y Aragón”, señaló el senador territorial, Carles Mulet.

 

La coalición lamenta, no obstante el desesperante ritmo de ejecución de los trabajos de esta autovía “que es una de las menos avanzadas a nivel estatal”. Mulet ha lamentado que mientras “otros idean rescates multimillonarios de autopistas ruinosas, otros circulamos por lo que tenemos, unos viales llenos de curvas y con una alta siniestralidad sin ninguna alternativa, lo que nos permite ver para quien se ha estado gobernando y qué territorios se han primado”.

 

Compromís ha reclamado siempre en los Presupuestos del Estado partidas para este vial que ha sufrido en primera persona las interrupciones, restricciones y sacrificios presupuestarios. “Precisa por tanto y es de justicia, una fuerte inyección económica que palie estos años de restricciones en la inversión y de nuevas posibilidades al territorio, al igual que la conexión de los dos extremos de la futura A-7 que se hallan paralizados”, ha agregado el senador.

 

En la respuesta Fomento señala que “los tramos en los que la autovía A-68 se encuentra en obras, se han diseñado siempre que los parámetros de trazado exigibles lo han permitido como desdoblamiento de la carretera N-232, quedando ésta con funciones de vía de servicio en los tramos en los que los condicionantes técnicos y/o económicos no permitían el desdoblamiento. Por otro lado, se encuentran en fase de redacción de estudio informativo diversos proyectos de variantes de población, que están coordinados con el estudio informativo del corredor de la autovía A-68”.