BALANÇ DE COMPROMÍS AL SENAT

Els senadors valencians assenyalen que “el PP ha destapat el seu veritable rostre amb el maltractament fiscal, a la nostra economia, voluntat política, dret civil i infraestructures, el que impedeix afrontar amb optimisme la nostra recuperació

Madrid, 27 desembre 2016

Els senadors de Compromís, Jordi Navarrete i Carles Mulet han qualificat l’any que acaba com “nefast” per a les perspectives i pretensions dels valencians. A això han contribuït les polítiques continuistes del Partit Popular al capdavant de les nostres institucions “quelcom que contrasta amb les noves formes, polítiques actives de millora de les condicions de les persones, bona gestió econòmica i tarannà del Govern del Botànic“.

Els resultats electorals van suposar, a més, un gerro d’aigua freda a les pretensions de formacions d’esquerra. “Hem vist, amb impotència, com les formacions progressistes han estat incapaços d’argumentar un model il·lusionant, assistit a les incomprensibles bandades d’un PSOE capaç de pactar amb Ciutadans i permetent un govern del PP, el mateix partit que ha liderat la corrupció política i que s’enfronta a un llarg rosari de càrrecs“, han afegit.

L’actual opció política que lidera el Govern d’Espanya “no és sensible cap a les nostres necessitats“, les de l’àrea mediterrània, les necessitats en infraestructures com ara el Corredor Mediterrani, carreteres, obres en matèria hidràulica “però tampoc cap a altres qüestions més simbòliques per a nosaltres. Actuen contra la nostra voluntat de ser, l’Estatut d’Autonomia que volem, contra el nostre dret civil i no dubten a fer-nos xantatge amb el deute, el dèficit, el FLA o qüestionant la posada en marxa de la futura RTVV“.

L’any que acaba, ha estat“, remarquen els senadors de la coalició “l’any del menyspreu, del ressentiment cap a la nostra autonomia per haver perdut el Govern i l’acarnissament amb una precària inversió pública, un injust sistema de finançament, el boicot a les nostres normes, acció política i qüestions simbòliques“.

Per a Mulet i Navarrete “el 2017 hauria de suposar un canvi d’actitud per a un PP que no té prou suports, obrir vies de diàleg i tractar-nos com es mereix la nostra autonomia, que està arreglant el destarifo que van deixar els populars, en cas contrari, si persisteix el maltractament, serà molt difícil afrontar amb optimisme la nostra recuperació econòmica“, han sentenciat.

BALANCE DE COMPROMÍS EN EL SENADO

La infrafinanciación, el ‘desprecio’ hacia los valencianos, la falta de infraestructuras y el gobierno de Rajoy lo peor del año 

Los senadores valencianos señalan que “el PP ha destapado su verdadero rostro con el maltrato fiscal, a nuestra economía, voluntad política, derecho civil e infraestructuras, lo que impide afrontar con optimismo nuestra recuperación

Madrid, 27 de diciembre de 2016

Los senadores de Compromís, Jordi Navarrete y Carles Mulet han calificado el año que acaba como “nefasto” para las perspectivas y pretensiones de los valencianos. A ello han contribuido las políticas continuistas del Partido Popular al frente de nuestras instituciones “algo que contrasta con las nuevas formas, políticas activas de mejora de las condiciones de las personas, buena gestión económica y talante del Gobierno del Botànic”.

Los resultados electorales supusieron, además, un jarro de agua fría a las pretensiones de formaciones de izquierda. “Hemos visto, con impotencia, como las formaciones progresistas han sido incapaces de argumentar un modelo ilusionante, asistido a las incomprensibles bandadas de un PSOE capaz de pactar con Ciudadanos y permitiendo un gobierno del PP, el mismo partido que ha liderado la corrupción política y que se enfrenta a un largo rosario de cargos”, han añadido.

La actual opción política que lidera el Gobierno de España “no es sensible hacia nuestras necesidades”, las del área mediterránea, las necesidades en infraestructuras tales como el Corredor Mediterráneo, carreteras, obras en materia hidráulica “pero tampoco hacia otras cuestiones más simbólicas para nosotros. Actúan contra nuestra voluntad de ser, el Estatuto de Autonomía que queremos, contra nuestro derecho civil y no dudan en chantajearnos con la deuda, el déficit, el FLA o cuestionando la puesta en marcha de la futura RTVV”.

El año que acaba, ha sido”, remarcan los senadores de la coalición “el año del desprecio, del resentimiento hacia nuestra autonomía por haber perdido el Gobierno y del ensañamiento con una precaria inversión pública, un injusto sistema de financiación, el boicot a nuestras normas, acción política y cuestiones simbólicas”.

Para Mulet y Navarrete “el 2017 debería suponer un cambio de actitud para un PP carente de suficientes apoyos, abrir vías de diálogo y tratarnos como se merece nuestra autonomía, que está arreglando el destarifo que dejaron los populares, de lo contrario, de persistir el maltrato, será muy difícil afrontar con optimismo nuestra recuperación económica”, han sentenciado.