Carles Mulet assenyala que “hem intentat fins a l’últim moment un Govern amic i alternatiu a Madrid i ara ho han fet fora per la borda”. La coalició denuncia l’”absentisme” de Rita Barberá i demana mesures

El senador territorial, Carles Mulet, ha manifestat aquest matí al Senat que el PSOE “ha creat un problema al País Valencià, on és el nostre principal soci i amb qui governem nombrosos ajuntaments i institucions” amb el seu pacte amb el PP i Mariano Rajoy, un govern que -ha recordat- “ens maltracta financera i fiscalment i està ofegant la nostra economia i recuperació econòmica al no invertir en infraestructures a la nostra autonomia“.

Els senadors de Compromís consideren sorprenent que “quinze dies després de denunciar en un acte a Madrid el maltractament i situació colonial a la qual se’ns sotmet, decidisquen donar suport a Rajoy i que seguisca governant com si ací no passés res, pel que serem crítics” . Això no vol dir, entén Mulet, “replantejar-se el govern valencià, perquè l’alternativa és un govern en minoria, inestabilitat o el PP, però tocarà veure com es poden cicatritzar aquestes ferides perquè aquests moviments ens han fet molt de mal“.

Absentisme de Barberà
D’altra banda Mulet ha anunciat que “si es compleixen els terminis, al proper Ple del dia 15 entrarà nostra proposta de modificació de Reglament del Senat en l’extrem que fa referència a la creació de la figura del senador no-adscrit“, figura aplicable a casos com el de Rita Barberá, en els quals el partit que la va nomenar ha perdut la confiança en la persona designada per la cambra territorial. De nou Barberá no ha vingut a la comissió d’incompatibilitats “i no ha avisat al grup Mixt i temem que tampoc vaja a acudir al Ple d’avui. Entenem que el Reglament del Senat ha de ser estricte amb les obligacions davant de qualsevol senador absentista i no podem permetre que gent expulsada dels seus partits, com pot ocórrer si finalment membres del PSOE voten ‘no’ a Rajoy, que acaben en el Grup Mixt i acabar els grups petits pagant els plats trencats dels partits grans“.

La senadora territorial Rita Barberá està en la Comissió d’incompatibilitats perquè Compromís va haver de cedir-li la seua representació. “Hui no hem pogut ser-hi i la senadora que va arribar ací amb els vots del PP tampoc, de manera que són intolerables aquests casos. El Grup Mixt pot acabar sent la cabina dels germans Marx. Demanem que es regule, que el Mixt siga el Mixt i que hi haja un altre grup per a aquesta classe de casos d’expulsats o fugits del seu partit com el cas de Barberà, ja que la responsabilitat i mala imatge de la Cambra Alta segueix sent del PP, per no prendre mesures“, ha afegit.


Compromís advierte que el PSOE ha creado un problema en el País Valenciano con un pacto “con quien nos maltrata”

 Carles Mulet señala que “hemos intentado hasta el último momento un Gobierno amigo y alternativo en Madrid y ahora lo ha echado por la borda”. La coalición denuncia el “absentismo” de Rita Barberá y pide medidas

Madrid, 25 de octubre de 2016

El senador territorial, Carles Mulet, ha manifestado esta mañana en el Senado que el PSOE “ha creado un problema en el País Valenciano, donde es nuestro principal socio y gobierna numerosos ayuntamientos e instituciones” con su pacto con el PP y Mariano Rajoy, un gobierno que –ha recordado- “nos maltrata financiera y fiscalmente y está ahogando nuestra economía y recuperación económica al no invertir en infraestructuras en nuestra autonomía”.

 

Los senadores de Compromís consideran asombroso que “quince días después de denunciar en un acto en Madrid el maltrato y situación colonial a la que se nos somete, decidan apoyar a Rajoy y que siga gobernando como si aquí no pasara nada, por lo que vamos a ser críticos”. Esto no significa, entiende Mulet, “replantearse el gobierno valenciano porque la alternativa es un gobierno en minoría, inestabilidad o el PP, pero tocará ver esas heridas como se pueden cicatrizar porque estos movimientos nos han hecho mucho daño”.

 

Absentismo de Barberá

Por otro lado Mulet ha anunciado que “si se cumplen los plazos el próximo Pleno del día 15 entrará nuestra propuesta de modificación de Reglamento del Senado en el extremo que hace referencia a la creación de la figura del senador no-adscrito”, figura aplicable para los casos como el de Rita Barberá, en los que el partido que la nombró ha perdido la confianza en la persona designada por la cámara territorial. De nuevo Barberá no ha venido a la comisión de incompatibilidades “y no ha avisado al grupo Mixto y tememos que tampoco va a acudir al Pleno de hoy. Entendemos que el Reglamento del Senado ha de ser estricto con las obligaciones ante cualquier senador absentista y no podemos permitir que gente expulsada de sus partidos, como puede ocurrir si finalmente miembros del PSOE votan ‘no’ a Rajoy, que acaben en el Grupo Mixto y acabar los grupos pequeños pagando los platos rotos de los partidos mayores”. 

 

La senadora territorial Rita Barberá está en la Comisión de Incompatibilidades porque Compromís tuvo que cederle su representación.“Hoy no hemos podido estar allí y la senadora que llegó aquí con los votos del PP tampoco y son intolerables estos casos. El Grupo Mixto puede acabar siendo el camarote de los hermanos Marx. Pedimos que se regule, que el Mixto sea el Mixto y que haya otro grupo para esta clase de casos de expulsados o huidos de su partido como el caso de Barberá, de cuya responsabilidad y mala imagen de la Cámara Alta sigue siendo del PP, por no tomar medidas”, ha añadido.