14800035_10210829169429486_1346850568_oCompromís demana en el Senat la tornada a la Dama d’Elx al seu municipi.



Madrid, a 23 d’octubre de 2016. El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha presentat una moció en el Senat en la qual es demana que el Govern d’Espanya faça efectiva i definitiva la cessió de l’escultura ibera coneguda com la Dama d’Elx a aquesta localitat valenciana.
Segons ha manifestat el parlamentari de Compromís “ aquesta és una reivindicació històrica no únicament de la ciutat alacantina, sinó de tot el poble valencià; ja que el manteniment de l’escultura en el Museu Arqueològic Nacional de Madrid solament atén a una visió centralista del patrimoni cultural, on s’acaba convertint a aquesta icona en una peça més, deslluint el seu gran potencial”.
En aqueix sentit Mulet ha afirmat que el seu trasllat a Elx la convertiria en lloc de “una peça més d’un museu” en el centre i màxim exponent dels espais museístics i oferta de les comarques valencianes “avui dia, a Madrid perfectament podrien deixar en l’Arqueològic una reproducció d’aquest bust, en l’apartat on ara està la Dama, al costat d’altres escultures iberes, i que l’original torne al País Valencià”.
Compromís reitera que la negativa de l’administració central a retornar aquesta peça a la seua ciutat d’origen és un fidel retrat de la mentalitat centralista i provinciana de qui ha estat i està el govern “ més enllà del centre, de Madrid, existeix vida, i cal aprendre a vertebrar també en el cultural l’Estat; els valencians estem també acostumats al maltractament en matèria cultural, ja que mentre veiem no s’escatima esforços econòmics per a museus i pinacoteques madrilenyes, museus com el Pius V de València són ignorats. O es contínua d’ocupa per part de Capitania General en el convent de Sant Domènec, la joia del gòtic valencià, alguna cosa impensable en la resta de l’Estat”.

 
Mulet espera que la resta de partits polítics amb representació en la Cambra alta es retraten quan aquesta moció de Compromís haja d’abordar-se en la pròxima convocatòria de la comissió de Cultura del Senat.
Compromís pide en el Senado el retorno a la Dama d’Elx a su municipio.

 

Madrid, a 23 de octubre de 2016. El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha presentado una moción en el Senado en la cual se pide que el Gobierno de España haga efectiva y definitiva la cesión de la escultura ibera conocida como la Dama d’Elx a esta localidad valenciana.

Según ha manifestado el parlamentario de Compromís “ esta es una reivindicación histórica no únicamente de la ciudad alicantina, sino de todo el pueblo valenciano; ya que el mantenimiento de la escultura en el Museo Arqueológico Nacional de Madrid solo atiende a una visión centralista del patrimonio cultural, donde se acaba convirtiendo a este icono en una pieza más, desluciendo su gran potencial”.

En ese sentido Mulet ha afirmado que su traslado a Elx la convertiría en lugar de “una pieza más de un museo” en el centro y máximo exponente de los espacios museísticos y oferta de las comarcas valencianas  “hoy en día, en Madrid perfectamente podrían dejar en el Arqueológico una reproducción de este busto, en el apartado donde ahora está la Dama, junto a demás esculturas iberas, y que el original vuelva al País Valencià.

Compromís reitera que la negativa de la administración central a devolver esta pieza a su ciudad de origen es un fi14808712_10210829187389935_302350495_o el retrato de la mentalidad centralista y provinciana de quien ha estado y está el gobierno “ más allá del centro, de Madrid, existe vida, y hay que aprender a vertebrar también en lo cultural el Estado; los valencianos estamos también acostumbrados al maltrato en materia cultural, ya que mientras vemos no se escatima esfuerzos económicos para museos y pinacotecas madrileñas, museos como el Pius V de Valencia son ignorados. O se continua de ocupa por parte de Capitanía General en el convento de Sant Doménec, la joya del gótico valenciano, algo impensable en el resto del Estado”.

            Mulet espera que el resto de partidos políticos con representación en la Cámara Alta se retraten cuando esta moción de Compromís haya de abordarse en la próxima convocatoria de la comisión de Cultura del Senado.

 

14813084_10210829172549564_1636022977_o