Jordi Navarrete li demana al PP que parle menys d’unitat de mercat quan Madrid es promociona com un mini-paradís fiscal atraient empreses i fortunes amb rebaixes fiscals

Compromís ha defensat hui al Senat la fi del dúmping fiscal en una esmena presentada a la moció del PP que ha proposat ampliar la mida de les empreses a través de l’eliminació de barreres, la internacionalització, el crowdfunding o la Llei d’Unitat de Mercat. El senador Jordi Navarrete ha assenyalat que “la realitat és que mentre en algunes autonomies que han estat saquejades -com la valenciana- ens veiem obligats a reformar el tram autonòmic de l’IRPF per augmentar els impostos a les rendes de més de 60.000 euros, veiem com la comunitat autònoma de Cristina Cifuentes els baixa. Dins aquesta unitat de mercat, hi ha qui practica el dúmping fiscal. Dins Espanya hi ha petits paradisos fiscals, fugida d’empreses i competència il·lícita per la via dels impostos. Amb un simple lloguer d’un piset a Vallecas una família de classe alta pot estalviar molts diners“, ha assenyalat Navarrete.

Per al representant de Compromís, Jordi Navarrete, “darrere d’aquesta proposta s’adverteix la idea recentralitzadora i acabar amb les polítiques específiques que puguen fer les diferents comunitats autònomes en funció de les seues receptes, ja que coneixen millor que ningú les especificitats econòmiques de cada zona” i ha lamentat “que el PP haja passat de nou el corró per sobre de les propostes sinceres de diferents formacions sense permetre un debat“.

D’altra banda ha recordat que parlar de relació directa entre mida i rendibilitat de les empreses no sempre és cert i ha posat com a exemple el cas d’una fusió de dues caixes, una valenciana i una altra madrilenya “que ha demostrat que, de vegades, no sumen i que, un petita caixa rural pot en ocasions funcionar molt millor i ser més productiva“.

Competir en igualtat
Per a Compromís, el mercat dels valencians és molt més gran que el suposat mercat únic espanyol “i el que ens volen impedir és la capacitat d’exercir polítiques per a les nostres empreses adaptades a les nostres necessitats a través d’muntar-se un marc favorable als interessos de les grans empreses que, quina casualitat, es troben a Madrid“, ha declarat.

Aquesta situació no parteix d’una situació d’igualtat “hi ha un silenci hipòcrita cap a la fugida de capitals, empreses i atur en zones perifèriques, mentre beneficien amb infraestructures com a inversions ferroviàries zones com Madrid, per on volen entestar-se en fer passar el Corredor Mediterrani i condemnen a les xicotetes empreses valencianes a competir en desigualtat (sense autovies, ni trens, ni corredor, ni reordenació de la xarxa ferroviària, ni rodalies, ni finançament just) amb uns costos logístics molt més grans i competint, per tant, en desigualtat“, ha conclòs.


Compromís reclama en el Senado el fin del ‘dumping fiscal’ dentro del Estado

Jordi Navarrete le recuerda al PP que hable menos de unidad de mercado cuando Madrid se promociona como un mini-paraiso fiscal atrayendo empresas y fortunas con rebajas fiscales

Madrid, 18 de octubre de 2016

Compromís ha defendido hoy en el Senado el fin del dumping fiscal en una enmienda presentada a la moción del PP que ha propuesto ampliar el tamaño de las empresas a través de la eliminación de barreras, la internacionalización, el crowdfunding o la Ley de Unidad de Mercado. El senador Jordi Navarrete ha señalado que “la realidad es que mientras en algunas autonomías que han sido saqueadas -como la valenciana- nos vemos obligados a reformar el tramo autonómico del IRPF para aumentar los impuestos a las rentas de más de 60.000 euros, vemos como la comunidad autónoma de Cristina Cifuentes los baja. Dentro esa unidad de mercado, hay quien practica el dumping fiscal. Dentro España existen pequeños paraísos fiscales, fuga de empresas y competencia ilícita por la vía de los impuestos. Con un simple alquiler de un pisito en Vallecas una familia de clase alta puede ahorrarse mucho dinero”, ha señalado Navarrete.

Para el representante de Compromís, Jordi Navarrete, “detrás de esta propuesta se advierte la idea recentralizadora y acabar con las políticas específicas que puedan hacer las diferentes comunidades autónomas en función de sus recetas, ya que conocen mejor que nadie las especificidades económicas de cada zona” y ha lamentado “que el PP haya pasado de nuevo el rodillo por encima de las propuestas sinceras de distintas formaciones sin permitir un debate”.

Por otro lado ha recordado que hablar de relación directa entre tamaño y rentabilidad de las empresas no siempre es cierto y puso como ejemplo el caso de una fusión de dos cajas, una valenciana y otra madrileña “que ha demostrado que, a veces, no suman y que, una pequeña caja rural puede en ocasiones funcionar mucho mejor y ser más productiva”.

Competir en igualdad
Para Compromís, el mercado de los valencianos es mucho más grande que el supuesto mercado único español “y lo que nos quieren impedir es la capacidad de ejercer políticas para nuestras empresas adaptadas a nuestras necesidades a través de montarse un marco favorable a los intereses de las grandes empresas que, vaya casualidad, se encuentran en Madrid”, ha declarado.

Tal situación no parte de una situación de igualdad “Existe un silencio hipócrita hacia la fuga de capitales, empresas y paro en zonas periféricas, mientras benefician con infraestructuras como inversiones ferroviarias zonas como Madrid, por donde quieren empeñarse en hacer pasar el Corredor Mediterráneo y condenan a las pequeñas empresas valencianas a competir en desigualdad (sin autovías, ni trenes, ni corredor, ni reordenación de la red ferroviaria, ni cercanías, ni financiación justo) con unos costes logísticos mucho más grandes y compitiendo, por tanto, en desigualdad”, ha concluido.