Altrament, mantenir-la en la Permanent d’aquesta cambra, evidenciarà que els acords amb Rivera són ‘paper mullat’ i que el propòsit d’esmena “no és real”

Compromís ha reclamat des del Senat, després d’escoltar a Mariano Rajoy assegurant que “compleix el que signa”, un full de ruta per abordar el cas de Rita Barberá que, “de no ser perquè està aforada estaria ja imputada, en haver-se trobat raons suficients com per ser investigada per la seua relació amb el presumpte blanqueig del PP de València“, ha assenyalat el senador Carles Mulet.

Per a Compromís “si el PP i Ciutadans volen vendre la seua investidura en minoria, com a mínim Rajoy ha de ser inflexible davant la corrupció que assola la seua formació política, que l’ha portat fins i tot a estar imputat com a partit“. Segons assenyala Mulet “no es tracta d’apartar una poma podrida del cistell. No és això, el cistell sencer està podrit. No és només el incontrolat grup de València, sinó que el PP amaga institucionalment i aparta de les investigacions a nombrosos càrrecs electes sobre els quals pesen seriosos dubtes i una llarga llista de presumptes fets delictius“. Per això Mulet s’ha dirigit a Rajoy per preguntar-li “quin dia té pensat expulsar Rita Barberá i la resta de corruptes del PP, que també es troba imputat com a partit?

Per donar exemple, Compromís considera que “Barberá no hauria de passar ni un minut més aprofitant-se del Senat, per la qual cosa no han de permetre que seguisca en la permanent de la Cambra Alta, beneficiant dels seus privilegis. Hui mateix ja poden apartar cautelarment a Barberà del PP del Senat com a mesura exemplar i que se’n vaja al mixt, tot i que no ens fa gràcia tenir-la amb nosaltres. No els cal per res Ciutadans. Si ho creuen, poden fer-ho efectiu ja“. Però no és només l’exalcaldessa del PP de València o la jefa, sinó que “l’expresident Alberto Fabra també li ronden amb casos amb la Fórmula 1, o el mateix Mariano Rajoy, que ha estat acusat de cobrar en B“. En l’hipotètic cas que quedara un PP decent, immaculat i impol·lut “quelcom cosa difícil perquè no apreciem un propòsit d’esmena en el PP“, la segona cosa a mirar seria saber “quines polítiques volen seguir fent, si les de l’austericidi, neoliberalisme i nacionalcatolicisme o altres, aspectes tots ells que ni PP ni Ciutadans semblen haver-se plantejat més enllà de tractar de mantenir el poder com siga“, ha conclòs.


Compromís exige la expulsión inmediata de Rita Barberá del grupo popular en el Senado

De lo contrario, mantenerla en la Permanente de esta cámara, evidenciará que los acuerdos con Rivera son ‘papel mojado’ y que el propósito de enmienda ‘no es real’

Madrid, 19 de agosto de 2016

Compromís ha reclamado desde el Senado tras escuchar a Mariano Rajoy asegurando que “cumple lo que firma”, una hoja de ruta para atajar el caso de Rita Barberá que “de no ser porqué está aforada estaría ya imputada, al haber encontrado razones suficientes como para ser investigada por su relación con el presunto blanqueo del PP de Valencia”, ha señalado el senador Carles Mulet.

Para Compromís “si el PP y Ciudadanos quieren vender su investidura en minoría, como mínimo Rajoy debe ser inflexible ante la corrupción que asola su formación política, que lo ha llevado incluso a estar imputado como partido”. Según señala Mulet “no se trata de apartar a una manzana podrida del cesto. No es eso, el cesto entero está podrido. No es solo el incontrolado grupo de Valencia, sino que el PP esconde institucionalmente y aparta de las investigaciones a numerosos cargos electos sobre los que pesan serias dudas y una larga lista de presuntos hechos delictivos”. Por esto Mulet se ha dirigido a Rajoy para preguntarle “¿qué día tiene pensado expulsar a Rita Barberá y al resto de corruptos del PP, que también se halla imputado como partido?

Para dar ejemplo, Compromís considera que “Barberá no debería pasar ni un minuto más aprovechándose del Senado, por lo que no deben permitir que siga en la permanente de la Cámara Alta, beneficiándose de sus privilegios. Hoy mismo ya pueden apartar cautelarmente a Barberá del PP del Senado como medida ejemplar y que se vaya al mixto, a pesar que no nos hace gracia tenerla con nosotros. No hace falta para nada Ciudadanos, si lo creen pueden hacerlo efectivo ya”. Pero no es solo la exalcaldesa del PP de Valencia o la jefa, sino que “al expresidente Alberto Fabra también le rondan con casos con la Fórmula 1, o el propio Mariano Rajoy, que ha sido acusado de cobrar en B”. En el hipotético caso que quedara un PP decente, inmaculado e impoluto “algo difícil porque no apreciamos un propósito de enmienda en el PP”, la segunda cosa a mirar sería “saber qué políticas quieren seguir haciendo, si las del austericidio, neoliberalismo y nacionalcatolicismo u otras, aspectos todos ellos que ni PP ni C’s parecen haberse planteado más allá que tratar de mantener el poder como sea”, ha concluido.