carlosfabraEl senador de Compromís espera igualment que la Fiscalia recórrega la decisió de la jutge”

Madrid, 20 d’abril de 2016. El senador de Compromis, Carles Mulet, ha valorat avui que davant l’escàndol originat per la decisió de la Jutge de Vigilància Penitenciària número 3 de Madrid, María del Prado Torrecilla, d’atorgar el tercer grau penitenciari a l’expresident de la Diputació i del PP de Castelló Carlos Fabra, en contra del criteri de la Junta de Tractament de la presó i de la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, espera “mesures que corregisquen la situació de descrèdit i sorpresa en la qual vivim bona part dels ciutadans i contribuents honrats que hi ha en aquest país”.

En primer lloc Mulet ha afirmat que, respectant les actuacions del poder judicial, davant el criteri difícil de justificar d’atorgar a Carlos Fabra el tercer grau sense haver complit dos de les tres parts de la condemna, en un cas tan mediàtic i sensible i sabent dels antecedents d’aquesta jutgessa, -que va ser suspesa en les seues funcions durant set mesos pel Consell General del Poder Judicial (CGPJ) en 2003 per la pressions a una companya per intentar se li concedira també el tercer grau al exbanquer Mario Conde i que va ser a punt de costar-li el ser expulsada de la carrera judicial-, són suficients i greus precedents com perquè el CGPJ estudie amb lupa aquest cas, per a determinar si s’ha pogut extralimitar en les seues decisions o si es tracta d’un cas reiterat de benefici a delinqüents notoris. El cas de Mario Conde va ser gravíssim, i aquest encara més, per açò, esperem i confiem en mesures per part del CGPJ.

Igualment, segons el senador de Compromís, “veiem com a inevitable que la Fiscalia actue com s’apunta en els mitjans, alhora que es actue; i que s’actue no solament com a part activa davant l’actitud de la jutge, sinó també a recórrer aquesta decisió que ningú pot justificar; més sabent que tal com sol·licitem, també s’està investigant al exmandatari pels crèdits personals que li va concedir el expilot Debón, just quan aquest estava sent beneficiat de patrocinis per part de l’empresa pública Aerocas”, ha dit.

Segons Mulet “casos com el de Debón, posen en dubte que no hi haja risc per a reincidir per part Fabra, i causa estupor que puga eixir de la presó per la decisió unilateral d’una jutgessa amb els antecedents que ara sabem i en contra del criteri de tots. Si la condemna va ser ja de per si qüestionable per minsa i es van oblidar de temes greus com la falsificació dels fitosanitaris, lamentem que el que hauria d’abordar-se com una condemna exemplar acaba convertint-se en un escàndol públic. Flac favor es fa a la credibilitat de la justícia i les institucions”, ha conclòs.

 

Mulet “confío que el CGPJ estudie con lupa el tercer grado de Fabra y la actuación de la juez”


El senador de Compromís espera igualmente que la Fiscalía recurra la decisión de la juez”

 

 

Madrid, 20  de abril de 2016. El senador de Compromis, Carles Mulet, ha valorado hoy que ante el escándalo originado por la decisión de la Juez de Vigilancia Penitenciaria número 3 de Madrid, María del Prado Torrecilla, de otorgar  el tercer grado penitenciario al expresidente de la Diputación y del PP de Castellón Carlos Fabra, en contra del criterio de la Junta de Tratamiento de la prisión y de la Secretaría General de Instituciones Penitenciarias, espera “medidas que corrijan la situación de descrédito y asombro en la que vivimos buena parte de los ciudadanos y contribuyentes honrados que hay en este país”.

 

En primer lugar Mulet ha afirmado que, respetando las actuaciones del poder judicial, ante el criterio difícil de justificar de otorgar a Carlos Fabra el tercer grado sin haber cumplido dos de las tres partes de la condena, en un caso tan mediático y sensible y sabiendo de los antecedentes de esta jueza, -que fue suspendida en sus funciones durante siete meses por el Consejo General del Poder Judicial (CGPJ) en 2003 por la presiones a una compañera por intentar se le concediera también el tercer grado al exbanquero Mario Conde y que estuvo a punto de costarle el ser expulsada de la carrera judicial-, son suficientes y graves precedentes como para que el CGPJ estudie con lupa este caso, para determinar si se ha podido extralimitar en sus decisiones o si se trata de un caso reiterado de beneficio a delincuentes notorios. El caso de Mario Conde fue gravísimo, y este todavía más, por eso, esperamos y confiamos en medidas por parte del CGPJ.

 

Igualmente, según el senador de Compromís, “vemos como inevitable que la Fiscalía actúe como se apunta en los medios, a la vez que se actue; y que se actúe no solamente como parte activa ante la actitud de la juez, sino también en recurrir esta decisión que nadie puede justificar; más sabiendo que tal y como solicitamos, también se está investigando al exmandatario por los créditos personales que le concedió el expiloto Debon, justo cuando este estaba siendo beneficiado de patrocinios por parte de la empresa pública Aerocas”, ha dicho.

 

Según Mulet “casos como el de Debon, ponen en tela de juicio que no haya riesgo para reincidir por parte Fabra, y causa estupor que pueda salir de la cárcel por la decisión unilateral de una jueza con los antecedentes que ahora sabemos y en contra del criterio de todos. Si la condena fue ya de por si cuestionable por exigua y se olvidaron de temas graves como la falsificación de los fitosanitarios, lamentamos que lo que tendría que abordarse como una condena ejemplar acaba convirtiéndose en un escándalo público. Flaco favor se hace a la credibilidad de la justicia y las instituciones”, ha concluido.