És inconcebible que en el context d’èxode per una guerra civil no es puga fer efectiva una ajuda d’habitatges, cobertura sanitària i espais educatius

La senadora Dolors Pérez ha demanat al Govern central saber els motius pels quals el govern d’Espanya no dóna autorització a la Generalitat Valenciana perquè el vaixell preparat per portar refugiats sirians siga una realitat.

El govern valencià, davant l’èxode produït per una situació de guerra civil ha intentat, per activa i per passiva, donar solució a certa quantitat de persones refugiades perquè vinguen al País Valencià. A tal efecte estan preparats habitatges, cobertura sanitària i espais educatius per a la seua integració en la nostra societat. “Per què el govern d’Espanya no dóna autorització a la Generalitat Valenciana perquè el vaixell preparat per portar refugiats sirians siga una realitat?”, resa la pregunta escrita hui registrada.

Segons l’Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats més de 11.695.806 sirians han fugit de la violència que assola el seu país en forma de guerra civil. D’ells, 6.600.000 són desplaçats interns dins de Síria, 4.597.436 es troben refugiades a Turquia, el Líban, Jordània, l’Iraq i Egipte. A més, 498.370 han creuat a Europa al costat de refugiats d’altres nacionalitats fins a arribar a la xifra total de 1.015.078 a data de 31 de desembre del 2015.

Aquest fet s’han convertit en una de les operacions migratòries més crítiques a tot el món i moltes organitzacions intenten protegir aquests éssers humans que es troben en una situació d’èxode. En un context de violència indiscriminada i inseguretat permanent, l’esquema intern del país està canviant de forma contínua entre els diferents bàndols que formen part de la contesa: el govern de Baixar al-Assad, l’oposició al règim i els grups terroristes d’inspiració integrista radical. Aquesta situació ha complicat fins a l’extrem el lliurament d’ajuda humanitària al flux de persones que fugen de situacions desfavorables entre una zona i l’altra. Els senadors reclamen “humanitat” al govern de l’Estat davant la iniciativa sorgida des del poble valencià que, veu com diàriament milers de nens i adults dormen a la intempèrie i les malalties afecten la seua salut davant la indiferència de les autoritats europees.

 

Compromís reitera al Gobierno la predisposición de la Generalitat Valenciana a ayudar a los refugiados sirios

Es inconcebible que en el contexto de éxodo por una guerra civil no se pueda hacer efectiva una ayuda de viviendas, cobertura sanitaria y espacios educativos

València, 11 de marzo de 2016
La senadora Dolors Pérez ha pedido al Gobierno central saber los motivos por los que el gobierno de España no da autorización a la Generalitat Valenciana para que el barco preparado para traer refugiados sirios sea una realidad.

El gobierno valenciano, ante el éxodo producido por una situación de guerra civil ha intentado por activa y por pasiva dar solución a cierta cantidad de personas refugiadas para que vengan al País Valenciano, para tal efecto están preparadas viviendas, cobertura sanitaria y espacios educativos para su integración en nuestra sociedad.  “¿Por qué el gobierno de España no da autorización a la Generalitat Valenciana para que el barco preparado para traer refugiados sirios sea una realidad?”, reza la pregunta escrita hoy registrada.

Según el Alto Comisionado de las Naciones Unidas para los Refugiados más de 11.695.806 sirios han huido de la violencia que asola su país en forma de guerra civil. De ellos, 6.600.000 son desplazados internos dentro de Siria, 4.597.436 se encuentras refugiadas en Turquía, Líbano, Jordania, Irak y Egipto. Además, 498.370 han cruzado a Europa junto a refugiados de otras nacionalidades hasta alcanzar la cifra total de 1.015.078 a fecha de 31 de diciembre de 2015.

Este hecho se han convertido en una de las operaciones migratorias más críticas en todo el mundo y muchas organizaciones intentan proteger a estos seres humanos que se encuentran en una situación de éxodo. En un contexto de violencia indiscriminada e inseguridad permanente, el mapa interno del país está cambiando de forma continua entre los distintos bandos que forman parte de la contienda: el gobierno de Bashar al-Ásad, la oposición al régimen y los grupos terroristas de inspiración integrista radical. Esta situación ha complicado hasta el extremo la entrega de ayuda humanitaria al flujo de personas que huyen de situaciones desfavorables entre una zona y otra. Los senadores reclaman “humanidad” al gobierno del Estado ante la iniciativa surgida desde el pueblo valenciano que, ve como diariamente miles de ninos y adultos duermen a la intempèrie y las enfermedades hacen mella en su salud ante la indiferencia de las autoridades europeas.