“No és possible que la única obra que s’ha fet a la comarca en els últims anys pel Ministeri de Foment genere un problema de contaminació acústica on no existia”, ha asenyalat el senador de Compromís

 

Madrid, 1 de desembre de 2015

 

El Ministeri de Foment va entregar uns vials al seu pas pel Maestrat tard i malament. Tard perquè el PP va retrassar l’execució de la variant de l’N340 per inaugurar-la curiosament unes setmanes abans de les eleccions espanyoles i malament perquè, amb les presses, van executar deficientmente els panells per evitar la contaminació acústica que generen milers de camions circulant a diari en altura per bona part dels termes de Peníscola, Benicarló i Vinaròs.

 

Això és el que ens expliquen els afectats que no entenen com una obra que ha costat tants milions, tants esforços i sacrificis crea, damunt, problemes als veïns per on discorre el traçat“, explica Carles Mulet.

 

El senador de Compromís ha explicat que farà la pertinent pregunta al futur Govern de l’Estat, que confia siga més sensible cap a les inversions en matèria viària que els seus predecessors. “Si les mesures que van a emprendre no resulten convincents i ens pareixen suficients, no descartem demanar la compareixença del seu titular en Comissió“, ha afegit.

 

D’altra banda Mulet traslladarà l’opinió dels alcaldes per reivindicar una entrega en cessió del antic vial -avui N340a- en condicions, atès el mal estat en el que es troba la seua banda de rodadura, la falta de seguretat en els accessos, senyalització, il·luminació i falta de serveis de tota classe.

 

El PP ens va vendre un bulevard, una zona verda amb tramvies que comunicaren els principals nuclis comarcals i ens entrega les raspes d’una infraestructura sense cap dotació després de dècades de suportar un intens trànsit, un focus de contaminació i centenars de morts“, ha conclós.

 

En la present legislatura tant Mulet com Joan Baldoví han preguntat a Senat i Congrés per la perillositat de zones com el Coll d’Alcalà de Xivert, per la situació de les empreses damnificades pel desviament del trànsit pesant per la CV13 i pel perill que corren els escolars de la Ribera de Cabanes quan creuen el vial sense cap semàfor en baixar de l’autobús al tornar d’escola.

 

 

 

Mulet pide explicaciones por los ruidos de la variante de la N340 a su paso por el Maestrat

“No es posible que la única obra que se ha hecho en la comarca en los últimos años por el Ministerio de Fomento genere un problema de contaminación acústica donde no existía”, ha señalado el senador de Compromís
Madrid, 1 de diciembre de 2015

El Ministerio de Fomento entregó unos viales a su paso por el Maestrat tarde y mal. Tarde porque el PP retrasó la ejecución de la variante de la N340 para inaugurarla curiosamente unas semanas antes de las elecciones españolas y mal porque, con las prisas, ejecutaron deficientemente los paneles para evitar la contaminación acústica que generan miles de camiones circulando a diario en altura para buena parte de los términos de Peñíscola, Benicarló y Vinaròs.
Esto es lo que nos cuentan los afectados que no entienden como una obra que ha costado tantos millones, tantos esfuerzos y sacrificios crea, encima, problemas a los vecinos por donde discurran el trazado“, explica Carles Mulet.
El senador de Compromís ha explicado que hará la pertinente pregunta al futuro Gobierno del Estado, que confía sea más sensible hacia las inversiones en materia vial que sus predecesores. “Si las medidas que van a emprender no resultan convincentes y nos parecen suficientes, no descartamos pedir la comparecencia de su titular en Comisión“, añadió.
Por otra parte Mulet trasladará la opinión de los alcaldes para reivindicar una entrega en cesión del antiguo vial -hoy N340a- en condiciones, dado el mal estado en el que se encuentra su banda de rodadura, la falta de seguridad en los accesos, señalización, iluminación y falta de servicios de toda clase.
El PP nos vendió un boulevard, una zona verde con tranvías que comunicaron los principales núcleos comarcales y nos entrega las raspas de una infraestructura sin dotación, después de décadas de soportar un intenso tráfico, un foco de contaminación y cientos de muertos” , concluyó.
En la presente legislatura tanto Mulet como Joan Baldoví han preguntado a Senado y Congreso por la peligrosidad de zonas como el Coll de Alcalà de Xivert, por la situación de le empresas damnificadas por el desvío del tráfico pesado por la CV13 y por el peligro que sufren los escolares de la Ribera de Cabanes cuando cruzan el vial sin ningún semáforo al bajar del autobús cuando vuelven de la escuela.