​(foto  ​encreuament CV10 amb N232 on no es preveu encara la transformació en A68 al terme municipal de la Jana) 

Castelló, 9 de novembre de 2015

El senador per Compromís, Carles Mulet, ha valorat avui que el projecte de continuïtat de l’A68, la nova autovia per connectar Castella-Lleó i Aragó amb la Mediterrània, continua en suspens .“Aquesta autovia fa anys està realitzada entre Miranda de Ebro, a Burgos, fins a Burgo de Ebro a Saragossa, i no hi ha cap data definitiva ni projecte concloent de si aquesta, per arribar a la mar, ha de discórrer per territori català o valencià, encara que tot dóna a entrendre que el recorregut pel nostre és el que més punts té”, ha dit Carles Mulet.

Mulet va aprofitar la visita dijous passat a les oficines de la Demarcació de Carreteres de l’Estat al País Valencià del Ministeri de Foment, ubicades a València, per interessar-se pel projecte. “A estes altures, volem saber el traçat, perquè molts municipis pels quals potencialment ha de passar, han de previndre el seu impacte, a l’hora de planificar el seu desenvolupament i creixement i, en especial al Baix Maestrat, on en termes municipals com els de la Jana, aquesta futura autovia s’haurà de creuar sí o sí amb la futura CV10 i això, s’ha de planificar amb temps per evitar problemes futurs”.

Segons el Senador, “a la Demarcació de carreteres de l’Estat del Ministeri de Foment a València, mentre sí tenen els projectes de la CV10, amb mapes prou detallats en el seu estudi informatiu, de l’A68 afirmen que sols tenen un disseny primari de per on hipotèticament podria anar, sense cap mena de detall. Es dóna a entendre que possiblement discorreria per on ara va l’N232, però sense cap garantia real en el temps, sense pressupostos ni termini. Tot això mentre ara, amb comptagotes, es va invertint a un ritme exasperant en la N232. Entenem que si són obres concebudes com a transitòries, quan es faça al mateix lloc l’autovia serien insuficients, igual pot ser tirar els diners i fer la mateixa faena dos cops”.

Este vial hauria de tindre uns 370 quilòmetres i sols en té construïts en l’actualitat com autovia uns 70. L’A68 ha de discórrer per Castella Lleó, la Rioja, Aragó i presumiblement el País Valencià, on el tram entre Valdealgorfa (Baix Aragó) i Vinaròs, d’uns 110 km, encara està pendent d’estudi informatiu. Des que en 2009 el Ministeri va anunciar que seria probablement el seu traçat per territori castellonenc, fins la data, no s’ha fet res. Este vial és d’importància vital per al Maestrat, els Ports i per al Baix Aragó.

Mulet “Fomento reconoce que no hay ningún proyecto serio redactado sobre el trazado de la A68 todo y venir anunciándolo desde 2009”

Castellón, 9 de noviembre de 2015

El senador por Compromís, Carles Mulet, ha valorado hoy que el proyecto de continuidad de la A68, la nueva autovía para conectar Castilla-León y Aragón con el Mediterráneo, sigue en suspenso. “Esta autovía hace años está realizada entre Miranda de Ebro, en Burgos, hasta Burgo de Ebro en Zaragoza y no hay ninguna fecha definitiva ni proyecto concluyente en si para llegar al mar debe discurrir por territorio catalán o valenciano, aunque todo da a entender que el recorrido por nuestro territorio es el que más puntos tiene”, ha dicho Carles Mulet.

Mulet aprovechó la visita el pasado jueves a las oficinas de la Demarcación de Carreteras del Estado en Valencia del Ministerio de Fomento, para interesarse por el proyecto. “A estas alturas, queremos saber el trazado, porque muchos municipios por los que potencialmente tiene que pasar, deben prevenir su impacto, a la hora de planificar su desarrollo y crecimiento y, en especial en el Baix Maestrat, donde en términos municipales como los de la Jana, esta futura autovía se deberá cruzar sí o sí con la futura CV10 y esto se debe planificar con tiempo para evitar problemas futuros“.

Según el Senador, “en la Demarcación de carreteras del Estado del Ministerio de Fomento en Valencia, mientras sí que tienen los proyectos de la CV10, con mapas suficientemente detallados en su estudio informativo, de la A68 afirman que sólo tienen un diseño primario de por donde hipotéticamente podría ir, sin ningún tipo de detalle. Se da a entender que posiblemente discurriría por donde ahora lo hace la N232, pero sin garantías reales en el tiempo, sin presupuestos ni plazo. Todo esto mientras ahora con cuentagotas, se está invirtiendo a un ritmo exasperante en la N232. Entendemos que si son obras concebidas como transitorias, cuando se haga en el mismo lugar la autovía serían insuficientes, por lo que puede ser tirar el dinero y hacer el mismo trabajo dos veces“.

Este vial debería tener unos 370 kilómetros y sólo tiene construidos en la actualidad como autovía unos 70. La A68 debe discurrir por Castilla León, La Rioja, Aragón y presumiblemente el País Valenciano, donde el tramo entre Valdealgorfa (Bajo Aragón) y Vinaròs, de unos 110 km, aún está pendiente de estudio informativo. Desde que en 2009 el Ministerio anunció que sería probablemente su trazado por territorio castellonense, hasta la fecha, no se ha hecho nada. Este vial es de importancia vital para el Maestrat, Els Ports y para el Bajo Aragón.