accidentsclica als enllaços per vore la documentació

resposta accidents cs annexe

pregunta accidents castelló

resposta accidents 1
El Senador de Compromís, Carles Mulet, va presentar una pregunta escrita al Govern Central en la qual es demanava informació referent a en la demarcació provincial de Castelló, quins punts de la xarxa general de carreteres de l’Estat acumulen més accidents de trànsit i amb quina mitjana anual, i si existeix alguna previsió per a millorar aquesta situació.

La resposta facilitada pel Govern es limita a donar dades, però no adquireix absolutament cap compromís, Així diu que “ en l’annex que s’acompanya figura una relació de punts negres en la província de Castelló per als anys 2012 i 2013. La geolocalització d’aquests punts pot ser consultada en els següents enllaços: 
Any 2012: http://infocar.dgt.es/geiser/mapa.jsp?src=pn2012
Any 2013: http://infocar.dgt.es/geiser/mapa.jsp?src=pn2013

Quant a la localització dels punts negres de 2014, es troba en procés d’elaboració. S’ha de tenir en compte que la definició de punt negre, que s’aplica a partir de l’any 2000, ve recollida en la instrucció 01/TV-29 de la Direcció general de trànsit com: “aquell emplaçament pertanyent a una calçada d’una xarxa de carreteres en el qual durant un any natural s’hagen detectat 3 o més accidents amb víctimes amb una separació màxima entre l’un i l’altre de 100 metres”. El seguiment i acumulació de trams de 100 metres pot donar lloc a trams d’accidentalitat de major longitud. És important advertir que aquesta definició pot diferir de l’establida per altres organismes o altres administracions que també realitzen tasques de determinació de trams de concentració d’accidents, la qual cosa pot implicar que la qualificació d’un punt o tram puga ser diferent.

 

Així doncs, els punts negres en 2013, a esperes de tenir dades de 2014, serien la carretera de Borriol (CV151) en el seu encreuament amb la rotonda d’accés a la CV-10, la N340 entre el casc urbà d’Alqueries i el pont de l’autopista, i la N340 entre Vinaròs i Benicarló, i únicament aquest últim cas, amb la variant d’un sol carril, s’ha invertit per a evitar el punt negre, de la resta, s’evita adquirir cap compromís

 

 

El Gobierno no se compromete a eliminar ningún punto negro viario en las comarcas de Castelló.

 

El Senador de Compromís, Carles  Mulet, presentó una pregunta escrita al Gobierno Central en la cual  se pedía información al respecto de en la demarcación provincial de Castelló, qué puntos de la red general de carreteras del Estado acumulan más accidentes de tráfico y con qué media anual , y si existe alguna previsión para mejorar esta situación.

 

La respuesta facilitada por el Gobierno se limita a dar datos, pero no adquiere absolutamente ningún compromiso, Así dice que “ en  el anexo que se acompaña figura una relación de puntos negros en la provincia de Castellón para los años 2012 y 2013. La geolocalización de estos puntos puede ser consultada en los siguientes enlaces:

Año 2012: http://infocar.dgt.es/geiser/mapa.jsp?src=PN2012

Año 2013: http://infocar.dgt.es/geiser/mapa.jsp?src=PN2013

 

En lo relativo a la localización de los puntos negros de 2014, se halla en proceso de elaboración. Se debe tener en cuenta que la definición de punto negro, que se aplica a partir del año 2000, viene recogida en la instrucción 01/TV-29 de la Dirección General de Tráfico como: “aquel emplazamiento perteneciente a una calzada de una red de carreteras en el que durante un año natural se hayan detectado 3 o más accidentes con víctimas con una separación máxima entre uno y otro de 100 metros”. El seguimiento y acumulación de tramos de 100 metros puede dar lugar a tramos de accidentalidad de mayor longitud. Es importante advertir que esta definición puede diferir de la establecida por otros organismos u otras administraciones que también realizan tareas de determinación de tramos de concentración de accidentes, lo que puede implicar que la calificación de un punto o tramo pueda ser diferente.

 

 

Así pues, los puntos negros en 2013, a esperas de tener datos de 2014, serian la carretera de Borriol (CV151) en su cruce con la rotonda de acceso a la CV-10, la N340 entre el casco urbano de Alqueries y el puente de la autopista, y la N340 entre Vinaròs y Benicarló, y únicamente este último caso, con la variante de un solo carril, se ha invertido para evitar el punto negro, del resto, se evita adquirir ningún compromiso