El PP rebutja la moció de Compromís davant d’un problema que afecta un elevat nombre de persones al nostre país, que seguiran veient minvades les seues pensions per coeficients de reducció ‘punitius’

Madrid, 18 d’octubre de 2018

El senador territorial i portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha lamentat que el PP haja bandejat la voluntat dels diferents grups de donar suport a la moció de la coalició perquè la jubilació anticipada deixe d’estar tan penalitzada al nostre país, cosa que afecta un elevat nombre de persones. La proposta que Compromís ha portat al Senat ha estat aprovada en forma de Proposició No de Llei (PNL) en nombrosos ajuntaments i parlaments autonòmics. En nom d’un màxim acord, el senador valencianista va arribar a acceptar una alternativa del Grup Basc que va ser secundada per tots els grups de la cambra autonòmica recentment i que va merèixer l’abstenció del PP allà.

Lamentablement el que val per al PP al País Basc és diferent del que d’ací i no ha facilitat una proposta avalada per ASJUBI40, que busca modificar la Llei General de Seguretat Social“, ha assenyalat, perquè en els casos d’accés a la jubilació anticipada per voluntat de la persona interessada, en els quals s’acredite un període de cotització efectiva de 40 anys, siguen exclosos de l’aplicació dels coeficients reductors des del moment en què el pensionista complisca l’edat legal de jubilació. La moció instava a més el Govern a que es corregisca aquesta situació i es calcule la seua pensió segons la seua base contributiva i els anys cotitzats, en el moment en què es va produir la jubilació anticipada. En la l’alternativa del PNB s’arribava fins i tot a reclamar informes a l’Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal Espanyola (AIReF) i a dur la petició al Pacte de Toledo, però el PP ha rebutjat rubricar la seua signatura per poder ser debatuda. “Qui ha dit actuar per responsabilitat i coherencia va ser qui va buidar la vidriola de les pensions”, ha recordat el portaveu de Compromís.

Mulet ha lamentat que la proposta haja quedat sobre la taula i que “persones que van començar a treballar amb 14 anys i es van haver de jubilar als 61 anys se’ls vaja a seguir penalitzant amb uns coeficients absurds, arbitraris i injustos de per vida, que retallen les seues pensions“.

El senador ha recordat al PSOE que aquesta qüestió s’inclourà en les negociacions de cara als Pressupostos de 2019. Per la seua banda va recordar a Podem que l’esmena presentada a la moció de Compromís, no figurava en l’acord Presupuestos con la gente dentroamb els socialistes “ni han plantejat cap postura en aquesta qüestió” i ha lamentat que el PP preferisca convertir la Cambra en la de la confrontació “preferint debatre abans sobre la unitat d’Espanya, la Constitució, el Rei, la Guàrdia Civil o Catalunya abans que de les pensions i problemes que afecten a moltes persones“.

El fin de las penalizaciones por la jubilación anticipada deberá esperar

El PP rechaza la moción de Compromís ante un problema que afecta a un elevado número de personas en nuestro país, que seguirán viendo mermadas sus pensiones por coeficientes de reducción ‘punitivos’

Madrid, 18 de octubre de 2018

El senador territorial y portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet, ha lamentado que el PP haya desterrado la voluntad de los distintos grupos de apoyar la moción de la coalición para que la jubilación anticipada deje de estar tan penalizada en nuestro país, algo que afecta a un elevado número de personas. La propuesta que Compromís ha traído al Senado ha sido aprobada en forma de Proposición No de Ley (PNL) en numerosos ayuntamientos y parlamentos autonómicos. En aras a un máximo acuerdo el senador valencianista llegó a aceptar una alternativa del Grupo Vasco que fue secundada por todos los grupos de la cámara autonómica recientemente y que mereció la abstención del PP.

Lamentablemente lo que vale para el PP en el País Vasco es distinto de lo de aquí y no ha facilitado una propuesta avalada por ASJUBI40, que busca modificar la Ley General de Seguridad Social”, ha señalado, para que en los casos de acceso a la jubilación anticipada por voluntad de la persona interesada, en los que acredite un periodo de cotización efectiva de 40 años, sean excluidos de la aplicación de los coeficientes reductores desde el momento en que el pensionista cumpla la edad legal de jubilación. La moción instaba además al Gobierno a que se corrija esta situación y se calcule su pensión según su base contributiva y los años cotizados, en el momento en el que se produjo la jubilación anticipada. En la alternativa del PNV se llegaba incluso a reclamar informes a la Autoridad Independiente de Responsabilidad Fiscal española (AIReF) y a llevar la petición al Pacto de Toledo pero el PP ha rechazado rubricar su firma para poder ser debatida. “Quién ha dicho actuar por responsabilidad y coherencia fue quien vació la hucha de las pensiones“, ha recordado el portavoz de Compromís.

Mulet ha lamentado que la propuesta haya quedado sobre la mesa y que “personas que comenzaron a trabajar con 14 años y se tuvieron que jubilar a los 61 años se les vaya a seguir penalizando con unos coeficientes absurdos, arbitrarios e injustos de por vida, que recortan sus pensiones”.

El senador recordó al PSOE que esta cuestión se incluirá en las negociaciones de cara a los Presupuestos de 2019. Por su lado recordó a Podemos que la enmienda presentada a la moción de Compromís, no figuraba en el acuerdo Presupuestos con la gente dentrocon los socialistas “ni han planteado ninguna postura en esta cuestión” y ha lamentado que el PP prefiera convertir la Cámara en la de la confrontación “prefiriendo debatir antes sobre la unidad de España, la Constitución, el Rey, la Guardia Civil o Cataluña antes que de las pensiones y problemas que afectan a muchas personas”.