Seguiran sense aportar diners per a la cessió de Benicarló i altres afectades del període 2005-2021, a pesar que recentment han accedit a finançar millores de condicionament
Madrid, 25 de gener de 2022
El Govern ha remarcat a Compromís que no finançarà ni prendrà cap mesura per a corregir la nul·la o escàs finançament que van comportar les cessions de trams quilomètrics de l’antiga N-340 al seu pas pel Maestrat. El senador Carles Mulet va preguntar, després de conèixer-se que el Govern havia accedit a finançar actuacions de millora i condicionament de les carreteres convertides en vies urbanes, tornant a la situació anterior a 2004, quan l’Executiu de José Luís Rodríguez Zapatero va eliminar la transferència de 204.644 € en cas de carreteres d’una calçada i en 341.074 per quilómetre en cas de tenir dues calçades per als trams cedits.
Aquests fons han permès a centenars de municipis, afectats pel pas de vehicles i centenars de víctimes per atropellaments, convertir d’una forma digna a traçat urbà les antigues carreteres, instal·lant jardineria, mobiliari urbà, il·luminació, etcétera,donant a les carreteres un aspecte urbà.
Mulet recorda que “la solució no serà completa si no es contemplen fons compensatoris per als municipis que injustament van rebre cessions de carreteres a canvi de ben poc o res. No es poden donar aquests tractaments discriminatoris entre municipis i ciutadans. No ens sembla de rebut que el Govern es desvincule d’aquests vials enormes d’aquestes formes i especialment quan ha vingut a reconèixer que de nou corregirà la situació. S’ha de fer justícia amb els municipis del Maestrat afectats per la cessió de la N-340a i molts altres valencians i de tot l’Estat”, ha conclòs.
CESIÓN CARRETERAS
El Gobierno descarta a Compromís corregir la nula financiación de las cesiones kilométricas de viales del Estado
Seguirán sin aportar dinero para la cesión de Benicarló y otras afectadas del período 2005-2021, a pesar que recientemente han accedido a financiar mejoras de acondicionamiento
Madrid, 25 de enero de 2022
El Gobierno ha remarcado a Compromís que no financiará ni tomará ninguna medida para corregir la nula o escasa financiación que conllevaron las cesiones de tramos kilométricos de la antigua N-340 a su paso por el Maestrat. El senador Carles Mulet preguntó, tras conocerse que el Gobierno había accedido a financiar actuaciones de mejora y acondicionamiento de las carreteras convertidas en vías urbanas, volviendo a la situación anterior a 2004, cuando el Ejecutivo de José Luís Rodríguez Zapatero eliminó la transferencia de 204.644 € en caso de carreteras de una calzada y en 341.074 por kilómetro en caso de tener dos calzadas para los tramos cedidos.
Estos fondos han permitido a cientos de municipios, afectados por el paso de vehículos y cientos de víctimas por atropellos convertir de una forma digna a trazado urbano las antiguas carreteras, instalando jardinería, mobiliario urbano, iluminación, etcétera, dando a las carreteras un aspecto urbano.
Mulet recuerda que “la solución no será completa si no se contemplan fondos compensatorios para los municipios que injustamente recibieron cesiones de carreteras a cambio de bien poco o nada.No se pueden dar estos tratamientos discriminatorios entre municipios y ciudadanos. No nos parece de recibo que el Gobierno se desvincule de estos viales enormes de estas formas y máxime cuando ha venido a reconocer que de nuevo va a corregir la situación. Se debe hacer justicia con los municipios del Maestrat afectados por la cesión de la N-340a y muchos otros valencianos y de todo el Estado”, ha concluido.