La coalició lamenta que dos anys després de l’entrada en servei de la variant de la N-340 el vial presente un estat tan lamentable i perillós per als conductors
Els senadors de Compromís Carles Mulet y Jordi Navarrete han lamentat que gairebé dos anys després de l’entrada en funcionament de la variant de l’N-340 al seu pas per Benicarló i Vinaròs, queixes i denuncies d’ajuntaments implicats i conductors afectats pel mal estat del ferm de l’N-340a, “el Govern encara assenyale que està fent un inventari dels deterioraments del ferm de la via amb la finalitat de sol·licitar una ordre d’estudi i redactar el projecte de rehabilitació de la carretera”, ha lamentat el senador Carles Mulet. La contestació del Govern deixa clar que no va a apostar per una entrega en condicions del vial als ajuntaments implicats, sinó tot el contrari “a reparacions puntuals del ferm en funció de les disponibilitats pressupostàries”.
El senador per Castelló de la coalició, el vinarossenc Jordi Navarrete, ha lamentat que “encara estiguen així, com si no sapigueren que entre Vinaròs i Benicarló hi ha un intens trànsit interurbà de cotxes però també de camions pesants i que el deteriorament de la banda de rodadura està deixant pedretes sobre el vial i perillosos punts per als motoristes i ciclistes”.
En la pregunta Compromís li demanava si anaven a fer alguna acció de manteniment o, com a mínim, a senyalitzar l’evident perill existent en cas de no fer cap asfaltat. La resposta costa en arribar i, tres mesos després, eviten mullar-se i posposen solucions en funció dels treballs d’inventari i estudis “quan el que cal és una senzilla asfaltada dels trams en pitjor estat”, ha declarat Mulet que ha lamentat “com es malbaraten quantitats indecents de diners en coses innecessàries i mai hi ha diners per a les xicotetes obres, en les que no hi ha sobres ni comissions, mentre es posa en risc la seguretat de les persones”.
Per tal de garantir fons per aquesta xicoteta actuació, Compromís ha presentat diverses esmenes als Pressupostos Generals de l’Estat, per destinar 200.000 euros a asfaltar el quilòmetre de tram urbà fins la CV-135 i el passeig Febrer Soriano de Benicarló i un altra partida de tres milions per poder entregar el vial en condicions al municipi i incorporar-lo a la seua trama urbana. D’altra banda ha esmenat la secció de Foment per incloure una partida de 126.000 euros per a l’adquisició i instal·lació de 2.000 m2 de pantalles acústiques que reduisquen el soroll que genera la variant de la N-340 a Benicarló als voltants de l’ermita de Sant Gregori (PK. 1041-1042 N340). “Lamentablement, però, el PP ja ha anunciat que no acceptarà cap ni una de les esmenes presentades, el que és inconcebible en un pressupost injust i infumable per a les necessitats de Castelló i, especialment, per a les comarques de nord”, ha conclòs Navarrete.
El Gobierno contesta a Compromís que reúne información para hacer reparaciones puntuales del firme de la N-340a en el Maestrat
La coalición lamenta que dos años después de la entrada en servicio de la variante de la N-340 el vial presente un estado tan lamentable y peligroso para los conductores
Madrid, 23 de junio de 2017
Los senadores de Compromís Carles Mulet y Jordi Navarrete han lamentado que casi dos años después de la entrada en funcionamiento de la variante de la N-340 a su paso por Benicarló y Vinaròs, quejas y denuncias de ayuntamientos implicados y conductores afectados por mal estado del firme de la N-340a, “el Gobierno todavía señale que está haciendo un inventario de los deterioros del firme de la vía con el fin de solicitar una orden de estudio y redactar el proyecto de rehabilitación de la carretera“, ha lamentado el senador Carles Mulet. La contestación del Gobierno deja claro que no va a apostar por una entrega en condiciones del vial a los ayuntamientos implicados, sino todo lo contrario “a reparaciones puntuales del firme en función de las disponibilidades presupuestarias“.
El senador por Castelló de la coalición, el vinarocense Jordi Navarrete, ha reprochado que “todavía estén así, como si no supieran que entre Vinaròs y Benicarló hay un intenso tránsito interurbano de coches pero también de camiones pesados y que el deterioro de la banda de rodadura está dejando piedrecitas sobre el vial y peligrosos puntos para los motoristas y ciclistas“.
En la iniciativa Compromís interpelaba si iban a hacer alguna acción de mantenimiento o, como mínimo, a señalizar el evidente peligro existente en caso de no hacer ningún asfaltado. La respuesta tarda en llegar y, tres meses después, evitan mojarse y posponen soluciones en función de los trabajos de inventario y estudios “cuando lo que hay que hacer es un sencillo asfaltado de los tramos en peor estado“, ha declarado Mulet que ha lamentado “cómo se derrochan cantidades indecentes de dinero en cosas innecesarias y nunca hay dinero para las pequeñas obras, en las que no hay sobres ni comisiones, mientras se pone en riesgo la seguridad de las personas“.
Para garantizar fondos para esta pequeña actuación, Compromís ha presentado varias enmiendas a los Presupuestos Generales del Estado, para destinar 200.000 euros a asfaltar el kilómetro de tramo urbano hasta la CV-135 y el paseo Febrer Soriano de Benicarló y otra partida de tres millones para poder entregar el vial en condiciones al municipio e incorporarlo a su trama urbana. Por otra parte ha enmendado la sección de Fomento para incluir una partida de 126.000 euros para la adquisición e instalación de 2.000 m2 de pantallas acústicas que reduzcan el ruido que genera la variante de la N-340 en Benicarló en los alrededores de la ermita de Sant Gregori (PK. 1041-1042 N340). “Lamentablemente, sin embargo, el PP ya ha anunciado que no aceptará ni una de las enmiendas presentadas, lo que es inconcebible en un presupuesto injusto y infumable para las necesidades de Castelló y, especialmente, para las comarcas de norte“, ha concluido Navarrete.