La coalició valenciana tornarà a plantar la Casa Reial

Madrid, 23 de juny de 2017

Els senadors de Compromís han fet públic aquest matí que no pensen secundar els actes solemnes que es van a celebrar el proper dimarts dia 28 de juny al Congrés dels Diputats, per als quals s’han convocat a les Corts Generals.

 

Segons el portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet “que celebrem que els pobles de l’Estat espanyol, fa 40 anys, tancarem la negra etapa de la Dictadura i puguerem recuperar el dret al vot i que, justament, aquest acte el presidisca el cap de l’Estat i la seua consort, persones que no han passat per les urnes, hereus d’una monarquia imposada pel dictador ia  la qual tampoc vam poder votar lliurement és, com a mínim, una contradicció insostenible. Una figura que ningú ha votat presidirà, celebrarà i beneirà que la ciutadania puga votar com si foren grans demòcrates“.

 

Per a Mulet “el protagonista del 40 aniversari de les recuperades eleccions democràtiques, hauria de ser el poble i no tornar a les escenes de besamans, pompa i caspa que envolten les cerimònies reials. Precisament, després de 40 anys d’imposició d’un model d’estat monàrquic, s’hauria d’obrir la possibilitat que la ciutadania votara i decidira quin sistema polític prefereix“.

 

Los senadores de Compromís censuran que la presidencia de los monarcas del 40 aniversario de las elecciones del 77 pervierta su sentido democrático

 

La coalición valenciana volverá a dar plantón a la Casa Real

Madrid, 23 de junio de 2017

Los senadores de Compromís han hecho público esta mañana que no piensan secundar los actos solemnes que se van a celebrar el próximo martes día 28 de junio en el Congreso de los Diputados, para el cual se han convocado a las Cortes Generales.

 

Según el portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet  “que celebremos que los pueblos del Estado español, hace 40 años, cerráramos la negra etapa de la Dictadura y pudiéramos recuperar el derecho al voto y que, justamente, este acto lo presida el jefe del Estado y su consorte, personas que no han pasado por las urnas, herederos de una monarquía impuesta por el dictador y a la cual tampoco pudimos votar libremente es, como mínimo, una contradicción insostenible. Una figura que nadie ha votado presidirá, celebrará y bendecirá que la ciudadanía pueda votar como si fueran grandes demócratas” .

 

Para Mulet “el protagonista del 40 aniversario de las recuperadas elecciones democráticas, tendría que ser el pueblo y no volver a las escenas de besamanos, boato y caspa que envuelven las ceremonias reales. Precisamente, después de 40 años de imposición de un modelo de estado monárquico, se tendría que abrir la posibilidad de que la ciudadanía votara y decidiera que sistema político prefiere”.