2 PREGUNTA VALLE RESPOSTA 2 VALLE PREGUNTA 3 VALLE PREGUNTA 3 VALLE RESPOSTA 4 VALLE PREGUNTA 4 VALLE RESPOSTA PREGUNTA VALLE DE LOS CAIDOS 1 RESPOSTA VALLE DE LOS CAIDOS
El senador de Compromís, Carles Mulet, ha presentat una bateria d’iniciatives parlamentàries, entre preguntes escrites, mocions o sol·licituds de documentació, sobre el monument franquista del Valle de los Caídos, algunes d’elles explicades en aquest vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=qr2k0vezwpu.
El Govern ja ha respost a quatre preguntes, que es poden consultar en http://senat.compromis.net/2017/02/01/el-gobierno-vuelve-a-defender-el-valle-de-los-caidos-como-mausoleo-franquista/
Ara, la nova reitera en el seu idil·li ideològic amb el franquisme:
A la pregunta:
Quines previsions té el Govern respecte al futur de ” El Valle de los Caídos”, monument dedicat a la dictadura franquista?
Es respon:
La Llei 52/2007, de 26 de desembre, per la qual es reconeixen i amplien drets i s’estableixen mesures en favor dels qui van patir persecució o violència durant la Guerra Civil i la dictadura estableix el marc normatiu del Valle de los Caídos, dedicant-li dos preceptes: l’article 16 i la Disposició Addicional sisena, on es reprodueixen les conclusions contemplades en l’Informe General de la Comissió per a l’estudi de la situació de les víctimes de la Guerra Civil i del franquisme creada per Reial decret 1891/2004, de 10 de setembre, i elevat al Govern el 28 de juliol de 2006. En concret, aquests preceptes disposen: “Article 16. Valle de los Caídos.
1. El Valle de los Caídos es regirà estrictament per les normes aplicables amb caràcter general als llocs de culte i als cementeris públics.
2. En cap lloc del recinte podran dur-se a terme actes de naturalesa política ni exaltadors de la Guerra Civil, dels seus protagonistes, o del franquisme.”
“Disposició Addicional sisena. La fundació gestora del Valle de los Caídos inclourà entre els seus objectius honrar i rehabilitar la memòria de totes les persones mortes a conseqüència de la Guerra Civil de 1936-1939 i de la repressió política que la va seguir a fi d’aprofundir en el coneixement d’aquest període històric i dels valors constitucionals. Així mateix, fomentarà les aspiracions de reconciliació i convivència que hi ha en la nostra societat. Tot açò amb plena subjecció al que es disposa en el artº 16”.
Mulet ha recordat que el propi monument en si és un acte d’exaltació franquista “ les milers de víctimes del genocidi franquista estan amuntegades i ocultes en aquest mausoleu, sense la més mínim esment ni distinció, mentre presideixen el temple des d’un lloc privilegiat, el responsable polític del seu assassinat, el dictador Francisco Franco. Aquest mausoleu es finança amb diners públics, i contínua sent una ofensa mantenir entre tots el temple que venera les restes d’un dictador. EL Govern s’ha dedicat a reiterar que està content veient el Valle de los Caídos tal com està en l’actualitat, i açò els retrata”
El Gobierno vuelve a defender el Valle de los Caídos como mausoleo franquista
El senador de Compromís, Carles Mulet, ha presentado una batería de iniciativas parlamentarias, entre preguntas escritas, mociones o solicitudes de documentación, sobre el monumento franquista del Valle de los Caídos, algunas de ellas explicadas en este vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=qr2k0vEzWpU.
El Gobierno ya ha respondido a cuatro preguntas, que se pueden consultar en http://senat.compromis.net/2017/02/01/el-gobierno-vuelve-a-defender-el-valle-de-los-caidos-como-mausoleo-franquista/
Ahora, la nueva reitera en su idilio ideológico con el franquismo:
A la pregunta:
Qué previsiones tiene el Gobierno respecto al futuro de ” El Valle de los caídos”, monumento dedicado a la dictadura franquista?
Se responde:
La Ley 52/2007, de 26 de diciembre, por la que se reconocen y amplían derechos y se establecen medidas en favor de quienes padecieron persecución o violencia durante la Guerra Civil y la dictadura establece el marco normativo del Valle de los Caídos, dedicándole dos preceptos: el artículo 16 y la Disposición Adicional sexta, donde se reproducen las conclusiones contempladas en el Informe General de la Comisión para el estudio de la situación de las víctimas de la Guerra Civil y del franquismo creada por Real Decreto 1891/2004, de 10 de septiembre, y elevado al Gobierno el 28 de julio de 2006. En concreto, estos preceptos disponen: “Artículo 16. Valle de los Caídos.
- El Valle de los Caídos se regirá estrictamente por las normas aplicables con carácter general a los lugares de culto y a los cementerios públicos.
- En ningún lugar del recinto podrán llevarse a cabo actos de naturaleza política ni exaltadores de la Guerra Civil, de sus protagonistas, o del franquismo.”
“Disposición Adicional sexta. La fundación gestora del Valle de los Caídos incluirá entre sus objetivos honrar y rehabilitar la memoria de todas las personas fallecidas a consecuencia de la Guerra Civil de 1936-1939 y de la represión política que la siguió con objeto de profundizar en el conocimiento de este período histórico y de los valores constitucionales. Asimismo, fomentará las aspiraciones de reconciliación y convivencia que hay en nuestra sociedad. Todo ello con plena sujeción a lo dispuesto en el artº 16”.
Mulet ha recordado que el propio monumento en si es un acto de exaltación franquista “ las miles de víctimas del genocidio franquista están amontonadas y ocultas en este mausoleo, sin la más mínima mención ni distinción, mientras presiden el templo desde un lugar privilegiado, el responsable político de su asesinato, el dictador Francisco Franco. Este mausoleo se financia con dinero público, y continua siendo una ofensa mantener entre todos el templo que venera los restos de un dictador. EL Gobierno se ha dedicado a reiterar que está contento viendo el Valle de los Caídos tal y como está en la actualidad, y eso les retrata”