El senador Carles Mulet preguntarà a Madrid per la situació de Toni Arias que va quedar, literalment, bloquejat a Moncofa amb la seua cadira de rodes per no poder accedir al tren

Compromís denunciarà properament al Senat la situació en la que es troben moltes de les estacions del País Valencià, en les que encara no estan adaptades per a persones amb dificultats en la seua mobilitat, els ascensors no funcionen correctament o pujar a un tren es fa una faena gairebé impossible. Així, recentment hem conegut el cas de Toni Arias, un veí de Moncofa que es mou gràcies a la seua cadira adaptada i que pretenia viatjar fins València per qüestions familiars.

Este veí de Moncofa va patir un tour desesperant al no funcionar les rampes per pujar als autobusos, pel que va haver de desplaçar-se fins Nules al no funcionar l’ascensor del baixador de Moncofa i on, també, es va trobar amb l’ascensor avariat, pel que va haver d’anar per camins rurals fins Xilxes per poder pujar al tren.

Les empreses de transport de viatgers estan incomplint sistemàticament la llei, al no estar habilitats per al seu ús per persones amb cadires de rodes o be, com en el cas d’Adif, només preveuen un tren adaptat a València Nord en un horari tan intempestiu com les 13.40 hores com sense garanties de puntualitat o que el tren que arribarà serà, efectivament, adaptat.

Situacions com les de Toni suposen un calvari de transbords de trens o autobusos per a un fet tan simple com pujar a un tren per poder-se desplaçar, atendre els seus compromisos, anar al metge, a comprar o a visitar la família, però malauradament, les empreses estan més interessades pel benefici immediat que no pel paper social ni sovint es te poc tacte amb els usuaris que precisament necessiten més atenció”, ha lamentat el senador territorial, Carles Mulet, que ha recordat les iniciatives dutes a terme la passada legislatura amb regidors de la Plana per tal de reclamar a Adif l’adaptació de les estacions, andanes, ascensors i combois a les persones amb discapacitat o amb necessitats diferencials de mobilitat.

Així, Compromís, insistirà sobre la necessitat de millorar les estacions després de mesos de problemes siga quin siga el seu volum de moviments de passatgers, avaries constants als ascensors que tarden massa temps en ser reparats o per a saber per què, com en el cas de Moncofa, mai funciona l’ascensor i tampoc té rampes per tal de complir amb la llei. D’altra banda reclamarà també informació en temps real o millores per tal que les persones amb problemes de mobilitat coneguen “de forma fefaent l’horari de trens adaptats i que no passe com ara que és com una loteria saber quan es podran moure o quantes hores hauran d’esperar a l’andana per agafar un tren adaptat”. Per a Mulet “tenen els mateixos drets els usuaris d’Atocha o Chamartín que els de la Plana i anem a tractar que els respecten”.


 

Compromís denuncia que la situación de los convoyes y las estaciones de tren hace imposible a los discapacitados viajar con normalidad

 

El senador Carles Mulet preguntará en Madrid por la situación de Toni Arias que quedó, literalmente, bloqueado en Moncofa con su silla de ruedas por no poder acceder al tren

 

Moncofa, 6 de julio de 2016

Compromís denunciará próximamente en el Senado la situación en la que se encuentran muchas de las estaciones del País Valenciano, que todavía no están adaptadas para personas con dificultades en su movilidad, los ascensores no funcionan correctamente o en las que subir a un tren se hace una misión casi imposible. Así, recientemente hemos conocido el caso de Toni Arias, un vecino de Moncofa que se mueve gracias a su silla adaptada y que pretendía viajar hasta Valencia por cuestiones familiares.

 

Este vecino de Moncofa sufrió un tour desesperante, al no funcionar las rampas para subir a los autobuses, por lo que tuvo que desplazarse hasta Nules al no funcionar el ascensor del apeadero de Moncofa y donde, también, se encontró con el ascensor averiado, por lo que tuvo que ir por caminos rurales hasta Xilxes para poder subir al tren.

 

Además, las empresas de transporte de viajeros están incumpliendo sistemáticamente la ley, al no estar habilitados para su uso por personas con sillas de ruedas o bien, como en el caso de Adif, sólo prevén un tren adaptado a Valencia Norte en un horario tan intempestivo como las 13.40 horas sin garantías de puntualidad o que el tren que llegará será, efectivamente, adaptado.

 

Situaciones como las de Toni suponen un calvario de transbordos de trenes o autobuses para un hecho tan simple como subir a un tren para poderse desplazar, atender sus compromisos, ir al médico, a comprar o a visitar a la familia, pero desgraciadamente, las empresas están más interesadas por el beneficio inmediato que no por su función social y a menudo se tiene poco contacto con los usuarios que precisamente necesitan más atención“, lamentó el senador territorial, Carles Mulet, que ha recordado las iniciativas llevadas a cabo la pasada legislatura con concejales de la Plana para reclamar a Adif la adaptación de las estaciones, andenes, ascensores y convoyes a las personas con discapacidad o con necesidades diferenciales de movilidad.

 

Así, Compromís, insistirá sobre la necesidad de mejorar las estaciones tras meses de problemes, “sea cual sea su volumen de movimientos de pasajeros”, averías constantes en los ascensores que tardan demasiado tiempo en ser reparados o para saber por qué, como en el caso de Moncofa, nunca funciona el ascensor y tampoco tiene rampas para cumplir con la ley. Por otra parte reclamará también información en tiempo real o alternativas para que las personas con problemas de movilidad conozcan “de forma fehaciente, el horario de trenes adaptados y que no pase como ahora, que es como una lotería saber cuándo se podrán mover o cuántas horas deberán esperar en el andén para coger un tren adaptado“. Para Mulet “tienen los mismos derechos los usuarios de Atocha o Chamartín que los de la Plana y vamos a tratar que los respeten“.