El senador territorial del Compromís, Carles Mulet, porta presentades en el Senat des del 13 a gener, data en la qual es va constituir la Cambra Alta, més de 6.200 iniciatives, que es troben bloquejades pràcticament totes elles per la falta de Govern.
Es dóna la circumstància que bona part de les presentades en l’anterior legislatura, entre setembre i octubre, (2 preguntes orals, 2.087 preguntes escrites, 16 sol·licituds d’informes, i 2 compareixença del govern), van decaure per la convocatòria de les últimes eleccions.
Ara, s’han traslladat a registre 22 mocions, 6.130 preguntes escrites, 56 sol·licituds de documentació i 8 peticions de compareixença de membres de govern. D’aquestes, únicament s’ha donat curs a les peticions de documentació, (les qualificades ja per la taula, són les úniques que apareixen en la web del Senat), la resta d’iniciatives, malgrat estar qualificades i admeses no s’han enviat al Govern a esperes que es constituïsca o es convoquen eleccions.
Segons Mulet, aquesta paràlisi provocat per la negativa del PSOE a configurar govern amb les forces del canvi porta al fet que, des de la dissolució de les Corts Generals a l’octubre, no es puguen dur a terme les tasques de control i proposta. “Hem vist a senadors territorials com Rita Barberá o Alberto Fabra, que porten el mateix temps, que no han fet absolutament ni una iniciativa parlamentària. També que en aquest període de sessions no han intervingut en un sol Ple, per la qual cosa desespera molt veure com d’una banda, la gent que no treballa impedeix fer el teu treball. Si el reglament del Senat estableix en dos mesos el període perquè el Govern responga a les teues preguntes escrites, des de gener, si s’hagueren tramitat haurien d’haver-se respost ja”, ha lamentat Mulet.
Mulet ha criticat igualment el veto a les compareixences davant la càmera “mentre el Govern en funcions prenia decisions polèmiques, com les medalles del mèrit del Ministre d’Interior, a verges o periodistes fatxes, l’exministre Soria continuava amb les seues maldats, però han bloquejat que hagueren de comparèixer a donar explicacions d’aquestes accions. A més en el cas de Soria abans s’ha escapat per la porta d’emergència que ha comparegut. Ana Pastor tampoc ha hagut d’adonar pel cas del caos ferroviari en el País Valencià”, conclou.
Mulet presenta 6.200 iniciativas en el Senado, bloqueadas por la falta de gobierno
El senador territorial del Compromís, Carles Mulet, lleva presentadas en el Senado desde el 13 a enero, fecha en la cual se constituyó la Cámara Alta, más de 6.200 iniciativas, que se hallan bloqueadas prácticamente todas ellas por la falta de Gobierno.
Se da la circunstancia que buena parte de las presentadas en la anterior legislatura, entre septiembre y octubre, (2 preguntas orales, 2.087 preguntas escritas, 16 solicitudes de informes, y 2 comparecencia del gobierno), decayeron por la convocatoria de las últimas elecciones.
Ahora, se han trasladado a registro 22 mociones, 6.130 preguntas escritas, 56 solicitudes de documentación y 8 peticiones de comparecencia de miembros de gobierno. De éstas, únicamente se ha dado curso a las peticiones de documentación, (las calificadas ya por la mesa, son las únicas que aparecen en la web del Senado), el resto de iniciativas, a pesar de estar calificadas y admitidas no se han enviado al Gobierno a esperas de que se constituya o se convoquen elecciones.
Según Mulet, esta parálisis provocado por la negativa del PSOE a configurar gobierno con las fuerzas del cambio lleva a que, desde la disolución de las Cortes Generales en octubre, no se puedan llevar a cabo las tareas de control y propuesta. “Hemos visto a senadores territoriales como Rita Barberá o Alberto Fabra, que llevan el mismo tiempo, que no han hecho absolutamente ni una iniciativa parlamentaria. También que en este periodo de sesiones no han intervenido en un solo Pleno, por lo que desespera mucho ver como por una parte, la gente que no trabaja impide hacer tu trabajo. Si el reglamento del Senado establece en dos meses el periodo para que el Gobierno responda a tus preguntas escritas, desde enero, si se hubieran tramitado tendrían que haberse respondido ya”, ha lamentado Mulet.
Mulet ha criticado igualmente el veto a las comparecencias ante la cámara “mientras el Gobierno en funciones tomaba decisiones polémicas, como las medallas del mérito del Ministro de Interior, a vírgenes o periodistas fachas, el exministro Soria continuaba con sus fechorías, pero han bloqueado que tuvieran que comparecer a dar explicaciones de estas acciones. Además en el caso de Soria antes se ha escapado por la puerta de emergencia que ha comparecido. Ana Pastor tampoco ha tenido que dar cuenta por el caso del caos ferroviario en el País Valencià”, concluye.