Dolors Pérez demana al govern que actue decididament contra el gran frau fiscal
La senadora de Compromís, Dolors Pérez, ha presentat una bateria de preguntes al Senat relacionades amb les suposades societats, accionistes i socis conegudes a la llista de ‘Papers de Panamà’ i els presumptes delictes relacionats amb el frau fiscal en què hagen pogut incórrer al nostre país.
Pérez ha qualificat com “lamentables” les informacions que s’han donat a conèixer recentment pel Consorci Internacional de Periodistes d’Investigació en relació a la creació de societats opaques offshore a Panamà per estar exempts del pagament d’impostos a la Hisenda Pública al seu país de residència.
La senadora destaca que “més enllà de la indignació que causa que personatges de rellevància pública es vegen implicats en aquestes operacions, és preocupant que el Govern no tinga interès a combatre el gran frau fiscal i prova d’això és que ni tan sols inclou Panamà en la llista de paradisos fiscals, o que l’opacitat informativa i avantatjosa fiscalitat siga una eina de negociació que s’haja pogut utilitzar per afavorir a determinades empreses“.
És per aquest motiu que el grup Compromís al Senat ha preguntat al govern en funcions ¿quines són les raons perquè Panamà no estiga classificat com a paradís fiscal?, ¿quina quantitat de diners estima Hisenda que es pot haver defraudat? o ¿quines mesures pensa prendre per frenar la impunitat del gran frau fiscal?, entre d’altres qüestions.
Segons l’opinió de la senadora de Compromís “és hora de plantejar un debat a nivell europeu sobre l’establiment de mecanismes de política fiscal comú, transparència informativa i lluita coordinada contra el gran frau fiscal, ja que és una forma de robatori de la riquesa del país, amb la qual es podrien sufragar millors serveis públics i polítiques de creació d’ocupació“.
Compromís pregunta en el Senado sobre los papeles de Panamá y los paraísos fiscales
Dolors Pérez pide al gobierno que actúe decididamente contra el gran fraude fiscal.
Madrid, 5 de abril de 2016
La senadora de Compromís, Dolors Pérez, ha presentado una batería de preguntas en el Senado relacionadas con las supuestas sociedades, accionistas y socios conocidas en la lista de ‘Papeles de Panamá’ y los presuntos delitos relacionados con el fraude fiscal en que hubieran podido incurrir en nuestro país.
Pérez ha calificado como “lamentables” las informaciones que se han dado a conocer recientemente por el Consorcio Internacional de Periodistas de Investigación en relación a la creación de sociedades opacas offshore en Panamá para estar exentos del pago de impuestos a la Hacienda Pública en su país de residencia.
La senadora destaca que “más allá de la indignación que causa que personajes de relevancia pública se vean implicados en estas operaciones, es preocupante que el Gobierno no tenga interés en combatir el gran fraude fiscal y prueba de ello es que ni siquiera incluya a Panamá en la lista de paraísos fiscales o que la opacidad informativa y ventajosa fiscalidad sea una herramienta de negociación que se haya podido utilizar para favorecer a determinadas empresas”.
Es por este motivo que el grupo Compromís en el Senado ha preguntado al gobierno en funciones ¿cuales son las razones para que Panamá no esté clasificado como paraíso fiscal?, ¿qué cantidad de dinero estima Hacienda que se puede haber defraudado? o ¿qué medidas piensa tomar para frenar la impunidad del gran fraude fiscal?, entre otras cuestiones.
En opinión de la senadora de Compromís “es hora de plantear un debate a nivel europeo sobre el establecimiento de mecanismos de política fiscal común, transparencia informativa y lucha coordinada contra el gran fraude fiscal, pues es una forma de robo de la riqueza del país, con la que se podrían sufragar mejores servicios públicos y políticas de creación de empleo”.