Castelló, 16 de novembre de 2015
El senador de Compromís, i regidor de Cabanes Carles Mulet, ha titllat avui d’”hipòcrita” al cap de llista del PP per les comarques de Castelló, Miguel Barrachina, el qual ha volgut traure-li al seu partit tota la responsabilitat pel desastre de les dessaladores de Cabanes-Orpesa i Moncofa quan, segons Mulet, n’ha estat tant responsable com el PSOE.
Mulet ha recordat que el PP va votar a favor en els municipis afectats, junt al PSOE en fer les dessaladores. “Si tan clar tenien que estes infraestructures eren roïnes, irracionals i supèrflues, el PP amb majoria absoluta per exemple a Cabanes i Orpesa quan es va aprovar el projecte, les haguera pogut rebutjar amb els seus vots. Per contra, amb els seus vots i els del PSOE van permetre tirar-les endavant i els que estàvem en contra aleshores ens vam sentir completament sols. Malauradament el temps ens ha donat la raó”.
El també regidor de Cabanes ha recordat com en juliol de 2008, en el cas del municipi, es va anar més enllà i es va regalar a la societat pública 43.000 m2 de sòl dotacional públic, per fer la dessaladora, amb els vots a favor de PP i PSOE, que sols a preu de mercat, tirant per baix, uns 30 euros m2, tindria un cost de 1.290.000 d’euros. Diners que el poble va regalar a l’empresa a canvi de res per la seua decissió.
Mulet ha recordat a Barrachina que ni els ajuntaments governats pel PP ni el govern central de Rajoy, han fet res durant anys per resoldre aquesta problemàtica “la dessaladora fa anys que està finalitzada i preparada per poder entrar en funcionament, i a pesar dels advertiments de que o se comença a posar en funcionament o tocarà tornar fons europeus, i si es posa en funcionament els ajuntaments hauran de pagar milionades a l’any, encara així, no han donat cap solució, i el PP, és responsable com el PSOE; perquè en la Generalitat van donar el vist i el plau, en Diputació va aplaudir esta inversió, i en els ajuntaments governats pel PP, es van aprovar els projectes”.
Des de Compromís sospitem que “el PP torna a utilitzar el ‘criteri Rajoy’ d’amagar el cap sota l’ala i deixar que passen les eleccions i la data del 20-D i evitar prendre mesures”, el que farà probablement que “el futur govern de l’estat espanyol es torne a trobar amb una patata calenta amb els fons europeus, el que ens tornarà a desacreditar internacional per uns governs hipòcrites, que posen infraestructures on no cal i no son capaços de gestionar com toca els fons públics”, ha conclòs.
Mulet: “Barrachina es un hipócrita que olvida que las desaladoras estan también gracias al PP ”
Castelló, 16 de noviembre de 2015
El senador de Compromís y concejal de Cabanes Carles Mulet, ha tildado hoy de ”hipócrita” a la cabeza de lista del PP por las comarcas de Castelló, Miguel Barrachina, el cual ha querido sacarle a su partido toda la responsabilidad por el desastre de las desaladoras de Cabanes-Orpesa y Moncofa cuando, según Mulet, ha sido tanto responsable como el PSOE.
Mulet ha recordado que el PP votó a favor en los municipios afectados, junto al PSOE al hacer las desaladoras. “Si tan claro tenían que estas infraestructuras eran malas, irracionales y superfluas, el PP con mayoría absoluta por ejemplo en Cabanes y Orpesa cuando se aprobó el proyecto, las hubiera podido rechazar con sus votos. Por el contrario, con sus votos y los del PSOE permitieron salirlas adelante y los que estábamos en contra entonces nos sentimos completamente sólos. Desgraciadamente el tiempo nos ha dado la razón”.
El también concejal de Cabanes ha recordado como en julio de 2008, en el caso del municipio, se fue más allá y se regaló a la sociedad pública 43.000 m2 de suelo dotacional público, para hacer la desaladora, con los votos a favor de PP y PSOE, que sólo a precio de mercado, echando por bajo, unos 30 euros m2, tendría un coste de 1.290.000 de euros. Dinero que el pueblo regaló a la empresa a cambio de nada por su decisión.
Mulet ha recordado a Barrachina que ni los ayuntamientos gobernados por el PP ni el gobierno central de Rajoy, han hecho nada durante años para resolver esta problemática “la desaladora hace años que está finalizada y preparada para poder entrar en funcionamiento, y a pesar de las advertencias de que o se empieza a poner en funcionamiento o tocará volver fondos europeos, y si se pone en funcionamiento los ayuntamientos tendrán que pagar millonadas al año, aun así, no han dado ninguna solución, y el PP, es responsable como el PSOE; porque en la Generalitat dieron el visto bueno, en Diputación aplaudió esta inversión, y en los ayuntamientos gobernados por el PP, se aprobaron los proyectos”.
Desde Compromís sospechamos que “el PP vuelve a utilizar el ‘criterio Rajoy’ de esconder la cabeza bajo el ala y dejar que pasan las elecciones y la fecha del 20-D y evitar tomar medidas”, lo que hará probablemente que “el futuro gobierno del estado español se vuelva a encontrar con una patata caliente con los fondos europeos, el que nos volverá a desacreditar internacional por unos gobiernos hipócritas, que ponen infraestructuras donde no hace falta y no sueño capaces de gestionar como toca los fondos públicos”, ha concluido.