Carles Mulet: “Fins a l’arribada de Compromís a ningú li ha importat la citricultura valenciana ni l’agricultura mediterrània, ni a Madrid ni a Brussel·les”

Madrid, 18 de febrer de 2019

De nou el Senat com a escenari de la defensa de la citricultura de la mà de Compromís. El portaveu de Compromís al Senat i representant en la Comissió d’Agricultura, Carles Mulet ha defensat hui, un cop més, la sol·licitud de reforç de controls en fronteres per acabar amb l’entrada de plagues i malalties susceptibles de ser introduïdes en algun país de la UE, exigint per a això el tractament en fred i altres mesures. “La majoria no eren noves i se sumen a les ja aprovades al Senat, com la sol·licitud de consideració dels cítrics dins de la llista europea de vegetals d’alt risc o la necessitat de realitzar una campanya de foment del consum de cítrics, que ha estat ignorada pel govern espanyol“, ha explicat Mulet.

Ha estat vergonyosa l’abstenció del PP i els vots en contra del PSOE i això els productors i els qui viuen de la taronja han de recordar-ho en un futur“, ha dit Mulet. La proposta de la coalició ha exigit monitoritzar l’impacte que acords com el rubricat entre la UE i els països de Sud-àfrica i que va ser ratificat al Senat per tots els grups amb l’excepció de Compromís, suspendre l’entrada de taronges tractades amb productes prohibits a Europa i sol·licitar a la Comissió l’aplicació de la clàusula de salvaguarda, prevista en l’Acord d’Associació Econòmica de la Unió Europa amb la Comunitat d’Estats d’Àfrica del Sud.

Ens entristeix el canvi de camisa d’uns que ara reclamen ports d’entrada únics, tractaments en fred i clàusules i el silenci indiferent d’altres al Govern, quan sectors com el citrícola s’estan veient molt afectats de manera col·lateral per mesures que ells mateixos van prendre de manera negligent i quan fa pocs mesos votaven en contra d’idèntiques propostes nostres“, ha afegit.

El senador ha lamentat el poc pes que ha tingut l’agricultura mediterrània, els partits polítics majoritaris i la poca força del lobby citrícola valencià i espanyol “ja que han evidenciat una nul·la capacitat de resposta davant d’un problema que ha minat la rendibilitat de milers de productors en la present campanya“. Units-Podem, AHI-CC i ERC han votat a favor de la moció de Compromís, que ha comptat amb els vots en contra del PSOE i l’abstenció del PP.

El Senado exige la cláusula de salvaguardia que pedía la moción de Compromís con el voto en contra del PSOE y la abstención PP

Carles Mulet: “Hasta la llegada de Compromís a nadie le ha importado la citricultura valenciana ni la agricultura mediterránea, ni en Madrid ni en Bruselas”

Madrid, 18 de febrero de 2019

De nuevo el Senado como escenario de la defensa de la citricultura de la mano de Compromís. El portavoz de Compromís en el Senado y representante en la Comisión de Agricultura, Carles Mulet, ha defendido hoy una vez más la solicitud de refuerzo de controles en fronteras para atajar la entrada de plagas y enfermedades susceptibles de ser introducidas en algún país de la UE, exigiendo para ello el tratamiento en frío y otras medidas. “La mayoría no eran nuevas y se suman a las ya aprobadas en el Senado, como la solicitud de consideración de los cítricos dentro de la lista europea de vegetales de alto riesgo o la necesidad de realizar una campaña de fomento del consumo de cítricos, que ha sido ignorada por el Gobierno central”, ha explicado Mulet.

Ha sido vergonzosa la abstención del PP  y los votos en contra del PSOE y esto los productores y quienes viven de la naranja deben acordarse en un futuro“, ha dicho Mulet. La propuesta de la coalición ha exigido monitorizar el impacto que acuerdos como el rubricado entre la UE y los países de Sudáfrica y que fue ratificado en el Senado por todos los grupos con la excepción de Compromís, suspender la entrada de naranjas tratadas con productos prohibidos en Europa y solicitar a la Comisión la aplicación de la cláusula de salvaguardia, prevista en el Acuerdo de Asociación Económica de la Unión Europa con la Comunidad de Estados de África del Sur.

Nos entristece el cambio de camisa de unos que ahora reclaman puertos de entrada únicos, tratamientos en frío y cláusulas y el silencio indiferente de otros en el Gobierno, cuando sectores como el citrícola se están viendo muy afectados de forma colateral por medidas que ellos mismos tomaron de forma negligente y cuando hace pocos meses votaban en contra de idénticas propuestas nuestras”, ha abundado.

El senador ha lamentado el poco peso que ha tenido la agricultura mediterránea, los partidos políticos mayoritarios y la poca fuerza del lobby citrícola valenciano y español “ya que han evidenciado una nula capacidad de respuesta ante un problema que ha minado la rentabilidad de miles de productores en la presente campaña”. Unidos-Podemos, AHI-CC y ERC han votado a favor de la moción de Compromís, que ha contado con los votos en contra del PSOE y la abstención del PP.