Navarrete carrega contra les formacions d’ultradreta: “Flac favor estan fent en el sector educatiu sembrant amb dubtes i grolleres fakenews el treball del professorat”

Madrid, 18 de febrer de 2019

El senador de Compromís, Jordi Navarrete, ha defensat hui al Senat la honorabilitat del professorat davant els atacs de formacions com el PP i Ciutadans que, consideren, ‘adoctrinen’ des dels centres educatius. Compromís ha reclamat en una moció en la Comissió d’Educació i Formació Professional que acaben els atacs cap als docents, que tenen encomanades funcions de summa importància a l’hora d’estimular i transmetre valors i coneixements a l’alumnat.

Els atacs, insinuacions i difamacions cap als ensenyants “s’han mantingut constants des de l’inici de la legislatura i s’ha intensificat de manera injusta encarnizándose amb els treballadors públics principalment amb la pèrdua dels governs autonòmics que va perdre el PP com a conseqüència principal de la seua mala gestió i incomptables casos de corrupció, pel que han tret les seues idees retrògrades i antivalencianes per posar en dubte la professionalitat de bona part dels funcionaris que han estat dècades treballant amb administracions del PP”, ha indicat Navarrete.

En l’últim Ple la senadora popular per Castelló, Salomé Pradas, va insistir amb notícies falses sobre suposats adoctrinaments en aules valencianes “arribant a manifestar, com ja va fer Ciutadans recentment, que parlar de la conquesta mediterrània de la Corona d’Aragó en l’Edat Mitjana és imperialisme, quan senzillament es tracta d’Història, escrita en tots els llibres sense embuts des de fa segles”, ha afegit el castellonenc.

La moció de Compromís ha reclamat protecció jurídica per al professorat davant la campanya de persecució política que pateixen pels qui tenen la temptació de polititzar l’ensenyament, la posada en valor del treball docent “amb un reconeixement de l’autoritat i professionalitat d’aquests treballadors davant suposats delictes inexistents que no existeixen com a tal en cap país europeu”, que es protegisca la llibertat d’expressió i declarar l’honorabilitat dels professionals de l’ensenyament pel seu esforç en fer una societat millor.

La majoria del PP a la Comissió ha imposat la seua negativa a la moció de Compromís, que s’ha centrat en atacar el Govern i la Conselleria d’Educació valencianes. Formacions com PSOE, Units-Podem, AHI-CC han manifestat el seu suport a la reclamació de suport als docents promoguda per Compromís.

Compromís defiende la dignidad y honorabilidad de los profesores tras las acusaciones del PP y Cs de adoctrinamiento

Navarrete arremete contra las formaciones de ultraderecha: “Flaco favor están haciendo en el sector educativo sembrando con dudas y burdas fakenews el trabajo del profesorado”

Madrid, 18 de febrero de 2019

El senador de Compromís, Jordi Navarrete, ha defendido hoy en el Senado la honorabilidad del profesorado ante los ataques de formaciones como el PP y Ciudadanos que, consideran, ‘adoctrinan’desde los centros educativos. Compromís ha reclamado en una moción en la Comisión de Educación y Formación Profesional que cesen los ataques hacia los docentes, que tienen encomendadas funciones de suma importancia a la hora de estimular y transmitir valores y conocimientos al alumnado.

Los ataques, insinuaciones y difamaciones hacia los enseñantes “se han mantenido constantes desde el inicio de la legislatura y se ha intensificado de forma injusta encarnizándose con los trabajadores públicos principalmente con la pérdida de los gobiernos autonómicos que perdió el PP como consecuencia principal de su mala gestión e incontables casos de corrupción, por lo que han sacado sus ideas retrógradas y antivalencianas para poner en tela de juicio la profesionalidad de buena parte de los funcionarios que han estado décadas trabajando con administraciones del PP”, ha indicado Navarrete.

En el último Pleno la senadora popular por Castelló, Salomé Pradas, insistió con noticias falsas sobre supuestos adoctrinamientos en aulas valencianas “llegando a manifestar, como ya hiciera Ciudadanos recientemente, que hablar de la conquista mediterránea de la Corona de Aragón en la Edad Media es imperialismo, cuando sencillamente se trata de Historia, escrita en todos los libros sin tapujos desde hace siglos”, ha agregado el castellonense.

La moción de Compromís ha reclamado protección jurídica para el profesorado ante la campaña de persecución política que sufren por quienes tienen la tentación de politizar la enseñanza, la puesta en valor del trabajo docente “con un reconocimiento de la autoridad y profesionalidad de estos trabajadores frente a supuestos delitos inexistentes que no existen como tal en ningún país europeo”, que se proteja la libertad de expresión y declarar la honorabilidad de los profesionales de la enseñanza por su esfuerzo en hacer una sociedad mejor.

La mayoría del PP en la Comisión ha impuesto su negativa a la moción de Compromís, que se ha centrado en atacar al Gobierno y a la Conselleria de Educación valencianos. Formaciones como PSOE, Unidos-Podemos, AHI-CC han manifestado su apoyo a la reclamación de apoyo a los docentes promovida por Compromís.