Carles Mulet reclama per l’Ap-7 la mateixa baixada de peatges que beneficiarà a les autopistes rescatades i recorda que Ábalos va anunciar mesures a l’agost que segueixen sense cumplir-se

Madrid, 10 de desembre de 2018

El portaveu de Compromís, Carles Mulet, ha denunciat hui l’”escàs interès” del Govern espanyol en donar solucions a partir de bonificacions en l’AP-7 al trànsit convencional que castiga la mobilitat de nombrosos nuclis valencians. A tenor d’una resposta a preguntes de la coalició valenciana, formulada després dels mesos de demora en la posada en marxa de les bonificacions anunciades a l’agost pel ministre de Foment, José Luís Ábalos, que es va comprometre a aplicar bonificacions al territori valencià com les que es donen en el català, Mulet ha denunciat la “desesperant lentitud i poca credibilitat” de les paraules del ministre que, “de nou contesta amb actuacions en abstracte i sense concretar“.

La coalició recorda que Foment ha anunciat ja una baixada de peatges per a les denominades autopistes quebrades o rescatades del 30% de mitjana i una pujada per segon any consecutiu a l’AP7 i la resta de autopistes dependents de l’Administració General de l’Estat de 1,67 %, pel que ha reclamat una igualtat en el tracte. “És la doble mesura d’un ministre que recorda que res és gratuït i que algun dia s’haurà d’abordar la situació de les autopistes al nostre país. Però mentre tota aquest malson acaba, amaguen fins al darrer moment les seues pretensions sobre l’explotació privada dels vials amb mesures com les eurovinyetes i es condemna als valencians amb bonificacions tan sols per a camions en el minúscul tram de Peníscola-Torreblanca que palia més be poc el dèficit d’infraestructures al País Valencià i la perillositat i intensitat existent a les zones de la Marina, la Safor i el Maestrat, on no existeixen alternatives a les seues carreteres saturades N-332 i N-340“, ha indicat.

El Govern va adoptar per a la comunitat autònoma de Catalunya aquesta mesura, menyspreant al territori valencià que va patir la mateixa problemàtica. Davant les crítiques al ministre Ábalos, aquest va promoure inminentemente aplicar la mesura també per al País Valencià però tan sols serà a partir de febrer de 2019 fins a Torreblanca i per al transport pesant, deixant a la resta de territori valencià “oblidat“. Per al senador territorial “aquest anunci en si és un insult als interessos del poble valencià, on de nou ens deixen a la cua, ens menyspreuen i no ens donen el mateix tracte que a la comunitat veïna. El més preocupant és que el ministre s’està convertint en una persona que a més de traïr els interessos del territori que el va aupar durant tantes legislatures com a diputat, està devaluant el valor de la seua paraula“.

11122018 ap7 r 11122018 ap7

Gobierno confirma que todavía no tiene solución para las bonificaciones en la AP7 y Compromís le reprocha a Ábalos su lentitud 

Carles Mulet reclama para la Ap-7 la misma bajada de peajes que beneficiará a las autopistas rescatadas y recuerda que Ábalos anunció medidas en agosto que siguen sin cumplirse

Madrid, 10 de diciembre de 2018

El portavoz de Compromís, Carles Mulet, ha denunciado hoy el “escaso interés” del Gobierno en dar soluciones a partir de bonificaciones en la AP-7 al tráfico convencional que castiga la movilidad de numerosos núcleos valencianos. A tenor de una respuesta a preguntas de la coalición valenciana, formulada tras los meses de demora en la puesta en marcha de las bonificaciones anunciadas en agosto por el ministro de Fomento José Luís Ábalosque se comprometió a aplicar bonificaciones en el territorio valenciano como las que se dan en el catalán, Mulet ha denunciado la “desesperante lentitud y poca credibilidad” de las palabras del ministro que,“de nuevo contesta con actuaciones en abstracto y sin concretar”.

La coalición recuerda que Fomento ha anunciado ya una bajada de peajes para las denominadas autopistas quebradas o rescatadas del 30% de media y una subida por segundo año consecutivo en la AP7 y el resto de autopistas dependientes de la Administración General del Estado del 1,67%, por lo que ha reclamado una igualdad en el trato. “Es la doble vara de medir de un ministro que recuerda que nada es gratis y que algún día habrá que abordar la situación de las autopistas en nuestro país. Pero mientras toda esta pesadilla acaba, esconden hasta el último momento sus pretensiones sobre la explotación privada de los viales con medidas como las euroviñetas y se condena a los valencianos con bonificaciones tan solo para camiones en el minúsculo tramo Peñíscola-Torreblanca que palia más bien poco el déficit de infraestructuras en el País Valenciano y la peligrosidad e intensidad existente en zonas de la Marina, la Safor y el Maestrat, donde no existen alternativas a sus saturadas carreteras N-332 y N-340”, ha señalado.

El Gobierno adoptó para la comunidad autónoma de Catalunya esta medida, despreciando al territorio valenciano que sufría la misma problemática. Ante las críticas al ministro Ábalos, este prometió inminentemente aplicar la medida también para el País Valencià pero tan solo será a partir de febrero de 2019 hasta Torreblanca y para el transporte pesado, dejando al resto de territorio valenciano “olvidado”. Para el senador territorial “este anuncio en sí es un insulto a los intereses del pueblo valenciano, donde de nuevo nos dejan a la cola, nos menosprecian y no nos dan el mismo trato que a la comunidad vecina. Lo más preocupante es que el ministro se esté convirtiendo en una persona que además de traicionar los intereses del territorio que le aupó durante tantas legislaturas como diputado, esté devaluando el valor de su palabra”.