El portaveu de la coalició valenciana considera intolerables tant les afirmacions sobre la ingerència en la independència de la justícia com el presumpte espionatge amb Villarejo o d’ús de fons reservats per robar Bárcenas informació de Gürtel

VALÈNCIA, 20 DE NOVEMBRE DE 2018

El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha oferit aquest matí la col·laboració de la formació valenciana al PSOE si té voluntat de crear al Senat una Comissió d’Investigació sobre les tèrboles actuacions del portaveu del PP a la Cambra, Ignacio Cosidó.

Mulet ha destacat la necessitat d’iniciar una Comissió d’Investigació per “higiene democràtica” i per a clarificar els fets al saber-se que el portaveu popular al Senat va enviar diversos missatges de WhatsApp al grup dels senadors populars a la cambra alta justificant el pacte amb els socialistes per a la renovació del CGPJ i valorant el paper de determinats jutges o de “posar i treure” als juristes.

El senador valencianista ha titllat els missatges de “vergonya democràtica“, considerant que “no és tolerable en una democràcia com la nostra que el portaveu del Partit Popular puga afirmar amb total impunitat que controlaran la sala segona per darrere“.

A més ha afegit que “Cosidó ha de deixar l’acta per la dignitat de la institució de la qual formem part i per necessitat ètica i moral. Cap partit pot mantenir a ningú que siga capaç de pronunciar amb normalitat afirmacions tan greus com que els nomenaments són vitals per al PP i el futur d’Espanya, o que ha mantingut -segons informacions periodístiques- contactes amb les ‘clavegueres’ de l’Estat acusat de coordinar una operació amb càrrec als fons reservats per robar presumptament al tresorer del seu propi partit documents comprometedors relacionats amb la trama de finançament irregular del cas Gürtel, pel qual va ser condemnat el PP com a primer partit polític condemnat per corrupció a Espanya“.

Mulet ha desitjat finalment que “s’investigue tot això, ens oferim a col·laborar amb els socialistes en aquesta matèria, ja que no pot ser que tot siga tant tèrbol entorn al portaveu del PP del Senat“.

El Reglament del Senat assenyala que són necessaris 25 senadors que no pertanyen al mateix Grup parlamentari per establir comissions d’investigació o especials en assumptes d’interès públic.

Compromís ofrece al PSOE  sus votos para crear en el Senado una comisión de investigación de las actividades de Cosidó 

El portavoz de la coalición valenciana considera intolerables tanto las afirmaciones sobre la injerencia en la independencia de la justicia como el presunto espionaje con Villarejo o de uso de fondos reservados para robar a Bárcenas información de Gürtel

València, 20 de noviembre de 2018

El portavoz de Compromís en el Senado, Carles Mulet,ha ofrecido esta mañana la colaboración de la formación valenciana al PSOE si tiene voluntad de crear en el Senado una Comisión de Investigación sobre las turbias actuaciones del portavoz del PP en la Cámara, Ignacio Cosidó.

Mulet ha destacado la necesidad de iniciar una Comisión de Investigación por “higiene democrática” y para clarificar los hechos al conocerse que el portavoz popular en el Senado envió varios mensajes de WhatsApp al grupo de los senadores populares en la Cámara Alta justificando el pacto con los socialistas para la renovación del CGPJ y valorando el papel de determinados jueces o de “poner y quitar” a los juristas.

El senador valencianista ha tildado los mensajes de “vergüenza democrática”, considerando que “no es tolerable en una democracia como la nuestra que el portavoz del Partido Popular pueda afirmar con total impunidad que controlarán la sala segunda por detrás”.

Además ha añadido que “Cosidó debe dejar el acta por la dignidad de la institución de la cual formamos parte y por necesidad ética y moral. Ningún partido puede mantener a nadie que sea capaz de pronunciar con normalidad afirmaciones tan graves como que los nombramientos son vitales para el PP y el futuro de España, o que ha mantenido -según informaciones periodísticas- contactos con las ‘cloacas’ del Estado acusado de coordinar una operación con cargo a los fondos reservados para robar presuntamente al tesorero de su propio partido documentos comprometedores relacionados con la trama de financiación irregular del caso Gürtel, por el que fue condenado el PP como primer partido político condenado por corrupción en España”. 

Mulet ha deseado por último que “se investigue todo esto, nos ofrecemos a colaborar con los socialistas en esta materia, ya que no puede ser que exista tanta turbidez entorno al portavoz del PP del Senado”.

El Reglamento del Senado señala que son necesarios 25 senadores que no pertenezcan al mismo Grupo parlamentario para establecer comisiones de investigación o especiales en asuntos de interés público.