Les últimes accions han apuntat a la seu de Compromís a València, a la vicepresidenta del Consell o recentment la programació de teatres

Madrid, 9 de novembre de 2018

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha demanat hui al Govern i Fiscalia que prenguen mesures i actuen contra organitzacions d’extrema dreta que campen al seu aire per massa municipis amb un llarg i conegut historial de populisme, intimidació a formacions polítiques democràtiques, el recent escrache a la vicepresidenta Mónica Oltra o les darreres coaccions i amenaces fins a aconseguir que un teatre altere la seua programació cultural per discrepar amb un sketch d’un humorista com Dani Mateo per televisió.

Fiscalia o el Govern no poden seguir permetent les seues accions i autoritzant-los a seguir amb els seus assetjaments contra la gent per tindre idees polítiques diferents a les que ells professen. És vergonyós que un grup que sol reunir en els seus actes a un centenar de persones puga acabar condicionant la vida de les persones, la seua forma de pensar, viure, treballar o moure’s amb normalitat amb accions avalades des de la subdelegació del Govern que no busquen més que fomentar l’odi i enaltir actituds feixistes que no haurien de tenir cabuda en una societat moderna que coneix perfectament els efectes que va tenir la Dictadura al nostre país“, ha assenyalat.

A Espanya segueixen existint una sèrie d’organitzacions militars i fundacions de dubtosa credibilitat democràtica, a l’estar inspirats o reivindicar figures de la Dictadura, quelcom a priori prohibit per la llei. “Lamentablement el nostre país no ha fet encara neteja de grupuscles ultres, com sí ho han fet en l’entorn europeu amb situacions similars. La concòrdia, la memòria democràtica i la reparació són aspectes necessaris que han de ser abordats amb valentia pel Govern, perquè suposen una amenaça per a la llibertat en el sentit més ampli“, ha indicat Mulet.

Compromís reclama a Fiscalia i Govern que investigue a aquestes organitzacions, als qui les financen i aconsegueixen fins i tot desgravar-se amb això diners en la declaració de la renda “una situació surrealista i exemplificadora del que ha estat la transició al nostre país“.

09112018e2000b 09112018e2000a

Compromís reclama al Gobierno que actúe contra asociaciones como E’2000 que hacen escrache, amenazan e intimidan 

Las últimas acciones han apuntado a la sede de Compromís en València, a la vicepresidenta del Consell o recientemente la programación de teatros

Madrid, 9 de noviembre de 2018

El senador territorial de Compromís, Carles Mulet, ha pedido hoy al Gobierno y Fiscalía que tomen medidas y actúen contra organizaciones de extrema derecha que campan a sus anchas por demasiados municipios con un largo y conocido historial de populismo, intimidación a formaciones políticas democráticas, el reciente escrache a la vicepresidenta Mónica Oltra o las últimas coacciones y amenazas hasta lograr que un teatro altere su programación cultural por discrepar con un sketch de un humorista como Dani Mateo por televisión.

Fiscalía o el Gobierno no pueden seguir permitiendo sus acciones y autorizándoles a seguir con sus acosos contra la gente por tener ideas políticas distintas a las que ellos profesan. Es vergonzoso que un grupo que suele reunir en sus actos a un centenar de personas pueda acabar condicionando la vida de las personas, su forma de pensar, vivir, trabajar o moverse con normalidad con acciones avaladas desde la subdelegación del Gobierno que no buscan más que fomentar el odio y enaltecer actitudes fascistas que no deberían tener cabida en una sociedad moderna que conoce perfectamente los efectos que tuvo la Dictadura en nuestro país”, ha señalado.

En España sigue existiendo una serie de organizaciones militares y fundaciones de dudosa credibilidad democrática, al estar inspirados o reivindicar figuras de la Dictadura, algo a priori prohibido por la Ley. “Lamentablemente nuestro país no ha hecho todavía limpieza de grupúsculos ultras, como sí lo han hecho en el entorno europeo con situaciones similares. La concordia, la memoria democrática y la reparación son aspectos necesarios que deben ser abordados con valentía por el Gobierno, porque suponen una amenaza para la libertad en el sentido más amplio”, ha indicado Mulet.

Compromís reclama a Fiscalía y Gobierno que investigue a estas organizaciones, a quienes las financian y consiguen incluso desgravarse con ello dinero en la declaración de la renta “una situación surrealista y ejemplificadora de lo que ha sido la transición en nuestro país”.